Γιατί η επιχειρηματικότητα Πρέπει να διδάσκεται από την πρώτη δημοτικού.
Παρ, 04 Ιούλ 2014

 

 

 

της Σταυριάνας Κοφτερός

Γιατί η επιχειρηματικότητα Πρέπει να διδάσκεται από την πρώτη δημοτικού.

Σήμερα έλαβα ένα email από τον Craig Zamary, κατά συρροή… επιχειρηματία και καθηγητή επιχειρηματικότητας στο Πανεπιστήμιο Kent State στις ΗΠΑ. Τον Craig είχαμε τη χαρά να τον γνωρίσουμε το Δεκέμβριου του 2013 στο πρώτο Startup Weekend Cyprus, όπου σε συνεργασία με την Αμερικάνικη Πρεσβεία φέραμε τον Craig στη Κύπρο για να παρουσιάσει, να διδάξει, να ενθουσιάσει και να βοηθήσει 120 συμμετέχοντες που σε 54 ώρες ξεκίνησαν τη δική τους επιχείρηση. Ναι, γίνονται και αυτά στη Κύπρο.

Ο Craig λοιπόν, μου έστειλε το άρθρο του που έγραψε βάση της εμπειρίας του με τίτλο «Γιατί η επιχειρηματικότητα Πρέπει να διδάσκεται από την πρώτη δημοτικού» για ενημέρωση, με την παράκληση να το προωθήσω στα κοινωνικά δίκτυα. Τυχαίνει να συμφωνώ απόλυτα με τον Craig σε αυτό το θέμα. Απόλυτα. Η επιχειρηματικότητα πρέπει να διδάσκεται από την πρώτη δημοτικού. Και αν αυτό ισχύει για την Αμερική, φανταστείτε πόσο ισχύει για το νησάκι μας, αυτή τη μικρή κουκίδα στο χάρτη.

Άρπαξα λοιπόν την ευκαιρία και ζήτησα την άδεια του Craig να μεταφράσω το άρθρο του για να έχει την ευκαιρία να το διαβάσει περισσότερος κόσμος. Σας το παραθέτω πιο κάτω. Τυχόν λάθη είναι αποκλειστικά δικά μου.

Η σημαντικότητα του να εισήχθη η επιχειρηματικότητα στα σχολεία δεν είναι νέο φρούτο ούτε η πρώτη φορά που μας το λέει κάποιος, της Ευρωπαϊκής Ένωσης συμπεριλαμβανομένου. Και σήμερα, όσο ίσως ποτέ άλλοτε, επιβάλλεται να εντάξουμε την επιχειρηματικότητα στα σχολεία μας από νωρίς, ως διαδικασία και ως τρόπο σκέψης. Δεν είναι γιατί όλοι μα όλοι θα γίνουμε επιχειρηματίες, νεοφυείς ή σκέτοι. Αλλά γιατί ο επιχειρηματικός τρόπος σκέψης είναι δημιουργικός και καινοτόμος και μας διδάσκει απαραίτητες εγκάρσιες και σημαντικότατες δεξιότητες για το σήμερα, για το αύριο… αλλά και για το μεθαύριο. Δεξιότητες όπως ικανότητες επίλυσης προβλημάτων, ομαδική εργασία, ηγετικές ικανότητες, κριτική σκέψη και πολλά άλλα καλούδια. Γι αυτό. Το παράδειγμα του Craig πιο κάτω, είναι ένα από τα μύρια που το αποδεικνύουν.

Το άρθρο του Craig:

Η επιχειρηματικότητα πρέπει να διδάσκεται από την πρώτη τάξη του δημοτικού, μαζί με κλασσικά μαθήματα των Μαθηματικών, της Επιστήμης, της Γλώσσας κλπ. Θα ξεκινήσω με κάποια περισσότερα στοιχεία.

Η ιστορία του Craig: Είμαι κατά συρροή επιχειρηματίας, αναπτύσσω τη 4η εταιρεία μου, έχω ξεκινήσει και έχω πουλήσει 3 από τις 4 νεοφυής επιχειρήσεις που ξεκίνησα. Επίσης διδάσκω Επιχειρηματικότητα στο Πανεπιστήμιο του Kent State όπου προσφέρουν την επιχειρηματικότητα ως πτυχίο και ως εξειδίκευση.

