Γιατί η επιχειρηματικότητα Πρέπει να διδάσκεται από την πρώτη δημοτικού.
Παρ, 04 Ιούλ 2014

 

 

 

της Σταυριάνας Κοφτερός

Γιατί η επιχειρηματικότητα Πρέπει να διδάσκεται από την πρώτη δημοτικού.

Σήμερα έλαβα ένα email από τον Craig Zamary, κατά συρροή… επιχειρηματία και καθηγητή επιχειρηματικότητας στο Πανεπιστήμιο Kent State στις ΗΠΑ. Τον Craig είχαμε τη χαρά να τον γνωρίσουμε το Δεκέμβριου του 2013 στο πρώτο Startup Weekend Cyprus, όπου σε συνεργασία με την Αμερικάνικη Πρεσβεία φέραμε τον Craig στη Κύπρο για να παρουσιάσει, να διδάξει, να ενθουσιάσει και να βοηθήσει 120 συμμετέχοντες που σε 54 ώρες ξεκίνησαν τη δική τους επιχείρηση. Ναι, γίνονται και αυτά στη Κύπρο.

Ο Craig λοιπόν, μου έστειλε το άρθρο του που έγραψε βάση της εμπειρίας του με τίτλο «Γιατί η επιχειρηματικότητα Πρέπει να διδάσκεται από την πρώτη δημοτικού» για ενημέρωση, με την παράκληση να το προωθήσω στα κοινωνικά δίκτυα. Τυχαίνει να συμφωνώ απόλυτα με τον Craig σε αυτό το θέμα. Απόλυτα. Η επιχειρηματικότητα πρέπει να διδάσκεται από την πρώτη δημοτικού. Και αν αυτό ισχύει για την Αμερική, φανταστείτε πόσο ισχύει για το νησάκι μας, αυτή τη μικρή κουκίδα στο χάρτη.

Άρπαξα λοιπόν την ευκαιρία και ζήτησα την άδεια του Craig να μεταφράσω το άρθρο του για να έχει την ευκαιρία να το διαβάσει περισσότερος κόσμος. Σας το παραθέτω πιο κάτω. Τυχόν λάθη είναι αποκλειστικά δικά μου.

Η σημαντικότητα του να εισήχθη η επιχειρηματικότητα στα σχολεία δεν είναι νέο φρούτο ούτε η πρώτη φορά που μας το λέει κάποιος, της Ευρωπαϊκής Ένωσης συμπεριλαμβανομένου. Και σήμερα, όσο ίσως ποτέ άλλοτε, επιβάλλεται να εντάξουμε την επιχειρηματικότητα στα σχολεία μας από νωρίς, ως διαδικασία και ως τρόπο σκέψης. Δεν είναι γιατί όλοι μα όλοι θα γίνουμε επιχειρηματίες, νεοφυείς ή σκέτοι. Αλλά γιατί ο επιχειρηματικός τρόπος σκέψης είναι δημιουργικός και καινοτόμος και μας διδάσκει απαραίτητες εγκάρσιες και σημαντικότατες δεξιότητες για το σήμερα, για το αύριο… αλλά και για το μεθαύριο. Δεξιότητες όπως ικανότητες επίλυσης προβλημάτων, ομαδική εργασία, ηγετικές ικανότητες, κριτική σκέψη και πολλά άλλα καλούδια. Γι αυτό. Το παράδειγμα του Craig πιο κάτω, είναι ένα από τα μύρια που το αποδεικνύουν.

Το άρθρο του Craig:

Η επιχειρηματικότητα πρέπει να διδάσκεται από την πρώτη τάξη του δημοτικού, μαζί με κλασσικά μαθήματα των Μαθηματικών, της Επιστήμης, της Γλώσσας κλπ. Θα ξεκινήσω με κάποια περισσότερα στοιχεία.

