Γιατί η επιχειρηματικότητα Πρέπει να διδάσκεται από την πρώτη δημοτικού.
Παρ, 04 Ιούλ 2014

 

 

 

της Σταυριάνας Κοφτερός

Γιατί η επιχειρηματικότητα Πρέπει να διδάσκεται από την πρώτη δημοτικού.

Σήμερα έλαβα ένα email από τον Craig Zamary, κατά συρροή… επιχειρηματία και καθηγητή επιχειρηματικότητας στο Πανεπιστήμιο Kent State στις ΗΠΑ. Τον Craig είχαμε τη χαρά να τον γνωρίσουμε το Δεκέμβριου του 2013 στο πρώτο Startup Weekend Cyprus, όπου σε συνεργασία με την Αμερικάνικη Πρεσβεία φέραμε τον Craig στη Κύπρο για να παρουσιάσει, να διδάξει, να ενθουσιάσει και να βοηθήσει 120 συμμετέχοντες που σε 54 ώρες ξεκίνησαν τη δική τους επιχείρηση. Ναι, γίνονται και αυτά στη Κύπρο.

Ο Craig λοιπόν, μου έστειλε το άρθρο του που έγραψε βάση της εμπειρίας του με τίτλο «Γιατί η επιχειρηματικότητα Πρέπει να διδάσκεται από την πρώτη δημοτικού» για ενημέρωση, με την παράκληση να το προωθήσω στα κοινωνικά δίκτυα. Τυχαίνει να συμφωνώ απόλυτα με τον Craig σε αυτό το θέμα. Απόλυτα. Η επιχειρηματικότητα πρέπει να διδάσκεται από την πρώτη δημοτικού. Και αν αυτό ισχύει για την Αμερική, φανταστείτε πόσο ισχύει για το νησάκι μας, αυτή τη μικρή κουκίδα στο χάρτη.

Άρπαξα λοιπόν την ευκαιρία και ζήτησα την άδεια του Craig να μεταφράσω το άρθρο του για να έχει την ευκαιρία να το διαβάσει περισσότερος κόσμος. Σας το παραθέτω πιο κάτω. Τυχόν λάθη είναι αποκλειστικά δικά μου.

Η σημαντικότητα του να εισήχθη η επιχειρηματικότητα στα σχολεία δεν είναι νέο φρούτο ούτε η πρώτη φορά που μας το λέει κάποιος, της Ευρωπαϊκής Ένωσης συμπεριλαμβανομένου. Και σήμερα, όσο ίσως ποτέ άλλοτε, επιβάλλεται να εντάξουμε την επιχειρηματικότητα στα σχολεία μας από νωρίς, ως διαδικασία και ως τρόπο σκέψης. Δεν είναι γιατί όλοι μα όλοι θα γίνουμε επιχειρηματίες, νεοφυείς ή σκέτοι. Αλλά γιατί ο επιχειρηματικός τρόπος σκέψης είναι δημιουργικός και καινοτόμος και μας διδάσκει απαραίτητες εγκάρσιες και σημαντικότατες δεξιότητες για το σήμερα, για το αύριο… αλλά και για το μεθαύριο. Δεξιότητες όπως ικανότητες επίλυσης προβλημάτων, ομαδική εργασία, ηγετικές ικανότητες, κριτική σκέψη και πολλά άλλα καλούδια. Γι αυτό. Το παράδειγμα του Craig πιο κάτω, είναι ένα από τα μύρια που το αποδεικνύουν.

Το άρθρο του Craig:

Η επιχειρηματικότητα πρέπει να διδάσκεται από την πρώτη τάξη του δημοτικού, μαζί με κλασσικά μαθήματα των Μαθηματικών, της Επιστήμης, της Γλώσσας κλπ. Θα ξεκινήσω με κάποια περισσότερα στοιχεία.

Η ιστορία του Craig: Είμαι κατά συρροή επιχειρηματίας, αναπτύσσω τη 4η εταιρεία μου, έχω ξεκινήσει και έχω πουλήσει 3 από τις 4 νεοφυής επιχειρήσεις που ξεκίνησα. Επίσης διδάσκω Επιχειρηματικότητα στο Πανεπιστήμιο του Kent State όπου προσφέρουν την επιχειρηματικότητα ως πτυχίο και ως εξειδίκευση.

Πως ξεκινάει η ιστορία μου? Όταν ο γιος μου Connor ήταν στην πρώτη τάξη, ήθελε να ξεκινήσει τη δική του επιχείρηση, να αναπτύξει μια εφαρμογή και μου ζήτησε να τον βοηθήσω όπως βοηθάω τους φοιτητές μου στο Πανεπιστήμιο του Kent State. Για να μην μακρολογώ, τον βοήθησα με την ίδια διαδικασία που διδάσκω και βοηθάω τους φοιτητές μου στο Πανεπιστήμιο και τελικώς είχε προγραμματίσει την εφαρμογή του και ξεκίνησε. Τη δουλεία έπρεπε να την κάνει ο Connor από μόνος του. Αν πετιόμουνα να την κάνω εγώ γι αυτόν, το μάθημα θα τελείωνε εκεί. Έπρεπε να έχει 100% ιδιοκτησία της δικής του πορείας.