Πως ξεκινάει η ιστορία μου? Όταν ο γιος μου Connor ήταν στην πρώτη τάξη, ήθελε να ξεκινήσει τη δική του επιχείρηση, να αναπτύξει μια εφαρμογή και μου ζήτησε να τον βοηθήσω όπως βοηθάω τους φοιτητές μου στο Πανεπιστήμιο του Kent State. Για να μην μακρολογώ, τον βοήθησα με την ίδια διαδικασία που διδάσκω και βοηθάω τους φοιτητές μου στο Πανεπιστήμιο και τελικώς είχε προγραμματίσει την εφαρμογή του και ξεκίνησε. Τη δουλεία έπρεπε να την κάνει ο Connor από μόνος του. Αν πετιόμουνα να την κάνω εγώ γι αυτόν, το μάθημα θα τελείωνε εκεί. Έπρεπε να έχει 100% ιδιοκτησία της δικής του πορείας.

Ο Connor συνεργάστηκε με ένα προγραμματιστή και ανέπτυξε την εφαρμογή που ονόμασε ToasterPop http://toasterpop.com και σύντομα έλαβε αναγνώριση τόσο στις ΗΠΑ όσο και διεθνώς.

Άρθρο στο CNET Ο ConnorZamary ξεκίνησε νωρίς ως επιχειρηματίας. Ευγενή παραχώρηση της οικογένειας Zamary

http://www.cnet.com/news/meet-connor-a-7-year-old-iphone-app-developer/

Πιο κάτω είναι το βίντεο με τον Connor παρουσιάζει σε επενδυτές στο Εκκολαπτήριο Επιχειρήσεων Youngstown στο Οχάϊο, όταν ήταν στη πρώτη δημοτικού.

Σύνδεσμος στο βίντεο του Connor (Πρωτάκι) που παρουσιάζει σε επενδυτές @YBI.org 

http://permalink.fliqz.com/aspx/permalink.aspx?at=1d6c001220dd4a2b94c3aee505783f65&a=44030a052b8a46308bf9bd27999f326f

Τι έγινε μετά? Η δασκάλα της κόρης μου, που άκουσε για την επιτυχία του γιού μου Connor, μου ζήτησε να διδάξω επιχειρηματικότητα στα παιδιά της 2ης τάξης του δημοτικού. Δεν είχα ιδέα τι να περιμένω, και έτσι έκανα τα μαθήματα, και τις παρουσιάσεις, όπως θα τα δίδασκα σε τάξη του πανεπιστημίου. Τα αποτελέσματα ήταν εκπληκτικά. Οι μαθητές ήταν απίστευτα δημιουργικοί χωρίς κανένα φόβο.

Η δασκάλα της κόρης μου DebbieSpiese (Δασκάλα 2ας δημοτικού)είπε «Η σκέψη του να διδάσκεις επιχειρηματικότητα στα πρωτάκια μπορεί να φαίνεται αναπτυξιακά ακατάλληλη μέχρι να μπεί στη τάξη ο Craig Zamary. Προσκάλεσα τον Craig στη τάξη δευτέρας δημοτικού που διδάσκω να μοιραστεί το επάγγελμα του ως νεοφυής επιχειρηματίας και καθηγητής πανεπιστημίου έχοντας πλήρη γνώση των δεξιοτήτων που πρέπει να έχουν οι μαθητές μου τον 21ο αιώνα. Οι δεξιότητες συμπεριλαμβάνουν την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και συνεργασίας, επίδειξη ισχυρών ηγετικών δεξιοτήτων και καινοτομίας. Ο Craig παρουσίασε το πλάνο που ετοίμασε και υλοποίησε για το πανεπιστημιακό μάθημα που διδάσκει, στους μαθητές μου της δευτέρας δημοτικού! Προς μεγάλη μας έκπληξη αυτά τα επτάχρονα – οκτάχρονα παιδιά αγκάλισαν κάθε λεπτό, με μάτια και αυτιά καρφωμένα στη παρουσίαση του Craig. Συμπλήρωσε με πρακτικές ασκήσεις και δράσεις για να ενθαρρύνει αυτά τα νεαρά μυαλά να σκεφτούν εκτός πλαισίων και να εξερευνήσουν την πιθανότητα του να συνεισφέρουν στις επόμενες γενεές μέσω αυθεντικών ιδεών ή ανακαλύψεων. Αυτό προώθησε έναν ενθουσιασμό για τον οποίο αγωνιζόμαστε ως εκπαιδευτικοί. Οι μαθητές ανέπτυξαν αυτοπεποίθηση όσο επέστρεφε ο Craig κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Είχε θετική επιρροή στην προσωπική και ακαδημαϊκή τους εξέλιξη! Ο Craig (όπως κάθε ενθουσιώδης νεοφυής επιχειρηματίας) είναι ομιλητής που εμπνέει και παρακινεί όλες τις ηλικίες!”