Η ιστορία του Craig: Είμαι κατά συρροή επιχειρηματίας, αναπτύσσω τη 4η εταιρεία μου, έχω ξεκινήσει και έχω πουλήσει 3 από τις 4 νεοφυής επιχειρήσεις που ξεκίνησα. Επίσης διδάσκω Επιχειρηματικότητα στο Πανεπιστήμιο του Kent State όπου προσφέρουν την επιχειρηματικότητα ως πτυχίο και ως εξειδίκευση.

Πως ξεκινάει η ιστορία μου? Όταν ο γιος μου Connor ήταν στην πρώτη τάξη, ήθελε να ξεκινήσει τη δική του επιχείρηση, να αναπτύξει μια εφαρμογή και μου ζήτησε να τον βοηθήσω όπως βοηθάω τους φοιτητές μου στο Πανεπιστήμιο του Kent State. Για να μην μακρολογώ, τον βοήθησα με την ίδια διαδικασία που διδάσκω και βοηθάω τους φοιτητές μου στο Πανεπιστήμιο και τελικώς είχε προγραμματίσει την εφαρμογή του και ξεκίνησε. Τη δουλεία έπρεπε να την κάνει ο Connor από μόνος του. Αν πετιόμουνα να την κάνω εγώ γι αυτόν, το μάθημα θα τελείωνε εκεί. Έπρεπε να έχει 100% ιδιοκτησία της δικής του πορείας.

Ο Connor συνεργάστηκε με ένα προγραμματιστή και ανέπτυξε την εφαρμογή που ονόμασε ToasterPop http://toasterpop.com και σύντομα έλαβε αναγνώριση τόσο στις ΗΠΑ όσο και διεθνώς.

Άρθρο στο CNET Ο ConnorZamary ξεκίνησε νωρίς ως επιχειρηματίας. Ευγενή παραχώρηση της οικογένειας Zamary

http://www.cnet.com/news/meet-connor-a-7-year-old-iphone-app-developer/

Πιο κάτω είναι το βίντεο με τον Connor παρουσιάζει σε επενδυτές στο Εκκολαπτήριο Επιχειρήσεων Youngstown στο Οχάϊο, όταν ήταν στη πρώτη δημοτικού.

Σύνδεσμος στο βίντεο του Connor (Πρωτάκι) που παρουσιάζει σε επενδυτές @YBI.org 

http://permalink.fliqz.com/aspx/permalink.aspx?at=1d6c001220dd4a2b94c3aee505783f65&a=44030a052b8a46308bf9bd27999f326f

Τι έγινε μετά? Η δασκάλα της κόρης μου, που άκουσε για την επιτυχία του γιού μου Connor, μου ζήτησε να διδάξω επιχειρηματικότητα στα παιδιά της 2ης τάξης του δημοτικού. Δεν είχα ιδέα τι να περιμένω, και έτσι έκανα τα μαθήματα, και τις παρουσιάσεις, όπως θα τα δίδασκα σε τάξη του πανεπιστημίου. Τα αποτελέσματα ήταν εκπληκτικά. Οι μαθητές ήταν απίστευτα δημιουργικοί χωρίς κανένα φόβο.

