Γιατί η επιχειρηματικότητα Πρέπει να διδάσκεται από την πρώτη δημοτικού.
Παρ, 04 Ιούλ 2014

 

 

 

της Σταυριάνας Κοφτερός

Γιατί η επιχειρηματικότητα Πρέπει να διδάσκεται από την πρώτη δημοτικού.

Σήμερα έλαβα ένα email από τον Craig Zamary, κατά συρροή… επιχειρηματία και καθηγητή επιχειρηματικότητας στο Πανεπιστήμιο Kent State στις ΗΠΑ. Τον Craig είχαμε τη χαρά να τον γνωρίσουμε το Δεκέμβριου του 2013 στο πρώτο Startup Weekend Cyprus, όπου σε συνεργασία με την Αμερικάνικη Πρεσβεία φέραμε τον Craig στη Κύπρο για να παρουσιάσει, να διδάξει, να ενθουσιάσει και να βοηθήσει 120 συμμετέχοντες που σε 54 ώρες ξεκίνησαν τη δική τους επιχείρηση. Ναι, γίνονται και αυτά στη Κύπρο.

Ο Craig λοιπόν, μου έστειλε το άρθρο του που έγραψε βάση της εμπειρίας του με τίτλο «Γιατί η επιχειρηματικότητα Πρέπει να διδάσκεται από την πρώτη δημοτικού» για ενημέρωση, με την παράκληση να το προωθήσω στα κοινωνικά δίκτυα. Τυχαίνει να συμφωνώ απόλυτα με τον Craig σε αυτό το θέμα. Απόλυτα. Η επιχειρηματικότητα πρέπει να διδάσκεται από την πρώτη δημοτικού. Και αν αυτό ισχύει για την Αμερική, φανταστείτε πόσο ισχύει για το νησάκι μας, αυτή τη μικρή κουκίδα στο χάρτη.

Άρπαξα λοιπόν την ευκαιρία και ζήτησα την άδεια του Craig να μεταφράσω το άρθρο του για να έχει την ευκαιρία να το διαβάσει περισσότερος κόσμος. Σας το παραθέτω πιο κάτω. Τυχόν λάθη είναι αποκλειστικά δικά μου.

Η σημαντικότητα του να εισήχθη η επιχειρηματικότητα στα σχολεία δεν είναι νέο φρούτο ούτε η πρώτη φορά που μας το λέει κάποιος, της Ευρωπαϊκής Ένωσης συμπεριλαμβανομένου. Και σήμερα, όσο ίσως ποτέ άλλοτε, επιβάλλεται να εντάξουμε την επιχειρηματικότητα στα σχολεία μας από νωρίς, ως διαδικασία και ως τρόπο σκέψης. Δεν είναι γιατί όλοι μα όλοι θα γίνουμε επιχειρηματίες, νεοφυείς ή σκέτοι. Αλλά γιατί ο επιχειρηματικός τρόπος σκέψης είναι δημιουργικός και καινοτόμος και μας διδάσκει απαραίτητες εγκάρσιες και σημαντικότατες δεξιότητες για το σήμερα, για το αύριο… αλλά και για το μεθαύριο. Δεξιότητες όπως ικανότητες επίλυσης προβλημάτων, ομαδική εργασία, ηγετικές ικανότητες, κριτική σκέψη και πολλά άλλα καλούδια. Γι αυτό. Το παράδειγμα του Craig πιο κάτω, είναι ένα από τα μύρια που το αποδεικνύουν.

Το άρθρο του Craig:

Η επιχειρηματικότητα πρέπει να διδάσκεται από την πρώτη τάξη του δημοτικού, μαζί με κλασσικά μαθήματα των Μαθηματικών, της Επιστήμης, της Γλώσσας κλπ. Θα ξεκινήσω με κάποια περισσότερα στοιχεία.

Η ιστορία του Craig: Είμαι κατά συρροή επιχειρηματίας, αναπτύσσω τη 4η εταιρεία μου, έχω ξεκινήσει και έχω πουλήσει 3 από τις 4 νεοφυής επιχειρήσεις που ξεκίνησα. Επίσης διδάσκω Επιχειρηματικότητα στο Πανεπιστήμιο του Kent State όπου προσφέρουν την επιχειρηματικότητα ως πτυχίο και ως εξειδίκευση.

