Γιατί η επιχειρηματικότητα Πρέπει να διδάσκεται από την πρώτη δημοτικού.
Παρ, 04 Ιούλ 2014

 

 

 

της Σταυριάνας Κοφτερός

Γιατί η επιχειρηματικότητα Πρέπει να διδάσκεται από την πρώτη δημοτικού.

Σήμερα έλαβα ένα email από τον Craig Zamary, κατά συρροή… επιχειρηματία και καθηγητή επιχειρηματικότητας στο Πανεπιστήμιο Kent State στις ΗΠΑ. Τον Craig είχαμε τη χαρά να τον γνωρίσουμε το Δεκέμβριου του 2013 στο πρώτο Startup Weekend Cyprus, όπου σε συνεργασία με την Αμερικάνικη Πρεσβεία φέραμε τον Craig στη Κύπρο για να παρουσιάσει, να διδάξει, να ενθουσιάσει και να βοηθήσει 120 συμμετέχοντες που σε 54 ώρες ξεκίνησαν τη δική τους επιχείρηση. Ναι, γίνονται και αυτά στη Κύπρο.

Ο Craig λοιπόν, μου έστειλε το άρθρο του που έγραψε βάση της εμπειρίας του με τίτλο «Γιατί η επιχειρηματικότητα Πρέπει να διδάσκεται από την πρώτη δημοτικού» για ενημέρωση, με την παράκληση να το προωθήσω στα κοινωνικά δίκτυα. Τυχαίνει να συμφωνώ απόλυτα με τον Craig σε αυτό το θέμα. Απόλυτα. Η επιχειρηματικότητα πρέπει να διδάσκεται από την πρώτη δημοτικού. Και αν αυτό ισχύει για την Αμερική, φανταστείτε πόσο ισχύει για το νησάκι μας, αυτή τη μικρή κουκίδα στο χάρτη.

Άρπαξα λοιπόν την ευκαιρία και ζήτησα την άδεια του Craig να μεταφράσω το άρθρο του για να έχει την ευκαιρία να το διαβάσει περισσότερος κόσμος. Σας το παραθέτω πιο κάτω. Τυχόν λάθη είναι αποκλειστικά δικά μου.

Η σημαντικότητα του να εισήχθη η επιχειρηματικότητα στα σχολεία δεν είναι νέο φρούτο ούτε η πρώτη φορά που μας το λέει κάποιος, της Ευρωπαϊκής Ένωσης συμπεριλαμβανομένου. Και σήμερα, όσο ίσως ποτέ άλλοτε, επιβάλλεται να εντάξουμε την επιχειρηματικότητα στα σχολεία μας από νωρίς, ως διαδικασία και ως τρόπο σκέψης. Δεν είναι γιατί όλοι μα όλοι θα γίνουμε επιχειρηματίες, νεοφυείς ή σκέτοι. Αλλά γιατί ο επιχειρηματικός τρόπος σκέψης είναι δημιουργικός και καινοτόμος και μας διδάσκει απαραίτητες εγκάρσιες και σημαντικότατες δεξιότητες για το σήμερα, για το αύριο… αλλά και για το μεθαύριο. Δεξιότητες όπως ικανότητες επίλυσης προβλημάτων, ομαδική εργασία, ηγετικές ικανότητες, κριτική σκέψη και πολλά άλλα καλούδια. Γι αυτό. Το παράδειγμα του Craig πιο κάτω, είναι ένα από τα μύρια που το αποδεικνύουν.

Το άρθρο του Craig:

Η επιχειρηματικότητα πρέπει να διδάσκεται από την πρώτη τάξη του δημοτικού, μαζί με κλασσικά μαθήματα των Μαθηματικών, της Επιστήμης, της Γλώσσας κλπ. Θα ξεκινήσω με κάποια περισσότερα στοιχεία.

Η ιστορία του Craig: Είμαι κατά συρροή επιχειρηματίας, αναπτύσσω τη 4η εταιρεία μου, έχω ξεκινήσει και έχω πουλήσει 3 από τις 4 νεοφυής επιχειρήσεις που ξεκίνησα. Επίσης διδάσκω Επιχειρηματικότητα στο Πανεπιστήμιο του Kent State όπου προσφέρουν την επιχειρηματικότητα ως πτυχίο και ως εξειδίκευση.

