Γιατί η επιχειρηματικότητα Πρέπει να διδάσκεται από την πρώτη δημοτικού.
Παρ, 04 Ιούλ 2014

 

 

 

της Σταυριάνας Κοφτερός

Γιατί η επιχειρηματικότητα Πρέπει να διδάσκεται από την πρώτη δημοτικού.

Σήμερα έλαβα ένα email από τον Craig Zamary, κατά συρροή… επιχειρηματία και καθηγητή επιχειρηματικότητας στο Πανεπιστήμιο Kent State στις ΗΠΑ. Τον Craig είχαμε τη χαρά να τον γνωρίσουμε το Δεκέμβριου του 2013 στο πρώτο Startup Weekend Cyprus, όπου σε συνεργασία με την Αμερικάνικη Πρεσβεία φέραμε τον Craig στη Κύπρο για να παρουσιάσει, να διδάξει, να ενθουσιάσει και να βοηθήσει 120 συμμετέχοντες που σε 54 ώρες ξεκίνησαν τη δική τους επιχείρηση. Ναι, γίνονται και αυτά στη Κύπρο.

Ο Craig λοιπόν, μου έστειλε το άρθρο του που έγραψε βάση της εμπειρίας του με τίτλο «Γιατί η επιχειρηματικότητα Πρέπει να διδάσκεται από την πρώτη δημοτικού» για ενημέρωση, με την παράκληση να το προωθήσω στα κοινωνικά δίκτυα. Τυχαίνει να συμφωνώ απόλυτα με τον Craig σε αυτό το θέμα. Απόλυτα. Η επιχειρηματικότητα πρέπει να διδάσκεται από την πρώτη δημοτικού. Και αν αυτό ισχύει για την Αμερική, φανταστείτε πόσο ισχύει για το νησάκι μας, αυτή τη μικρή κουκίδα στο χάρτη.

Άρπαξα λοιπόν την ευκαιρία και ζήτησα την άδεια του Craig να μεταφράσω το άρθρο του για να έχει την ευκαιρία να το διαβάσει περισσότερος κόσμος. Σας το παραθέτω πιο κάτω. Τυχόν λάθη είναι αποκλειστικά δικά μου.

Η σημαντικότητα του να εισήχθη η επιχειρηματικότητα στα σχολεία δεν είναι νέο φρούτο ούτε η πρώτη φορά που μας το λέει κάποιος, της Ευρωπαϊκής Ένωσης συμπεριλαμβανομένου. Και σήμερα, όσο ίσως ποτέ άλλοτε, επιβάλλεται να εντάξουμε την επιχειρηματικότητα στα σχολεία μας από νωρίς, ως διαδικασία και ως τρόπο σκέψης. Δεν είναι γιατί όλοι μα όλοι θα γίνουμε επιχειρηματίες, νεοφυείς ή σκέτοι. Αλλά γιατί ο επιχειρηματικός τρόπος σκέψης είναι δημιουργικός και καινοτόμος και μας διδάσκει απαραίτητες εγκάρσιες και σημαντικότατες δεξιότητες για το σήμερα, για το αύριο… αλλά και για το μεθαύριο. Δεξιότητες όπως ικανότητες επίλυσης προβλημάτων, ομαδική εργασία, ηγετικές ικανότητες, κριτική σκέψη και πολλά άλλα καλούδια. Γι αυτό. Το παράδειγμα του Craig πιο κάτω, είναι ένα από τα μύρια που το αποδεικνύουν.

Το άρθρο του Craig:

Η επιχειρηματικότητα πρέπει να διδάσκεται από την πρώτη τάξη του δημοτικού, μαζί με κλασσικά μαθήματα των Μαθηματικών, της Επιστήμης, της Γλώσσας κλπ. Θα ξεκινήσω με κάποια περισσότερα στοιχεία.

Η ιστορία του Craig: Είμαι κατά συρροή επιχειρηματίας, αναπτύσσω τη 4η εταιρεία μου, έχω ξεκινήσει και έχω πουλήσει 3 από τις 4 νεοφυής επιχειρήσεις που ξεκίνησα. Επίσης διδάσκω Επιχειρηματικότητα στο Πανεπιστήμιο του Kent State όπου προσφέρουν την επιχειρηματικότητα ως πτυχίο και ως εξειδίκευση.