Πως ξεκινάει η ιστορία μου? Όταν ο γιος μου Connor ήταν στην πρώτη τάξη, ήθελε να ξεκινήσει τη δική του επιχείρηση, να αναπτύξει μια εφαρμογή και μου ζήτησε να τον βοηθήσω όπως βοηθάω τους φοιτητές μου στο Πανεπιστήμιο του Kent State. Για να μην μακρολογώ, τον βοήθησα με την ίδια διαδικασία που διδάσκω και βοηθάω τους φοιτητές μου στο Πανεπιστήμιο και τελικώς είχε προγραμματίσει την εφαρμογή του και ξεκίνησε. Τη δουλεία έπρεπε να την κάνει ο Connor από μόνος του. Αν πετιόμουνα να την κάνω εγώ γι αυτόν, το μάθημα θα τελείωνε εκεί. Έπρεπε να έχει 100% ιδιοκτησία της δικής του πορείας.

Ο Connor συνεργάστηκε με ένα προγραμματιστή και ανέπτυξε την εφαρμογή που ονόμασε ToasterPop http://toasterpop.com και σύντομα έλαβε αναγνώριση τόσο στις ΗΠΑ όσο και διεθνώς.

Άρθρο στο CNET Ο ConnorZamary ξεκίνησε νωρίς ως επιχειρηματίας. Ευγενή παραχώρηση της οικογένειας Zamary

http://www.cnet.com/news/meet-connor-a-7-year-old-iphone-app-developer/

Πιο κάτω είναι το βίντεο με τον Connor παρουσιάζει σε επενδυτές στο Εκκολαπτήριο Επιχειρήσεων Youngstown στο Οχάϊο, όταν ήταν στη πρώτη δημοτικού.

Σύνδεσμος στο βίντεο του Connor (Πρωτάκι) που παρουσιάζει σε επενδυτές @YBI.org 

http://permalink.fliqz.com/aspx/permalink.aspx?at=1d6c001220dd4a2b94c3aee505783f65&a=44030a052b8a46308bf9bd27999f326f

Τι έγινε μετά? Η δασκάλα της κόρης μου, που άκουσε για την επιτυχία του γιού μου Connor, μου ζήτησε να διδάξω επιχειρηματικότητα στα παιδιά της 2ης τάξης του δημοτικού. Δεν είχα ιδέα τι να περιμένω, και έτσι έκανα τα μαθήματα, και τις παρουσιάσεις, όπως θα τα δίδασκα σε τάξη του πανεπιστημίου. Τα αποτελέσματα ήταν εκπληκτικά. Οι μαθητές ήταν απίστευτα δημιουργικοί χωρίς κανένα φόβο.

Η δασκάλα της κόρης μου DebbieSpiese (Δασκάλα 2ας δημοτικού)είπε «Η σκέψη του να διδάσκεις επιχειρηματικότητα στα πρωτάκια μπορεί να φαίνεται αναπτυξιακά ακατάλληλη μέχρι να μπεί στη τάξη ο Craig Zamary. Προσκάλεσα τον Craig στη τάξη δευτέρας δημοτικού που διδάσκω να μοιραστεί το επάγγελμα του ως νεοφυής επιχειρηματίας και καθηγητής πανεπιστημίου έχοντας πλήρη γνώση των δεξιοτήτων που πρέπει να έχουν οι μαθητές μου τον 21ο αιώνα. Οι δεξιότητες συμπεριλαμβάνουν την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και συνεργασίας, επίδειξη ισχυρών ηγετικών δεξιοτήτων και καινοτομίας. Ο Craig παρουσίασε το πλάνο που ετοίμασε και υλοποίησε για το πανεπιστημιακό μάθημα που διδάσκει, στους μαθητές μου της δευτέρας δημοτικού! Προς μεγάλη μας έκπληξη αυτά τα επτάχρονα – οκτάχρονα παιδιά αγκάλισαν κάθε λεπτό, με μάτια και αυτιά καρφωμένα στη παρουσίαση του Craig. Συμπλήρωσε με πρακτικές ασκήσεις και δράσεις για να ενθαρρύνει αυτά τα νεαρά μυαλά να σκεφτούν εκτός πλαισίων και να εξερευνήσουν την πιθανότητα του να συνεισφέρουν στις επόμενες γενεές μέσω αυθεντικών ιδεών ή ανακαλύψεων. Αυτό προώθησε έναν ενθουσιασμό για τον οποίο αγωνιζόμαστε ως εκπαιδευτικοί. Οι μαθητές ανέπτυξαν αυτοπεποίθηση όσο επέστρεφε ο Craig κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Είχε θετική επιρροή στην προσωπική και ακαδημαϊκή τους εξέλιξη! Ο Craig (όπως κάθε ενθουσιώδης νεοφυής επιχειρηματίας) είναι ομιλητής που εμπνέει και παρακινεί όλες τις ηλικίες!”