Πως ξεκινάει η ιστορία μου? Όταν ο γιος μου Connor ήταν στην πρώτη τάξη, ήθελε να ξεκινήσει τη δική του επιχείρηση, να αναπτύξει μια εφαρμογή και μου ζήτησε να τον βοηθήσω όπως βοηθάω τους φοιτητές μου στο Πανεπιστήμιο του Kent State. Για να μην μακρολογώ, τον βοήθησα με την ίδια διαδικασία που διδάσκω και βοηθάω τους φοιτητές μου στο Πανεπιστήμιο και τελικώς είχε προγραμματίσει την εφαρμογή του και ξεκίνησε. Τη δουλεία έπρεπε να την κάνει ο Connor από μόνος του. Αν πετιόμουνα να την κάνω εγώ γι αυτόν, το μάθημα θα τελείωνε εκεί. Έπρεπε να έχει 100% ιδιοκτησία της δικής του πορείας.

Ο Connor συνεργάστηκε με ένα προγραμματιστή και ανέπτυξε την εφαρμογή που ονόμασε ToasterPop http://toasterpop.com και σύντομα έλαβε αναγνώριση τόσο στις ΗΠΑ όσο και διεθνώς.

Άρθρο στο CNET Ο ConnorZamary ξεκίνησε νωρίς ως επιχειρηματίας. Ευγενή παραχώρηση της οικογένειας Zamary

http://www.cnet.com/news/meet-connor-a-7-year-old-iphone-app-developer/

Πιο κάτω είναι το βίντεο με τον Connor παρουσιάζει σε επενδυτές στο Εκκολαπτήριο Επιχειρήσεων Youngstown στο Οχάϊο, όταν ήταν στη πρώτη δημοτικού.

Σύνδεσμος στο βίντεο του Connor (Πρωτάκι) που παρουσιάζει σε επενδυτές @YBI.org 

http://permalink.fliqz.com/aspx/permalink.aspx?at=1d6c001220dd4a2b94c3aee505783f65&a=44030a052b8a46308bf9bd27999f326f

Τι έγινε μετά? Η δασκάλα της κόρης μου, που άκουσε για την επιτυχία του γιού μου Connor, μου ζήτησε να διδάξω επιχειρηματικότητα στα παιδιά της 2ης τάξης του δημοτικού. Δεν είχα ιδέα τι να περιμένω, και έτσι έκανα τα μαθήματα, και τις παρουσιάσεις, όπως θα τα δίδασκα σε τάξη του πανεπιστημίου. Τα αποτελέσματα ήταν εκπληκτικά. Οι μαθητές ήταν απίστευτα δημιουργικοί χωρίς κανένα φόβο.

Η δασκάλα της κόρης μου DebbieSpiese (Δασκάλα 2ας δημοτικού)είπε «Η σκέψη του να διδάσκεις επιχειρηματικότητα στα πρωτάκια μπορεί να φαίνεται αναπτυξιακά ακατάλληλη μέχρι να μπεί στη τάξη ο Craig Zamary. Προσκάλεσα τον Craig στη τάξη δευτέρας δημοτικού που διδάσκω να μοιραστεί το επάγγελμα του ως νεοφυής επιχειρηματίας και καθηγητής πανεπιστημίου έχοντας πλήρη γνώση των δεξιοτήτων που πρέπει να έχουν οι μαθητές μου τον 21ο αιώνα. Οι δεξιότητες συμπεριλαμβάνουν την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και συνεργασίας, επίδειξη ισχυρών ηγετικών δεξιοτήτων και καινοτομίας. Ο Craig παρουσίασε το πλάνο που ετοίμασε και υλοποίησε για το πανεπιστημιακό μάθημα που διδάσκει, στους μαθητές μου της δευτέρας δημοτικού! Προς μεγάλη μας έκπληξη αυτά τα επτάχρονα – οκτάχρονα παιδιά αγκάλισαν κάθε λεπτό, με μάτια και αυτιά καρφωμένα στη παρουσίαση του Craig. Συμπλήρωσε με πρακτικές ασκήσεις και δράσεις για να ενθαρρύνει αυτά τα νεαρά μυαλά να σκεφτούν εκτός πλαισίων και να εξερευνήσουν την πιθανότητα του να συνεισφέρουν στις επόμενες γενεές μέσω αυθεντικών ιδεών ή ανακαλύψεων. Αυτό προώθησε έναν ενθουσιασμό για τον οποίο αγωνιζόμαστε ως εκπαιδευτικοί. Οι μαθητές ανέπτυξαν αυτοπεποίθηση όσο επέστρεφε ο Craig κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Είχε θετική επιρροή στην προσωπική και ακαδημαϊκή τους εξέλιξη! Ο Craig (όπως κάθε ενθουσιώδης νεοφυής επιχειρηματίας) είναι ομιλητής που εμπνέει και παρακινεί όλες τις ηλικίες!”