Ο Connor συνεργάστηκε με ένα προγραμματιστή και ανέπτυξε την εφαρμογή που ονόμασε ToasterPop http://toasterpop.com και σύντομα έλαβε αναγνώριση τόσο στις ΗΠΑ όσο και διεθνώς.

Άρθρο στο CNET Ο ConnorZamary ξεκίνησε νωρίς ως επιχειρηματίας. Ευγενή παραχώρηση της οικογένειας Zamary

http://www.cnet.com/news/meet-connor-a-7-year-old-iphone-app-developer/

Πιο κάτω είναι το βίντεο με τον Connor παρουσιάζει σε επενδυτές στο Εκκολαπτήριο Επιχειρήσεων Youngstown στο Οχάϊο, όταν ήταν στη πρώτη δημοτικού.

Σύνδεσμος στο βίντεο του Connor (Πρωτάκι) που παρουσιάζει σε επενδυτές @YBI.org 

http://permalink.fliqz.com/aspx/permalink.aspx?at=1d6c001220dd4a2b94c3aee505783f65&a=44030a052b8a46308bf9bd27999f326f

Τι έγινε μετά? Η δασκάλα της κόρης μου, που άκουσε για την επιτυχία του γιού μου Connor, μου ζήτησε να διδάξω επιχειρηματικότητα στα παιδιά της 2ης τάξης του δημοτικού. Δεν είχα ιδέα τι να περιμένω, και έτσι έκανα τα μαθήματα, και τις παρουσιάσεις, όπως θα τα δίδασκα σε τάξη του πανεπιστημίου. Τα αποτελέσματα ήταν εκπληκτικά. Οι μαθητές ήταν απίστευτα δημιουργικοί χωρίς κανένα φόβο.

Η δασκάλα της κόρης μου DebbieSpiese (Δασκάλα 2ας δημοτικού)είπε «Η σκέψη του να διδάσκεις επιχειρηματικότητα στα πρωτάκια μπορεί να φαίνεται αναπτυξιακά ακατάλληλη μέχρι να μπεί στη τάξη ο Craig Zamary. Προσκάλεσα τον Craig στη τάξη δευτέρας δημοτικού που διδάσκω να μοιραστεί το επάγγελμα του ως νεοφυής επιχειρηματίας και καθηγητής πανεπιστημίου έχοντας πλήρη γνώση των δεξιοτήτων που πρέπει να έχουν οι μαθητές μου τον 21ο αιώνα. Οι δεξιότητες συμπεριλαμβάνουν την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και συνεργασίας, επίδειξη ισχυρών ηγετικών δεξιοτήτων και καινοτομίας. Ο Craig παρουσίασε το πλάνο που ετοίμασε και υλοποίησε για το πανεπιστημιακό μάθημα που διδάσκει, στους μαθητές μου της δευτέρας δημοτικού! Προς μεγάλη μας έκπληξη αυτά τα επτάχρονα – οκτάχρονα παιδιά αγκάλισαν κάθε λεπτό, με μάτια και αυτιά καρφωμένα στη παρουσίαση του Craig. Συμπλήρωσε με πρακτικές ασκήσεις και δράσεις για να ενθαρρύνει αυτά τα νεαρά μυαλά να σκεφτούν εκτός πλαισίων και να εξερευνήσουν την πιθανότητα του να συνεισφέρουν στις επόμενες γενεές μέσω αυθεντικών ιδεών ή ανακαλύψεων. Αυτό προώθησε έναν ενθουσιασμό για τον οποίο αγωνιζόμαστε ως εκπαιδευτικοί. Οι μαθητές ανέπτυξαν αυτοπεποίθηση όσο επέστρεφε ο Craig κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Είχε θετική επιρροή στην προσωπική και ακαδημαϊκή τους εξέλιξη! Ο Craig (όπως κάθε ενθουσιώδης νεοφυής επιχειρηματίας) είναι ομιλητής που εμπνέει και παρακινεί όλες τις ηλικίες!”

Τελικές Σκέψεις - Βρήκα τις ιδέες που σκέφτηκαν τα παιδιά πολύ δημιουργικές, εμπνευσμένες και τους μαθητές «πεινασμένους» να τις ξεκινήσουν. Είδα από πρώτο χέρι πόσο ενδυναμωμένοι έγιναν οι μαθητές της δευτέρας και συνειδητοποίησα τη σημασία του να φέρνουμε τα παιδιά σε επαφή με την επιχειρηματικότητα από πολύ νεαρή ηλικία. Αυτή η πρακτική εμπειρία και το ταξίδι απέδειξε ότι η επιχειρηματικότητα μπορεί πραγματικά να διδαχτεί σε παιδιά από την πρώτη δημοτικού.