Τελικές Σκέψεις - Βρήκα τις ιδέες που σκέφτηκαν τα παιδιά πολύ δημιουργικές, εμπνευσμένες και τους μαθητές «πεινασμένους» να τις ξεκινήσουν. Είδα από πρώτο χέρι πόσο ενδυναμωμένοι έγιναν οι μαθητές της δευτέρας και συνειδητοποίησα τη σημασία του να φέρνουμε τα παιδιά σε επαφή με την επιχειρηματικότητα από πολύ νεαρή ηλικία. Αυτή η πρακτική εμπειρία και το ταξίδι απέδειξε ότι η επιχειρηματικότητα μπορεί πραγματικά να διδαχτεί σε παιδιά από την πρώτη δημοτικού.

Επιτυχημένοι επιχειρηματίες θα σας πουν ότι όσο περισσότερο κάνεις κάτι τόσο καλύτερος θα γίνεις σε αυτό. Φανταστείτε αν τα παιδιά ερχόντουσαν σε επαφή με μαθήματα επιχειρηματικότητας από την πρώτη τάξη του δημοτικού και στη διάρκεια της εκπαίδευσης τους, πόσο μπροστά θα ήταν όταν θα έφταναν στην ενηλικίωση.

Ερωτήσεις, σχόλια ή αν θέλετε να συνδεθείτε με τον CraigZamary, επικοινωνήστε μαζί του μέσω LinkedIn.

 

Εισαγωγή & Μετάφραση από

Σταυριάνα Κοφτερός

Αναπληρωτή Εκπρόσωπο Τύπου

Ειδική Σύμβουλο Επιχειρηματικότητας & Καινοτομίας

Δημοκρατικός Συναγερμός

http://about.me/Stavriana

 

 

 

Flickr Feed

Παρ, 23 Ιούν 2017

Ανακοίνωση Εκπρ. Τύπου ΔΗΣΥ, Πρ. Προδρόμου

Υιοθετώντας πλήρως τις συστάσεις της UNESCO και συμπαραστεκόμενοι στην Ελληνική κυβέρνηση, αναμένουμε από την Τουρκία να εγκαταλείψει τις απαράδεκτες παρεμβάσεις στην Αγία Σοφία.

Εκφράζουμε την έντονη αντίθεσή μας στην απόπειρα να αλλοιωθεί ο χαρακτήρας του ιστορικού μνημείου της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς που είναι ο ναός της Αγίας Σοφίας στην Κωνσταντινούπολη και να μετατραπεί ουσιαστικά σε τζαμί.

Εκτός από καταδικαστέα, αυτή η ενέργεια προκαλεί και έντονη ανησυχία από τη στιγμή που παίρνει καθαρά την τροπή κρατικής πολιτικής. Είναι ιδιαίτερα ανησυχητικό ότι με τα επικίνδυνα φαινόμενα θρησκευτικού φανατισμού και μίσους που καλλιεργούνται στις μέρες μας, η ίδια η κυβέρνηση της Τουρκίας δείχνει να κινείται με λογική πολιτικής χρήσης της θρησκείας.

Εκφράζοντας την πλήρη συμπαράστασή μας στην ελληνική κυβέρνηση, αναμένουμε ότι θα βρουν την απήχηση που ταιριάζει τα διαβήματά της στη διεθνή κοινότητα και στον πολιτισμένο κόσμο. Υιοθετώντας πλήρως τη θέση της UNESCO και πιστεύοντας ότι “η Αγία Σοφία είναι ένα από τα πιο σημαντικά μνημεία της πολιτιστικής κληρονομιάς στον κόσμο και έχει υψηλό συμβολισμό για πολλούς πολιτισμούς, άρα είναι παγκόσμιο”, αναμένουμε από τις τουρκικές αρχές να την σεβαστούν και να ανταποκριθούν στις συστάσεις του πολιτιστικού βραχίονα των Ηνωμένων Εθνών και να εγκαταλείψουν τις προκλητικές ενέργειες και παρεμβάσεις.

Παρ, 23 Ιούν 2017

Με αφορμή τα 41 χρόνια από την Ίδρυση του, ο Δημοκρατικός Συναγερμός

σας προσκαλεί σε γιορταστική συναυλία με την

Λαϊκή Ορχήστρα

υπό την διεύθυνση του Μάριου Μελετίου.