Τελικές Σκέψεις - Βρήκα τις ιδέες που σκέφτηκαν τα παιδιά πολύ δημιουργικές, εμπνευσμένες και τους μαθητές «πεινασμένους» να τις ξεκινήσουν. Είδα από πρώτο χέρι πόσο ενδυναμωμένοι έγιναν οι μαθητές της δευτέρας και συνειδητοποίησα τη σημασία του να φέρνουμε τα παιδιά σε επαφή με την επιχειρηματικότητα από πολύ νεαρή ηλικία. Αυτή η πρακτική εμπειρία και το ταξίδι απέδειξε ότι η επιχειρηματικότητα μπορεί πραγματικά να διδαχτεί σε παιδιά από την πρώτη δημοτικού.

Επιτυχημένοι επιχειρηματίες θα σας πουν ότι όσο περισσότερο κάνεις κάτι τόσο καλύτερος θα γίνεις σε αυτό. Φανταστείτε αν τα παιδιά ερχόντουσαν σε επαφή με μαθήματα επιχειρηματικότητας από την πρώτη τάξη του δημοτικού και στη διάρκεια της εκπαίδευσης τους, πόσο μπροστά θα ήταν όταν θα έφταναν στην ενηλικίωση.

Ερωτήσεις, σχόλια ή αν θέλετε να συνδεθείτε με τον CraigZamary, επικοινωνήστε μαζί του μέσω LinkedIn.

 

Εισαγωγή & Μετάφραση από

Σταυριάνα Κοφτερός

Αναπληρωτή Εκπρόσωπο Τύπου

Ειδική Σύμβουλο Επιχειρηματικότητας & Καινοτομίας

Δημοκρατικός Συναγερμός

http://about.me/Stavriana

 

 

 

Flickr Feed

Σαβ, 22 Σεπ 2018

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ 

Ο Δημοκρατικός Συναγερμός καταδικάζει απερίφραστα την παράνομη κράτηση  του κυπριακής ιδιοκτησίας  αλιευτικού σκάφους και την παράνομη σύλληψη του πληρώματός του από το ψευδοκράτος.

Η επίκληση από το ψευδοκράτος περί «χωρικών υδάτων» είναι παντελώς απαράδεκτη.

Το έντονο διάβημα της Κυβέρνησης προς τα Ηνωμένα Έθνη για το περιστατικό αλλά και η ενεργοποίηση των αρμόδιων υπηρεσιών για την απελευθέρωση του πληρώματος και την επιστροφή του σκάφους  ευελπιστούμε πως θα έχουν άμεσο αποτέλεσμα.

Λευκωσία, 22 Σεπτεμβρίου 2018

Παρ, 21 Σεπ 2018

ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝ ΒΟΥΛΗΣ ΤΩΝ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΩΝ

Τρίτη, 18 Σεπτεμβρίου 2018

Σημαντική τροπολογία σε σχέση με τον υπό ανέγερση πυρηνικό σταθμό Άκκουγιου στην Τουρκία πέτυχε σήμερα η επικεφαλής της κυπριακής αντιπροσωπίας στην Κοινοβουλευτική Συνέλευση του Συμβουλίου της Ευρώπης (ΚΣΣΕ), βουλευτής, κα Στέλλα Κυριακίδου, κατά τη διάρκεια συζήτησης προσχέδιου ψηφίσματος για την πυρηνική ασφάλεια στην Ευρώπη. Εισηγήτρια του θέματος είναι η Τουρκάλα βουλευτής κα Emine Günay.