Επιτυχημένοι επιχειρηματίες θα σας πουν ότι όσο περισσότερο κάνεις κάτι τόσο καλύτερος θα γίνεις σε αυτό. Φανταστείτε αν τα παιδιά ερχόντουσαν σε επαφή με μαθήματα επιχειρηματικότητας από την πρώτη τάξη του δημοτικού και στη διάρκεια της εκπαίδευσης τους, πόσο μπροστά θα ήταν όταν θα έφταναν στην ενηλικίωση.

Ερωτήσεις, σχόλια ή αν θέλετε να συνδεθείτε με τον CraigZamary, επικοινωνήστε μαζί του μέσω LinkedIn.

 

Εισαγωγή & Μετάφραση από

Σταυριάνα Κοφτερός

Αναπληρωτή Εκπρόσωπο Τύπου

Ειδική Σύμβουλο Επιχειρηματικότητας & Καινοτομίας

Δημοκρατικός Συναγερμός

http://about.me/Stavriana

 

 

 

Flickr Feed

Τετ, 21 Φεβ 2018

Εκφράζουμε τη βαθύτατη θλίψη μας για την αναπάντεχη απώλεια του Παντελή Αθηνή. Έφυγε από κοντά μας ένας εξαιρετικός φίλος και ένας σπουδαίος άνθρωπος.

Η κοινωνία μας χάνει έναν πολυπράγμονα και επιτυχημένο επιχειρηματία, ένα σημαντικό παράγοντα στα ποδοσφαιρικά δρώμενα, αλλά πάνω απ’ όλα έναν καλό οικογενειάρχη και ανιδιοτελή ενεργό πολίτη, με έγνοια για τα κοινά και τους συνανθρώπους του. Βλέποντάς τον δίπλα μας να αγωνιά για την πορεία και το μέλλον του τόπου, ήταν τραγικό ότι ενέσκηψε το αναπάντεχο και τελικά μοιραίο πρόβλημα υγείας ανήμερα των προεδρικών εκλογών.

Ο πρόεδρος του Δημοκρατικού Συναγερμού και η παράταξή μας εκφράζουμε συλλυπητήρια στην οικογένειά του, συμμεριζόμαστε τη βαθειά θλίψη τους για τον πρόωρο θάνατό του.

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ & MME ΔΗΣΥ
Λευκωσία, 21 Φεβρουαρίου 2018

Τετ, 21 Φεβ 2018

Απόφαση Πολιτικού Γραφείου

Το Πολιτικό Γραφείο του Δημοκρατικού Συναγερμού, στη χθεσινή του συνεδρία, μετά από εισήγηση του Προέδρου κ. Αβέρωφ Νεοφύτου, αποφάσισε, βάσει του Άρθρου 18 του Καταστατικού, τον διορισμό του κ. Παναγιώτη Δημητρίου στη θέση του Προέδρου της Επιτροπής Δεοντολογίας του Κόμματος.

Το Σώμα υιοθέτησε ομόφωνα την εισήγηση του Προέδρου του Κόμματος.

Ο κ. Παναγιώτης Δημητρίου, διακεκριμένος Νομικός, διετέλεσε Αναπληρωτής Πρόεδρος, Ευρωβουλευτής και Βουλευτής του Δημοκρατικού Συναγερμού.

Η Επιτροπή Δεοντολογίας, μεταξύ άλλων, επιφορτίζεται γενικά με την παρακολούθηση της τήρησης του Κώδικα Πολιτικής Ηθικής, Δεοντολογίας και Πολιτικής Συμπεριφοράς. 

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ & MME ΔΗΣΥ
Λευκωσία, 21 Φεβρουαρίου 2018

Τρι, 20 Φεβ 2018

Το Πολιτικό Γραφείο του Δημοκρατικού Συναγερμού, σε σημερινή του συνεδρία, αποφάσισε την σύγκληση της Παγκύπριας Εκλογικής Συνέλευσης, βάσει και του Άρθρου 11 του Καταστατικού, την 28η Απριλίου 2018, όπου θα εκλεγούν οι Πρόεδρος, Αναπληρωτής Πρόεδρος και οι τρεις Αντιπροέδροι του Κόμματος. Η ημερομηνία υποβολής υποψηφιοτήτων καθορίστηκε η 16η Μαρτίου 2018.

Επίσης, αποφάσισε την σύγκληση του Παγκύπριου Συνεδρίου, την 12η Μαΐου 2018, βάσει και του Άρθρου 12 του Καταστατικού, όπου θα εκλεγεί η Πρόεδρος της ΓΟΔΗΣΥ όπως και τα 20 μέλη του Πολιτικού Γραφείου του Κόμματος. Η ημερομηνία υποβολής υποψηφιοτήτων καθορίστηκε η 30η Απριλίου 2018. 

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ & MME ΔΗΣΥ
Λευκωσία, 20 Φεβρουαρίου 2018