Πως ξεκινάει η ιστορία μου? Όταν ο γιος μου Connor ήταν στην πρώτη τάξη, ήθελε να ξεκινήσει τη δική του επιχείρηση, να αναπτύξει μια εφαρμογή και μου ζήτησε να τον βοηθήσω όπως βοηθάω τους φοιτητές μου στο Πανεπιστήμιο του Kent State. Για να μην μακρολογώ, τον βοήθησα με την ίδια διαδικασία που διδάσκω και βοηθάω τους φοιτητές μου στο Πανεπιστήμιο και τελικώς είχε προγραμματίσει την εφαρμογή του και ξεκίνησε. Τη δουλεία έπρεπε να την κάνει ο Connor από μόνος του. Αν πετιόμουνα να την κάνω εγώ γι αυτόν, το μάθημα θα τελείωνε εκεί. Έπρεπε να έχει 100% ιδιοκτησία της δικής του πορείας.

Ο Connor συνεργάστηκε με ένα προγραμματιστή και ανέπτυξε την εφαρμογή που ονόμασε ToasterPop http://toasterpop.com και σύντομα έλαβε αναγνώριση τόσο στις ΗΠΑ όσο και διεθνώς.

Άρθρο στο CNET Ο ConnorZamary ξεκίνησε νωρίς ως επιχειρηματίας. Ευγενή παραχώρηση της οικογένειας Zamary

http://www.cnet.com/news/meet-connor-a-7-year-old-iphone-app-developer/

Πιο κάτω είναι το βίντεο με τον Connor παρουσιάζει σε επενδυτές στο Εκκολαπτήριο Επιχειρήσεων Youngstown στο Οχάϊο, όταν ήταν στη πρώτη δημοτικού.

Σύνδεσμος στο βίντεο του Connor (Πρωτάκι) που παρουσιάζει σε επενδυτές @YBI.org 

http://permalink.fliqz.com/aspx/permalink.aspx?at=1d6c001220dd4a2b94c3aee505783f65&a=44030a052b8a46308bf9bd27999f326f

Τι έγινε μετά? Η δασκάλα της κόρης μου, που άκουσε για την επιτυχία του γιού μου Connor, μου ζήτησε να διδάξω επιχειρηματικότητα στα παιδιά της 2ης τάξης του δημοτικού. Δεν είχα ιδέα τι να περιμένω, και έτσι έκανα τα μαθήματα, και τις παρουσιάσεις, όπως θα τα δίδασκα σε τάξη του πανεπιστημίου. Τα αποτελέσματα ήταν εκπληκτικά. Οι μαθητές ήταν απίστευτα δημιουργικοί χωρίς κανένα φόβο.

Η δασκάλα της κόρης μου DebbieSpiese (Δασκάλα 2ας δημοτικού)είπε «Η σκέψη του να διδάσκεις επιχειρηματικότητα στα πρωτάκια μπορεί να φαίνεται αναπτυξιακά ακατάλληλη μέχρι να μπεί στη τάξη ο Craig Zamary. Προσκάλεσα τον Craig στη τάξη δευτέρας δημοτικού που διδάσκω να μοιραστεί το επάγγελμα του ως νεοφυής επιχειρηματίας και καθηγητής πανεπιστημίου έχοντας πλήρη γνώση των δεξιοτήτων που πρέπει να έχουν οι μαθητές μου τον 21ο αιώνα. Οι δεξιότητες συμπεριλαμβάνουν την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και συνεργασίας, επίδειξη ισχυρών ηγετικών δεξιοτήτων και καινοτομίας. Ο Craig παρουσίασε το πλάνο που ετοίμασε και υλοποίησε για το πανεπιστημιακό μάθημα που διδάσκει, στους μαθητές μου της δευτέρας δημοτικού! Προς μεγάλη μας έκπληξη αυτά τα επτάχρονα – οκτάχρονα παιδιά αγκάλισαν κάθε λεπτό, με μάτια και αυτιά καρφωμένα στη παρουσίαση του Craig. Συμπλήρωσε με πρακτικές ασκήσεις και δράσεις για να ενθαρρύνει αυτά τα νεαρά μυαλά να σκεφτούν εκτός πλαισίων και να εξερευνήσουν την πιθανότητα του να συνεισφέρουν στις επόμενες γενεές μέσω αυθεντικών ιδεών ή ανακαλύψεων. Αυτό προώθησε έναν ενθουσιασμό για τον οποίο αγωνιζόμαστε ως εκπαιδευτικοί. Οι μαθητές ανέπτυξαν αυτοπεποίθηση όσο επέστρεφε ο Craig κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Είχε θετική επιρροή στην προσωπική και ακαδημαϊκή τους εξέλιξη! Ο Craig (όπως κάθε ενθουσιώδης νεοφυής επιχειρηματίας) είναι ομιλητής που εμπνέει και παρακινεί όλες τις ηλικίες!”