Σε παρέμβαση της κατά τη συζήτηση του εν λόγω προσχεδίου ψηφίσματος, στο πλαίσιο των εργασιών της Επιτροπής Κοινωνικών Υποθέσεων, Υγείας και Αειφόρου Ανάπτυξης της ΚΣΣΕ, στη Λισαβόνα, η κα Κυριακίδου ανέφερε πως, μετά και το πυρηνικό ατύχημα στο Τσέρνομπιλ, πριν 32 χρόνια, με τραγικές συνέπειες για την υγεία χιλιάδων ανθρώπων, αλλά και στο περιβάλλον, δεν πρέπει κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες να γίνονται εκπτώσεις σε θέματα που αφορούν στην πυρηνική ασφάλεια. Εξέφρασε στη συνέχεια την έκπληξή της για το ότι στην έκθεση της Τουρκάλας εισηγήτριας υπάρχει μόνο μια επιγραμματική αναφορά για τον πυρηνικό σταθμό στο Άκκουγιου, της Τουρκίας, παρόλες τις αντιδράσεις που η κατασκευή του πυροδότησε τόσο εντός της χώρας, όσο και σε γειτονικές χώρες, σε πολύ κοντινή απόσταση, όπως είναι η Κύπρος. Αναφέρθηκε δε σε σχετικό ψήφισμα του Ευρωκοινοβουλίου που καλεί την Τουρκία, μεταξύ άλλων, να σταματήσει τις εργασίες ανέγερσης του πυρηνικού σταθμού Άκκουγιου και να αρχίσει διάλογο για το θέμα με γειτονικές χώρες, όπως η Κύπρος και η Ελλάδα, κάτι που όπως υπογράμμισε η Κύπρια βουλευτής, δεν έγινε μέχρι σήμερα, Η κα Κυριακίδου τόνισε πως το λιγότερο που θα μπορούσε να γίνει στο στάδιο αυτό είναι να υπάρξει σαφής αναφορά για το θέμα στο υπό συζήτηση προσχέδιο ψηφίσματος.

Στη συνέχεια η κα Κυριακίδου κατέθεσε τη σχετική τροπολογία της, η οποία ανέφερε, μεταξύ άλλων, πως η Συνέλευση εκφράζει την σοβαρή της ανησυχία σε σχέση με τον υπό ανέγερση πυρηνικό σταθμό του Άκκουγιου, ο οποίος ευρίσκεται πολύ κοντά στην Κύπρο και άλλες γειτονικές χώρες, σε μια σεισμογενή περιοχή της Τουρκίας, όπως εξάλλου αναφέρεται και σε σχετικό ψήφισμα του Ευρωκοινοβουλίου, του Ιουλίου 2017. Καλείται επίσης η Τουρκία να καταστεί μέλος της Σύμβασης ESPOO και να λάβει υπόψη όλες τις ανησυχίες που εκφράζονται, τόσο από τους ίδιους τους πολίτες της όσο και από γειτονικές χώρες, σύμφωνα και με τη Διεθνή Σύμβαση για την Πυρηνική Ασφάλεια.

Έπειτα από συζήτηση η τροπολογία της κα Κυριακίδου έγινε αποδεκτή με συντριπτική πλειοψηφία. Το προσχέδιο ψηφίσματος αναμένεται να υιοθετηθεί από την Ολομέλεια της ΚΣΣΕ στο 4ο Μέρος της Συνόδου 2018, τον ερχόμενο Οκτώβριο στο Στρασβούργο.

Κατά τη διάρκεια της ίδιας συζήτησης, η κα Κυριακίδου εξέφρασε επίσης την πρόθεσή της να καταθέσει υπόμνημα για το θέμα με τις θέσεις της, που βάσει του κανονισμού λειτουργίας της ΚΣΣΕ, θα αποτελέσει παράρτημα της σχετικής έκθεσης.

Αναφέρεται επίσης πως, κατά τη διάρκεια της ίδιας συνεδρίας, η κα Κυριακίδου ορίστηκε ομόφωνα Εισηγήτρια για το θέμα «Μεταμοσχευτικός Τουρισμός».

Παρ, 21 Σεπ 2018

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ ΔΗΣY

Ο Πρόεδρος του Δημοκρατικού Συναγερμού αναχωρεί αύριο, Σάββατο 22 Σεπτεμβρίου 2018, για τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, όπου θα πραγματοποιήσει σειρά σημαντικών επαφών στην Ουάσιγκτον και στη Νέα Υόρκη. Θα συναντηθεί με αξιωματούχους της Ομοσπονδιακής Κυβέρνησης των ΗΠΑ, του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου και με δεξαμενές σκέψεις. Θα συναντηθεί επίσης με τον σεβασμιότατο Αρχιεπίσκοπο Αμερικής κ.κ Δημήτριο και με τον πρόεδρο και το συμβούλιο της Κυπριακής παροικίας.

Παράλληλα, ο κ. Αβέρωφ Νεοφύτου θα παραστεί στο φόρουμ «Invest in Cyprus», το οποίο θα διεξαχθεί στις 28 Σεπτεμβρίου 2018 στη Νέα Υόρκη.

Τον Πρόεδρο του ΔΗΣΥ θα συνοδεύσει ο Γραμματέας Διεθνών Σχέσεων του κόμματος κ. Αλέξανδρος Σίνκα.

Λευκωσία, 21 Σεπτεμβρίου 2018