Τελικές Σκέψεις - Βρήκα τις ιδέες που σκέφτηκαν τα παιδιά πολύ δημιουργικές, εμπνευσμένες και τους μαθητές «πεινασμένους» να τις ξεκινήσουν. Είδα από πρώτο χέρι πόσο ενδυναμωμένοι έγιναν οι μαθητές της δευτέρας και συνειδητοποίησα τη σημασία του να φέρνουμε τα παιδιά σε επαφή με την επιχειρηματικότητα από πολύ νεαρή ηλικία. Αυτή η πρακτική εμπειρία και το ταξίδι απέδειξε ότι η επιχειρηματικότητα μπορεί πραγματικά να διδαχτεί σε παιδιά από την πρώτη δημοτικού.

Επιτυχημένοι επιχειρηματίες θα σας πουν ότι όσο περισσότερο κάνεις κάτι τόσο καλύτερος θα γίνεις σε αυτό. Φανταστείτε αν τα παιδιά ερχόντουσαν σε επαφή με μαθήματα επιχειρηματικότητας από την πρώτη τάξη του δημοτικού και στη διάρκεια της εκπαίδευσης τους, πόσο μπροστά θα ήταν όταν θα έφταναν στην ενηλικίωση.

Ερωτήσεις, σχόλια ή αν θέλετε να συνδεθείτε με τον CraigZamary, επικοινωνήστε μαζί του μέσω LinkedIn.

 

Εισαγωγή & Μετάφραση από

Σταυριάνα Κοφτερός

Αναπληρωτή Εκπρόσωπο Τύπου

Ειδική Σύμβουλο Επιχειρηματικότητας & Καινοτομίας

Δημοκρατικός Συναγερμός

http://about.me/Stavriana

 

 

 

Flickr Feed

Παρ, 20 Ιούλ 2018

Σαράντα τέσσερα χρόνια μετά την εισβολή, προσηλωμένοι στον υπέρτατο στόχο για τερματισμό της κατοχής

Κλείνουν σήμερα σαράντα τέσσερα χρόνια από εκείνη τη μαύρη 20η Ιουλίου όταν η Τουρκία επιτέθηκε και εισέβαλε στην Κύπρο βρίσκοντας ως πρόσχημα το χουντικό πραξικόπημα που είχε προηγηθεί. Με συνωμοτική προμελέτη και εκμεταλλευόμενος την προκατασκευασμένη συγκυρία ο τουρκικός στρατός προχώρησε σε ένα σχέδιο που εξυφαινόταν ήδη προ πολλού. Βρίσκοντας την Κύπρο εθνικά διχασμένη, με την άμυνά της αποδιοργανωμένη και τελικά ανοχύρωτη, προχώρησε σε ένα όργιο απάνθρωπης βίας.

Οι Τούρκοι εισβολείς, με την στήριξη τουρκοκυπριακών δυνάμεων, επιδόθηκαν σε μαζική βιαιοπραγία ακόμα και εναντίον αμάχων και αθώων πολιτών, με στόχο να τρομοκρατήσουν και να προκαλέσουν την απομάκρυνση του γηγενούς ελληνικού πληθυσμού από περιοχές στο βόρειο τμήμα της χώρας, προκειμένου να επιφέρουν τον τεχνητό γεωγραφικό διαχωρισμό που επικρατεί έκτοτε.

