Ελλάδα, Ιρλανδία, Πορτογαλία... Μήπως ακολουθεί η Κύπρος;
Παρ, 10 Δεκ 2010

του Πρόδρομου Προδρόμου

 

Δεν πρόκειται απλά για εθνικές δημοσιονομικές κρίσεις ή κρίσεις χρέους. Εδώ και αρκετό καιρό φάνηκε καθαρά ότι δοκιμάζεται η ίδια η Ευρωζώνη. Πέρα από το μηχανισμό στήριξης που εγκαταστάθηκε πρόσφατα, κάποιες επιλογές και μεθοδεύσεις των ίδιων των ισχυρών της Ε.Ε. δεν βοήθησαν αρκετά -αφού η Γερμανία, ιδιαίτερα, θέλησε να επιβάλει τους όρους και την οπτική της. Μαζί με την πρωτοφανή “στοχοποίηση” της Ελλάδας, ήρθαν στην επιφάνεια βαθύτερες αντιφάσεις και αρρυθμίες του ίδιου του νομισματικού συστήματος της Ευρώπης.

Θύμα της επιτυχίας της

Σήμερα, η Ιρλανδία εμφανίζεται ως το δεύτερο “κακό παιδί” και μαζί θύμα της κρίσης. Η οικονομία της ήταν, όμως, το “οικονομικό θαύμα” της Ευρώπης τις δυο τελευταίες δεκαετίες. Το φορολογικό σύστημα, αλλά και επιδέξιες πολιτικές που διαμόρφωναν ένα σύγχρονο φιλικό περιβάλλον, προσήλκυσαν μαζικά ξένες επενδύσεις. Η γοργή οικονομική μεγέθυνση έκανε τους Ιρλανδούς, άλλοτε “φτωχούς συγγενείς”, να φτάσουν να έχουν, το 2009, το δεύτερο ψηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα μέσα στην Ε.Ε. (πίσω μόνο από το Λουξεμβούργο).

Ολόκληρη την προηγούμενη δεκαετία κανένα “μαύρο σύννεφο” δεν φάνηκε στον κελτικό ουρανό. Η Ιρλανδία παρουσίαζε συνεχώς πλεονάσματα και όχι ελλείμματα στον κρατικό προϋπολογισμό. Ξαφνικά, όμως, βρέθηκε το 2009 με ένα δημοσιονομικό έλλειμμα που μόνο με εκείνο της Ελλάδας μπορούσε να συγκριθεί (14,4% έναντι 15%). Ενώ για το τρέχον έτος προβλέπεται έλλειμμα-ρεκόρ, ύψους 32%.

Η εξήγηση φαίνεται να είναι αμείλικτα απλή. Η Ιρλανδία υπήρξε κατά κάποιο τρόπο “θύμα της επιτυχίας της”. Οι υψηλές οικονομικές επιδόσεις έδωσαν χώρο σε ένα “τραπεζικό ροντέο”, με απόληξη μια φρενίτιδα στον τομέα των ακινήτων. Ούτε λίγο ούτε πολύ στήθηκε μια “φούσκα” από τα εισοδήματα της οποίας έμαθε να ζει πλούσια η χώρα (και το κράτος της). Μέσα στην κρίση, όμως, ήρθαν ακαριαία τα μηνύματα “διόρθωσης”. Σήμερα η Ιρλανδία παρουσιάζεται να έχει ένα υπερμεγέθες τραπεζικό άνοιγμα. Φαίνεται να έχει υπερβεί σε ριψοκίνδυνες κινήσεις και επινοήσεις ακόμα και εκείνο το “σαλό” βορειαμερικανικό σύστημα. Το χειρότερο, πάντως, είναι ότι το ίδιο το κράτος έσπευσε σε κάποια στιγμή να εγγυηθεί τα τραπεζικά χρέη. Αυτό είναι το πραγματικό “ιρλανδικό ζήτημα”.