Η δασκάλα της κόρης μου DebbieSpiese (Δασκάλα 2ας δημοτικού)είπε «Η σκέψη του να διδάσκεις επιχειρηματικότητα στα πρωτάκια μπορεί να φαίνεται αναπτυξιακά ακατάλληλη μέχρι να μπεί στη τάξη ο Craig Zamary. Προσκάλεσα τον Craig στη τάξη δευτέρας δημοτικού που διδάσκω να μοιραστεί το επάγγελμα του ως νεοφυής επιχειρηματίας και καθηγητής πανεπιστημίου έχοντας πλήρη γνώση των δεξιοτήτων που πρέπει να έχουν οι μαθητές μου τον 21ο αιώνα. Οι δεξιότητες συμπεριλαμβάνουν την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και συνεργασίας, επίδειξη ισχυρών ηγετικών δεξιοτήτων και καινοτομίας. Ο Craig παρουσίασε το πλάνο που ετοίμασε και υλοποίησε για το πανεπιστημιακό μάθημα που διδάσκει, στους μαθητές μου της δευτέρας δημοτικού! Προς μεγάλη μας έκπληξη αυτά τα επτάχρονα – οκτάχρονα παιδιά αγκάλισαν κάθε λεπτό, με μάτια και αυτιά καρφωμένα στη παρουσίαση του Craig. Συμπλήρωσε με πρακτικές ασκήσεις και δράσεις για να ενθαρρύνει αυτά τα νεαρά μυαλά να σκεφτούν εκτός πλαισίων και να εξερευνήσουν την πιθανότητα του να συνεισφέρουν στις επόμενες γενεές μέσω αυθεντικών ιδεών ή ανακαλύψεων. Αυτό προώθησε έναν ενθουσιασμό για τον οποίο αγωνιζόμαστε ως εκπαιδευτικοί. Οι μαθητές ανέπτυξαν αυτοπεποίθηση όσο επέστρεφε ο Craig κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Είχε θετική επιρροή στην προσωπική και ακαδημαϊκή τους εξέλιξη! Ο Craig (όπως κάθε ενθουσιώδης νεοφυής επιχειρηματίας) είναι ομιλητής που εμπνέει και παρακινεί όλες τις ηλικίες!”

Τελικές Σκέψεις - Βρήκα τις ιδέες που σκέφτηκαν τα παιδιά πολύ δημιουργικές, εμπνευσμένες και τους μαθητές «πεινασμένους» να τις ξεκινήσουν. Είδα από πρώτο χέρι πόσο ενδυναμωμένοι έγιναν οι μαθητές της δευτέρας και συνειδητοποίησα τη σημασία του να φέρνουμε τα παιδιά σε επαφή με την επιχειρηματικότητα από πολύ νεαρή ηλικία. Αυτή η πρακτική εμπειρία και το ταξίδι απέδειξε ότι η επιχειρηματικότητα μπορεί πραγματικά να διδαχτεί σε παιδιά από την πρώτη δημοτικού.

Επιτυχημένοι επιχειρηματίες θα σας πουν ότι όσο περισσότερο κάνεις κάτι τόσο καλύτερος θα γίνεις σε αυτό. Φανταστείτε αν τα παιδιά ερχόντουσαν σε επαφή με μαθήματα επιχειρηματικότητας από την πρώτη τάξη του δημοτικού και στη διάρκεια της εκπαίδευσης τους, πόσο μπροστά θα ήταν όταν θα έφταναν στην ενηλικίωση.

Ερωτήσεις, σχόλια ή αν θέλετε να συνδεθείτε με τον CraigZamary, επικοινωνήστε μαζί του μέσω LinkedIn.

 

Εισαγωγή & Μετάφραση από

Σταυριάνα Κοφτερός

Αναπληρωτή Εκπρόσωπο Τύπου

Ειδική Σύμβουλο Επιχειρηματικότητας & Καινοτομίας

Δημοκρατικός Συναγερμός

http://about.me/Stavriana

 

 

 

Flickr Feed

Τρι, 22 Αύγ 2017

Η πιο ασφαλής για τη ζωή και την ευημερία των ανθρώπων, ανάμεσα σε 184 κράτη, είναι η χώρα μας, σύμφωνα με έρευνα του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας με τα στοιχεία μάλιστα να εστιάζονται στις συνθήκες διαβίωσης των νέων ανθρώπων ηλικίας 15 με 29 χρόνων.

Το γεγονός ότι η Κύπρος ξεπερνά και εμφανίζεται σε καλύτερη θέση ως προς τις συνθήκες διαβίωσης από χώρες όπως η Ελβετία, το Λουξεμβούργο, η Δανία κλπ αντανακλά σίγουρα τον παραδοσιακά ήπιο χαρακτήρα των κοινωνικών ηθών και τις παραδόσεις του λαού μας, αλλά οπωσδήποτε και τις κατάλληλες πρακτικές διακυβερνησης.