Αυτή η κατά θρασύτατο ισχυρισμό «ειρηνευτική αποστολή», εκτός από τις χιλιάδες νεκρούς που προκάλεσε, εξανάγκασε περίπου το ένα τρίτο του πληθυσμού να γίνουν πρόσφυγες στον ίδιο τον τόπο τους. Καπηλευόμενη η Τουρκία τη συνταγματική εκτροπή που διήρκεσε μόλις λίγες μέρες, υλοποίησε σχεδιασμούς που εξύφαινε από καιρό για κατάληψη μέρους του νησιού και μετατροπή του σε προέκταση του τουρκικού κράτους, θέτοντας κάτω από ασφυκτικό έλεγχο και αυτούς του Τουρκοκύπριους που έκτοτε κινδυνεύουν ως κοινότητα.

Για σαράντα τέσσερα χρόνια από τότε και παρά τις όποιες συμφωνίες έγιναν στο μεταξύ, η Τουρκία προωθεί μια επιχείρηση εθνοκάθαρσης στα κατεχόμενα εδάφη και προσπαθεί να εμπεδώσει εκεί την εσαεί παρουσία της καλυπτόμενη πίσω από το παράνομο τουρκοκυπριακό μόρφωμα.

Σαν προέκταση αυτών των μεθοδεύσεων, στις διαπραγματεύσεις υπό την αιγίδα των Ηνωμένων Εθνών και αντίθετα από την κοινώς αποδεκτή βάση μιας λύσης του Κυπριακού, η Άγκυρα εξακολουθεί να προεκτείνει την κατοχική λογική επιζητώντας είτε να συνεχιστεί η παρουσία κατοχικού στρατού και επεμβατικών δικαιωμάτων, είτε να παρουσιάσει το κατοχικό μόρφωμα ως «συνιδρυτικό κράτος».

Παραβιάζοντας συστηματικά τη διεθνή νομιμότητα και αγνοώντας τις αποφάσεις των Ηνωμένων Εθνών, αλλά και υποχρεώσεις της έναντι της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με πρώτη την αναγνώριση της Κυπριακής Δημοκρατίας, εξακολουθεί να κατέχει εδάφη της Κύπρου με το στρατό της, ο οποίος όχι μόνο εμποδίζει την ενότητα της χώρας και την επιστροφή των προσφύγων στις περιοχές τους, αλλά ελέγχει πλήρως το κατοχικό καθεστώς επιχειρώντας να χρησιμοποιεί ως υποχείριό του και τον τουρκοκυπριακό πληθυσμό. Μέρα με τη μέρα η τουρκική παρουσία στην Κύπρο αποδεικνύεται ταυτόσημη ενός εγχειρήματος «εθνικής εκκαθάρισης», που αποτελεί στίγμα για τον πολιτισμένο κόσμο και πρόκληση για την Ευρώπη.

Σαράντα τέσσερα χρόνια μετά, ο κυπριακός λαός εξακολουθεί να θρηνεί χιλιάδες θύματα του «Αττίλα». Οι πρόσφυγες εξακολουθούν να αποστερούνται στοιχειωδών δικαιωμάτων που χαίρουν όλοι οι πολίτες στα πολιτισμένα κράτη. Οι τραγικοί συγγενείς των αγνοουμένων, όχι μόνο συνεχίζουν να υποβάλλονται σε απάνθρωπο μαρτύριο χωρίς να ξέρουν την αλήθεια για τους χαμένους συγγενείς τους που υπήρξαν θύματα του τουρκικού στρατού, αλλά αντιμετωπίζουν και την άκρα αναλγησία του τουρκικού κράτους που δεν συνεργάζεται ως οφείλει για τη διακρίβωση της τύχης των αγνοουμένων. Ενώ οι λίγοι εναπομείναντες εγκλωβισμένοι Ελληνοκύπριοι στις κατεχόμενες περιοχές, μάρτυρες της συνεχόμενης παραβίασης των σχετικών συμφωνιών από την Τουρκία, αλλά και μιας συστηματικής προσπάθειας αλλοίωσης της εθνολογικής, πολιτιστικής και κοινωνικής υπόστασης των τόπων τους, συνεχίζουν μια ζωή στερημένη από βασικά δικαιώματα, κάτω από καθεστώς συνεχούς εκφοβισμού και ποικιλότροπων εξαναγκασμών.