4 Ιουλίου 2017 - ώρα 7:00 μ.μ.

στο Πάρκο Ακρόπολης

 

Πεμ, 22 Ιούν 2017

Δηλώσεις του Κοιν. Εκπροσώπου κ. Νίκου Τορναρίτη μετά την συνάντηση της ηγεσίας ΔΗΣΥ με την Πρέσβειρα των ΗΠΑ κα. Kathleen Ann Doherty.


Σήμερα με την συνάντηση με την Πρέσβειρα των ΗΠΑ, έκλεισε ένας κύκλος συναντήσεων της ηγεσίας του ΔΗΣΥ ΜΕ τους πρέσβεις των Μονίμων Μελών του Συμβουλίου Ασφαλείας των Η.Ε.

Πρέπει να σας αναφέρω ότι οι συναντήσεις υπήρξαν παραγωγικές. Ο Πρόεδρος του ΔΗΣΥ ανέπτυξε στους συνομιλητές του, τις θέσεις της πλευράς μας όσον αφορά το κυπριακό και ειδικότερα το μεγάλο θέμα της Ασφάλειας.

Πρέπει να πω ότι βρήκαμε ανταπόκριση από τους συνομιλητές μας. Βρήκαμε ανταπόκριση στο γεγονός ότι το απηρχαιωμένο σύστημα εγγυήσεων του 1960, δεν πρέπει να συνεχίσει να υπάρχει. 

Από κει και πέρα πρέπει να σας πω ότι όλοι οι συνομιλητές μας έχουν εκφράσει την επιθυμία να συμβάλουν ενεργά στην διάσκεψη της Ελβετίας στο Κρανς Μοντάνα.

Όσον αφορά τον δημόσιο διάλογο σε σχέση με το κοινό έγγραφο των Η.Ε. το οποίο είναι εμπιστευτικό, άρα και δεν μπορώ να παραθέσω και να αναλύσω επακριβώς το τι αναφέρεται στο συγκεκριμένο έγγραφο. Εκείνο που μπορώ να σας πως είναι ότι είναι ένα έγγραφο εργασίας και ταυτόχρονα πολιτικό έγγραφο. Μπορώ να σας προσθέσω ότι καταθέσαμε και καταθέτουμε παρατηρήσεις. Υπάρχουν σημεία τα οποία είναι θετικά για την πλευρά μας και υπάρχουν και σημεία, όπως είπα,  για τα οποία θα καταθέσουμε τις παρατηρήσεις μας. Γενικά κρίνουμε ότι το συγκεκριμένο έγγραφο κινείται προς την σωστή κατεύθυνση, από κει και πέρα παραμένει ένα έγγραφο εργασίας.

Εμείς, αναμένουμε στην Ελβετία, στο Κρανς Μοντάνα, στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, την Τουρκία. Αυτά όλα τα μηνύματα που στέλνει τον τελευταίο καιρό να τα εφαρμόσει στην πράξη. Να καταθέσει προτάσεις τέτοιες, μέσα από τις οποίες διαγράφονται τα επεμβατικά δικαιώματα στην Κύπρο και αποχωρεί πλήρως ο κατοχικός στρατός.

Ερώτηση: Λεπτομέρειες του εγγράφου έχουν ήδη δημοσιευτεί και γίνεται πολύ συζήτηση για το τι προτείνει ο κ. Έιντε σε σχέση με αντικατάσταση της συνθήκης εγγυήσεων με μια συνθήκη εφαρμογής και πολλοί θεωρούν ότι αυτή η πρόταση εμπεριέχει κινδύνους για την Κ.Δ.. Έχετε να κάνετε κάποιο σχόλιο;      

Πάντοτε η πλευρά μας τοποθετείτο και έλεγε ότι θέλουμε και την εγγύηση εφαρμογής της λύσης. Να σας υπενθυμίσω ότι ήταν ένας από τους βασικούς λόγους που ο λαός μας στο παρελθόν απέρριψε ένα σχέδιο των Η.Ε. (σ.σ. που δεν περιείχε εγγύηση εφαρμογής λύσης). Εμείς θέλουμε την εγγύηση εφαρμογής της λύσης. Τώρα, το ποιος τελικά θα είναι ο μηχανισμός εκείνος, που θα εγγυηθεί την εφαρμογή της λύσης, θα το δούμε στην Ελβετία. Είναι θέμα των συνομιλιών, δεν είναι προφανώς θέμα, κανενός άλλου.