Αυτό μάλιστα παρά τις αυξανόμενες προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε και την οξεία οικονομική κρίση που έπληξε τη χώρα μας προ πενταετίας.

Φαίνεται έτσι ότι επικρίσεις που ακούγονται συχνά από την αντιπολίτευση για τις πολιτικές ασφάλειας είναι είτε υπερβολικές είτε άδικες.

Θα πρέπει βέβαια να συνεχιστούν οι προσπάθειες και να αναζητούμε πάντα βελτιώσεις και σε ζητήματα που δεν καταγράφονται από διεθνείς στατιστικές. Ιδιαίτερα μάλιστα με τις κατάλληλες υποστηρικτικές πολιτικές κοινωνικής πρόνοιας να διαφυλάσσουμε τη συνοχή του κοινωνικού ιστού.

Γι'αυτό και ο Δημοκρατικός Συναγερμός δίνει ιδιαίτερη σημασία στα οικονομικά περιθώρια που εξασφαλίζουν οι συνετές και αποτελεσματικές πολιτικές της κυβέρνησης μας, που δίνουν δυνατότητες σε πολιτικές πρόληψης και ασφάλειας, σε βελτιώσεις στον τομέα της υγείας και σε πολιτικές κοινωνικής πρόνοιας όπως αυτές που έχουν εισαχθεί τα τελευταία χρόνια.

Τρι, 22 Αύγ 2017

Επιβάλλεται από όλους η φιλοζωική συνείδηση να αποδεικνύεται και στην πράξη και όχι μόνο θεωρητικά.

Πράξεις, όπως αυτή που κακόβουλα τέθηκε φωτιά σε σκύλους, όχι μόνο προκαλεί αποτροπιασμό και οργή, αλλά θα πρέπει να τιμωρηθεί αυστηρά και παραδειγματικά.

Ως κοινωνία πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα αυστηροί στα όποια περιστατικά βίας και γενικά στις όποιες συμπεριφορές είναι ανάρμοστες και στρέφονται κατά της ευημερίας των ζώων και ως πολίτες να επιδεικνύουμε την ευαισθησία και να καταγγέλλουμε στις αρμόδιες αρχές τέτοιες περιπτώσεις, ώστε όλοι μαζί να συμβάλουμε στον στόχο για οριστική εξάλειψη τέτοιων περιστατικών.

Σημειώνουμε την αποφασιστικότητα των Αστυνομικών Αρχών να εντοπίσουν τον δράστη του πρόσφατου θλιβερού περιστατικού και να οδηγηθεί ενώπιον της Δικαιοσύνης.

Επειδή περαν από τις εκκλήσεις για φιλοζωϊκή συνείδηση και πολιτισμένες αντιδράσεις επιβάλλεται και η παρέμβαση της πολιτείας, χαιρετίζουμε το ενδιαφερον και την πρόσφατη εξαγγελία του Υπουργού Δικαιοσύνης και Δημοσίας Τάξεως και του Αρχηγού Αστυνομίας για δημιουργία Αστυνομίας των Ζώων.

Τετ, 16 Αύγ 2017

Σε σχέση με σημερινή ανακοίνωση της ΕΔΕΚ για την ανάπτυξη στην οικονομία θα θέλαμε κατ’αρχάς να σημειώσουμε ότι είναι θετικό ένα κόμμα της αντιπολίτευσης να προβληματίζεται για την αναπτυξιακή διαδικασία που έχει αποκατασταθεί στην Κύπρο, σε αντίθεση με άλλες μηδενιστικές αντιδράσεις της αντιπολίτευσης στις οποίες έχουμε συνηθίσει.

Η κυπριακή οικονομία έχει πάντως επιστρέψει σαφώς σε μια αναπτυξιακή τροχιά η οποία εδώ και τρία χρόνια είναι επιταχυνόμενη. Θα πρέπει, συνεχίζοντας τις σωστές πολιτικές, να την κατοχυρώσουμε και να τη βελτιώνουμε διαρκώς.