Η σημερινή μαύρη επέτειος είναι όμως και ευκαιρία να τιμήσουμε όλους τους μαχητές της ελευθερίας και τους πεσόντες στον άνισο πόλεμο του 1974. Το πολιτικό χρέος που προκύπτει από αυτή την αναγνώριση του σκληρού αγώνα και της θυσίας τους είναι να εντείνουμε τις προσπάθειες για να απαλλάξουμε την Κύπρο από την τουρκική κατοχή. Ο στόχος αυτός μπορεί να επιτευχθεί με μια πολιτική συμφωνία που θα απαλλάξει τη χώρα μας από τον κατοχικό στρατό και τον έλεγχο της Τουρκίας και θα επιτρέψει σε εμάς τους Κύπριους, Ελληνοκύπριους και Τουρκοκύπριους, να συνεννοηθούμε και να σχεδιάσουμε μέσα από ένα λογικό και δίκαιο συμβιβασμό ένα κοινό ειρηνικό μέλλον συνεργασίας στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ο Δημοκρατικός Συναγερμός παραμένει προσηλωμένος στο στόχο του τερματισμού της τουρκικής κατοχής, της απελευθέρωσης των κατεχομένων εδαφών και της αποκατάστασης της ενότητας και της εδαφικής ακεραιότητας της Κύπρου, με την πλήρη ισχύ των δικαιωμάτων ολόκληρου του πληθυσμού της, ανεξάρτητα από εθνική καταγωγή, θρήσκευμα ή άλλα χαρακτηριστικά.

Απευθυνόμενοι στον κυπριακό ελληνισμό, αλλά και στο σύνολο των πολιτικών δυνάμεων, υπογραμμίζουμε την ανάγκη, ιδιαίτερα αυτές τις δύσκολες μέρες, να ανανεώσουμε και να επαναβεβαιώσουμε ένα εθνικό συμβόλαιο ενότητας που θα εδράζεται πάνω στις κοινές μας αρχές για μια λύση σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο και τις οικουμενικές αρχές των ανθρωπίνων δικαιωμάτων που κατοχυρώνονται από τα Ηνωμένα Έθνη και για ένα δημοκρατικό κράτος δικαίου στις γραμμές και τις αρχές της ενωμένης Ευρώπης, της οποίας η Κύπρος αποτελεί αναπόσπαστο μέρος. Θα χρειαστεί για το σκοπό αυτό να συνεργαστούμε μέσα στο Εθνικό Συμβούλιο και με αίσθηση εθνικής ευθύνης να στηρίξουμε τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας ο οποίος εκπροσωπώντας υπεύθυνα τον κυπριακό ελληνισμό, μαζί πάντοτε με την Ελλάδα, επενδύει σε ένα όραμα για ολόκληρη την Κύπρο, στη βάση των κοινών συνομολογημένων αρχών και θέσεων μας.

Λευκωσία, 19 Ιουλίου 2018

Πεμ, 19 Ιούλ 2018

Η Βουλευτής και Αντιπρόεδρος του ΔΗΣΥ, κα Στέλλα Κυριακίδου πραγματοποίησε σήμερα, 19 Ιουλίου και ώρα 11:00 π.μ, επίσκεψη στο Κέντρο Παροχής Υπηρεσιών για Άτομα με Πολλαπλές Αναπηρίες «Ίριδα».

Το κέντρο αποτελεί μετεξέλιξη της Στέγης «Νέας Ελεούσας» και η σημερινή του δομή υλοποιήθηκε με συγχρηματοδοτούμενα κονδύλια από τον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο (Ισλανδία, Λιχτενστάιν και Νορβηγία).

Σκοπός της επίσκεψης ήταν η ενημέρωση για τα προγράμματα και υπηρεσίες που παρέχονται στο μοναδικό αυτό κέντρο, το οποίο σήμερα εξυπηρετεί συνολικά 28 άτομα με πολλαπλές αναπηρίες.