Τελικές Σκέψεις - Βρήκα τις ιδέες που σκέφτηκαν τα παιδιά πολύ δημιουργικές, εμπνευσμένες και τους μαθητές «πεινασμένους» να τις ξεκινήσουν. Είδα από πρώτο χέρι πόσο ενδυναμωμένοι έγιναν οι μαθητές της δευτέρας και συνειδητοποίησα τη σημασία του να φέρνουμε τα παιδιά σε επαφή με την επιχειρηματικότητα από πολύ νεαρή ηλικία. Αυτή η πρακτική εμπειρία και το ταξίδι απέδειξε ότι η επιχειρηματικότητα μπορεί πραγματικά να διδαχτεί σε παιδιά από την πρώτη δημοτικού.

Επιτυχημένοι επιχειρηματίες θα σας πουν ότι όσο περισσότερο κάνεις κάτι τόσο καλύτερος θα γίνεις σε αυτό. Φανταστείτε αν τα παιδιά ερχόντουσαν σε επαφή με μαθήματα επιχειρηματικότητας από την πρώτη τάξη του δημοτικού και στη διάρκεια της εκπαίδευσης τους, πόσο μπροστά θα ήταν όταν θα έφταναν στην ενηλικίωση.

Ερωτήσεις, σχόλια ή αν θέλετε να συνδεθείτε με τον CraigZamary, επικοινωνήστε μαζί του μέσω LinkedIn.

 

Εισαγωγή & Μετάφραση από

Σταυριάνα Κοφτερός

Αναπληρωτή Εκπρόσωπο Τύπου

Ειδική Σύμβουλο Επιχειρηματικότητας & Καινοτομίας

Δημοκρατικός Συναγερμός

http://about.me/Stavriana

 

 

 

Flickr Feed

Τρι, 12 Δεκ 2017

Χαιρετίζουμε την ίδρυση της Ακαδημίας Σωφρονιστικών Υπαλλήλων, της οποίας τελέστηκαν τα εγκαίνια σήμερα.

Πρόκειται για ένα πρωτοποριακό βήμα από πλευράς της Διεύθυνσης του Σωφρονιστικού Ιδρύματος αλλά και του Υπουργείου Δικαιοσύνης και Δημοσίας Τάξεως, το οποίο στόχο έχει την εκπαίδευση και εξειδίκευση των Σωφρονιστικών Υπαλλήλων.

Η ίδρυση της Ακαδημίας Υπαλλήλων σε συνδυασμό με τα εκπαιδευτικά προγράμματα των κρατουμένων εντάσσονται στα ευρύτερα πλαίσια του «Μαθησιακού Οργανισμού» που εφαρμόζει το Σωφρονιστικό Ίδρυμα και πρόκειται για ουσιαστικό εκσυγχρονισμό και προσαρμογή στα ευρωπαϊκά και σύγχρονα πρότυπα.

Ως εκ τούτου, συγχαίρουμε τόσο την Διευθύντρια του Σωφρονιστικού Ιδρύματος κα Άννα Αριστοτέλους όσο και τον αρμόδιο Υπουργό κ. Ιωνά Νικολάου για τις συνεχείς προσπάθειες που καταβάλλουν.


ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ & MME ΔΗΣΥ
Λευκωσία, 12 Δεκεμβρίου 2017

Τρι, 12 Δεκ 2017

Καταδικάζουμε με αποτροπιασμό τις ενέργειες που είδαμε χθες στο Τσίρειο Στάδιο. Θέλουμε να υπογραμμίσουμε ότι πρόκειται για εγκληματικές πράξεις και ως τέτοιες θα πρέπει να αντιμετωπίζονται.

Δυστυχώς όμως εδώ και μερικά χρόνια δεν κατέστη δυνατόν να εγκριθούν τα μέτρα και οι προτάσεις της κυβέρνησης, τα οποία κατ’ επανάληψη ο Υπουργός Δικαιοσύνης έχει καταθέσει στη Βουλή, για την αντιμετώπιση της βίας στα γήπεδα.

Και η Αντιπολίτευση που κρίνει και επικρίνει την Κυβέρνηση θα πρέπει να κάνει και την αυτοκριτική της διότι στην πραγματικότητα με την στάση της έχει μέχρι στιγμής καθυστερήσει και παρεμποδίσει την λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση της βίας στα γήπεδα.

Για το συγκεκριμένο περιστατικό αναμένουμε να εξιχνιαστεί η υπόθεση και να υπάρξει παραδειγματική τιμωρία.

 ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ & MME ΔΗΣΥ
Λευκωσία, 12 Δεκεμβρίου 2017

Τρι, 12 Δεκ 2017

Δήλωση του Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου του ΔΗΣΥ κ. Νίκου Τορναρίτη μετά την συνάντηση Αντιπροσωπείας του ΔΗΣΥ με την Κινεζική Αντιπροσωπεία


Είχαμε σήμερα την ευκαιρία εδώ στα γραφεία του Δημοκρατικού Συναγερμού να υποδεχτούμε μια Κινέζικη Αντιπροσωπεία υπό την ηγεσία του Υπουργού της Ιστορίας του Κινεζικού Κομμουνιστικού Κόμματος.

Πρέπει να πω ότι είχαμε την ευκαιρία να ανταλλάξουμε απόψεις για όλα τα θέματα. Είναι καλά γνωστό ότι η Κίνα είναι μόνιμο μέλος του Συμβουλίου Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών και είναι μια φίλη χώρα. Ο Δημοκρατικός Συναγερμός τα τελευταία χρόνια έχει αναπτύξει ιδιαίτερες σχέσεις με το κυβερνών κόμμα της Κίνας.

Δηλώθηκε με τον πιο επίσημο τρόπο ότι η Κίνα υποστηρίζει τις προσπάθειες του Προέδρου Νίκου Αναστασιάδη για εξεύρεση λύσης στο κυπριακό πρόβλημα. Την ίδια ώρα συζητήσαμε για την περαιτέρω εμβάθυνση των σχέσεων των δύο χωρών με κεντρικό σημείο αναφοράς βεβαίως την οικονομία, τις επενδύσεις που γίνονται στην Κύπρο από την Κίνα αλλά και τον ρόλο που η Κύπρος μπορεί α διαδραματίσει σε σχέση με το φιλόδοξο πρόγραμμα της νέας Κινεζικής Ηγεσίας.

Αυτό που είπαμε στους φίλους επισκέπτες από την Κίνα είναι ότι η Κύπρος, λόγω της γεωγραφικής της θέσης και λόγω του γεγονότος ότι είναι πλήρες μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μπορεί να λειτουργήσει ως πρεσβευτής της Κίνας στην Ε.Ε. από τη μια πλευρά και μπορεί από την άλλη να λειτουργήσει ως διαμετακομιστικός χώρος προϊόντων και υπηρεσιών.

Απ’ εκεί και πέρα θα πω ότι η Κινεζική αντιπροσωπεία προσκάλεσε επίσημα το κόμμα μας να επισκεφθεί την Κίνα.

Λευκωσία, 12 Δεκεμβρίου 2017