Θα πρέπει ωστόσο να επισημάνουμε τα εξής:
- Η κυπριακή οικονομία δεν “παρουσιάζει μικρή ανάκαμψη” όπως λέει η ανακοίνωση της ΕΔΕΚ, αλλά η Κύπρος είναι μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες οικονομίες στην Ευρωζώνη. Στη διάρκεια του 2016, όταν η Ευρωζώνη είχε για πρώτη φορά από το 2008 ταχύτερη ανάπτυξη από τις Η.Π.Α., η ανάπτυξη στην Κύπρο ήταν κατά μία τουλάχιστον μονάδα μεγαλύτερη από το μέσο όρο των εταίρων μας στην Ευρωζώνη. Φέτος αναμένεται να έχει ρυθμό υπερδιπλάσιο από τον μέσο της Ευρωζώνης.
- Η οικονομική ανάπτυξη στην Κύπρο δεν είναι συγκυριακή, αφού το 2017 με αναμενόμενο ρυθμό στην περιοχή του 4% είναι και ο τρίτος συνεχόμενος χρόνος.
- Έχοντας επανέλθει το 2015 μετά από τρία χρόνια βαθειάς ύφεσης, η οικονομική ανάπτυξη είναι από τότε επιταχυνόμενη. Το 2017 καταγράφεται ρυθμός ανάπτυξης υπερδιπλάσιος σε σύγκριση με εκείνον του 2015.
- Η ανάπτυξη δεν είναι απλώς «αποτέλεσμα μη σταθερών παραγόντων», όπως προβάλλεται στην ανακοίνωση της ΕΔΕΚ. Διότι, ο τουρισμός, για παράδειγμα, που αναφέρεται στην ανακοίνωση (ως «μη σταθερός») υπήρξε πάντοτε ένας από τους βασικούς πυλώνες της κυπριακής οικονομίας και αυτό το ρόλο παίζει και για την έξοδο από την κρίση σε τροχιά ανάπτυξης και πάλι. Το ζήτημα είναι τομείς όπως η τουριστική βιομηχανία να συνεχίσουν να βελτιώνονται και να σταθεροποιηθούν ποιοτικά χαρακτηριστικά πάνω στην ευνοϊκή συγκυρία των τελευταίων χρόνων. Γι’αυτό και η κυβερνητική πρόταση για αναβάθμιση των δομών και των σχεδιασμών μέσα από τη δημιουργία καθ’υλην αρμόδιου υφυπουργείου.
- Για τη μακρο-οικονομική σταθερότητα, στην οποία αναφέρεται η ανακοίνωση, σημειώνουμε τη συνειδητή και μεθοδευμένη δημοσιονομική πολιτική της Κυβέρνησης, η οποία μέχρι τώρα καταγράφει, όπως παρατηρούν τρίτοι παρατηρητές «υπεραποδόσεις».
- Συμμεριζόμαστε, ωστόσο, την έγνοια που δείχνει και η ανακοίνωση της ΕΔΕΚ για τις μελλοντικές αναπτυξιακές προοπτικές. Διότι πράγματι πρέπει να καταβάλλεται προσπάθεια για τα «ποιοτικά χαρακτηριστικά» και για την όσο το δυνατό βέλτιστη διαφοροποίηση της οικονομικής δραστηριότητες. Ήδη μάλιστα σε αυτό το πεδίο σημειώνονται αξιοπρόσεκτες θετικές εξελίξεις, όπως για παράδειγμα για την εποχικότητα του τουριστικού προϊόντος. Αλλά γι’αυτόν ακριβώς το λόγο, προκειμένου να εστιάσουμε καλύτερα και συστηματικότερα στην αναπτυξιακή διαδικασία είναι που η σημερινή Κυβέρνηση προτείνει τη δημιουργία επιτελικών δομών διακυβέρνησης που είναι τα υφυπουργεία Ναυτιλίας (έχει ήδη εγκριθεί), αλλά και Τουρισμού και Ανάπτυξης (περιμένουν έγκριση της Βουλής).