 Η κα Κυριακίδου επισημαίνει πως πρόκειται για ένα χώρο άρτια εξοπλισμένο και στελεχωμένο με εξειδικευμένο διεπιστημονικό προσωπικό που παρέχει εξατομικευμένα θεραπευτικά προγράμματα, μεταξύ άλλων, εργοθεραπεία, μουσικοθεραπεία, κινησιολογία, φυσιοθεραπεία.

 Μετά το πέρας της επίσκεψης η κα Κυριακίδου συνεχάρη τις Υπηρεσίες Κοινωνικής Ευημερίας αλλά και τους λειτουργούς του κέντρου για το ουσιαστικό έργο που επιτελούν. Εξέφρασε δε, τη βεβαιότητα ότι το Κέντρο θα ενισχυθεί περαιτέρω για να συνεχίσει να παρέχει τις υπηρεσίες του σε περισσότερα άτομα με πολλαπλές αναπηρίες που το έχουν ανάγκη.   

Λευκωσία, 19 Ιουλίου 2018

 

Πεμ, 19 Ιούλ 2018

Δελτίο Τύπου ΔΗΣΥ

Ο Πρόεδρος του Δημοκρατικού Συναγερμού Αβέρωφ Νεοφύτου, συνεχίζει τις επαφές και τις συναντήσεις του στην Αδελαϊδα της Αυστραλία, όπου παρευρίσκεται από την προηγούμενη βδομάδα, εκπροσωπώντας τη Βουλή των Αντιπροσώπων στις εκδηλώσεις για τις μαύρες επετείους του Ιουλίου του 1974.

Ο κος Αβέρωφ Νεοφύτου, ήταν ο κύριος ομιλητής στην εκδήλωση που διοργάνωσε χθες η κυπριακή κοινότητα και η Συντονιστική Επιτροπή Κυπριακού Αγώνα στην Αδελαϊδα, ενημερώνοντας την ηγεσία και τα μέλη της Κυπριακής Κοινότητας, καθώς και πολιτειακούς αξιωματούχους της Νότιας Αυστραλίας και άλλους επίσημους προσκεκλημένους, για τις τελευταίες εξελίξεις στο κυπριακό πρόβλημα και τις προοπτικές επανέναρξης του διαλόγου.

Μεταξύ άλλων, ο Πρόεδρος τους ΔΗΣΥ πραγματοποίησε συνάντηση με τον ομογενή Βουλευτή Steve Georganas, μέλος του Ομοσπονδιακού Κοινοβουλίου της Αυστραλίας με τον οποίο αντάλλαξε απόψεις για το Κυπριακό και την οικονομική και επενδυτική κατάσταση στην Κύπρο, τις εξελίξεις και προοπτικές στα θέματα ενέργειας και φυσικού πλούτου της χώρας μας και την σημαντική συμβολή της Κύπρου στις διαπραγματεύσεις μεταξύ Αυστραλίας και ΕΕ για σύναψη συμφωνίας ελεύθερου εμπορείου.

Ο κος Νεοφύτου συναντήθηκε επίσης με τον Πρόεδρο της Γερουσίας στο Πολιτειακό Κοινοβούλιο της Νοτίου Αυστραλίας Andrew McLachlan και τα Μέλη της Γερουσίας Jing Lee και Ειρήνη Πνευματικού. Στην συνάντηση συζητήθηκαν οι εξελίξεις γύρω από το εθνικό θέμα και η εμπλοκή της Κυπριακής Κοινότητας Νοτίου Αυστραλίας στα δρώμενα του οικείου πολιτειακού Κοινοβουλίου.

Τις επόμενες μέρες, ο Πρόεδρος του Δημοκρατικού Συναγερμού, θα παραστεί στις προγραμματισμένες εκδηλώσεις που διοργανώνονται από την Συντονιστική Επιτροπή Κυπριακού Αγώνα – ΣΕΚΑ Βικτωρίας για την μαύρη επέτειο της Τουρκικής εισβολή του 1974.

Λευκωσία, 19 Ιουλίου 2018