Δημοσιονομικά, η Ιρλανδία παρουσιάζεται εξίσου “ασθενής” με την Ελλάδα. Δεν έχει όμως αντίστοιχο πρόβλήμα χρέους. Αλλά υπάρχει, προφανώς, ένα ζήτημα με το αναπτυξιακό της μοντέλο και με την ίδια την αρχιτεκτονική της οικονομίας της. Ενώ, η Πορτογαλία, που έχει αρκετά ψηλότερο χρέος, δεν έχει φτάσει σε ανάλογο μέγεθος δημοσιονομικής εκτροπής. Αλλά φαίνεται να βρίσκεται καθ’ οδόν· αρκετά κοντά... Όπως, περίπου, και η Ισπανία. Αυτές οι τέσσερις οικονομίες μετράνε μαζί σχεδόν το ένα πέμπτο του ΑΕΠ της Ευρωζώνης.

Ωστόσο, η σύγκριση των χωρών στη βάση των γενικών δεικτών δεν μπορεί να δώσει πάντα την πραγματική εικόνα. Μεγαλύτερη σημασία έχει η δομή της κάθε οικονομίας και οι εσωτερικές τάσεις της, όπως και η δυναμική των μεγεθών. Δυο χώρες με τον ίδιο δείκτη δημοσιονομικού ελλείμματος μπορεί να διαφέρουν αισθητά ως προς τους κινδύνους που διατρέχουν. Το ζήτημα είναι ποιές δυνάμεις και τάσεις βρίσκονται πίσω από τα διάφορα μεγέθη.

Η κυπριακή περίπτωση

Η κυπριακή οικονομία δεν μπορεί να συγκριθεί άμεσα με αυτές τις περιπτώσεις. Ούτε τέτοιου ύψους δημόσιο χρέος έχει ούτε και το δημοσιονομικό έλλειμμα πλησιάζει ακόμα σε διψήφιο ποσοστό του ΑΕΠ -παρά την “εκτροπή” που παρουσιάζει. Μόνη σχετική επισήμανση είναι ότι τόσο το ένα όσο και το άλλο μέγεθος παίρνει τα τελευταία 2-3 χρόνια την ανιούσα. Ακόμα και το μεγάλο “άνοιγμα” του τραπεζικού τομέα στο εξωτερικό (δηλαδή κυρίως την Ελλάδα), το οποίο συγκίνησε εσχάτως τους S&P’s, δεν παρουσιάζει ανάλογους κινδύνους με την ιρλανδική περίπτωση. Γι’ αυτό τον λόγο, εξάλλου, ήρθε και η επίσημη διαβεβαίωση εκ μέρους του ΔΝΤ.

Αν αξίζει τον κόπο να κάνουμε μια τέτοια “συγκριτική συζήτηση” είναι γιατί, εξαιτίας ακριβώς του ευρύτερου ευρωπαϊκού περιβάλλοντος, μέσα στην κρίση και την αναταραχή η Κύπρος διατρέχει πιθανώς κάποιο “πολιτικό κίνδυνο”.

Ο τρόπος με τον οποίο η Γερμανία (κυρίως) “στοχοποίησε” την Ελλάδα δεν έχει να κάνει απλά και μόνο με το πρόβλημα που παρουσίασε η τελευταία. Αλλά μάλλον το “ελληνικό πρόβλημα” εμφανίστηκε ως αφορμή για να ξεκαθαρίσουν και άλλοι λογαριασμοί... Πίσω από τους χειρισμούς και τις αποφάσεις για τη διαχείριση της κρίσης και του ίδιου του Ευρώ, κρύβονται συχνά πάγιες διαφορές απόψεων, αντιλήψεων και, κυρίως, συμφερόντων. Επομένως, τη στιγμή που η Γερμανία (ειδικά) έχει επιλέξει και επιβάλλει μια “πολιτική πυγμής”, είναι αδιανόητο η Κύπρος που βρέθηκε σε επιτήρηση να μη δείξει ότι χειρίζεται μόνη τις υποθέσεις της και αντιστρέφει αποφασιστικά τις τάσεις.

Τα διάφορα πολιτικά παιχνίδια που μέχρι στιγμής κυριαρχούν στην κυπριακή τοπική σκηνή, καθυστερώντας αποφασιστικές κινήσεις διόρθωσης της δημοσιονομικής εκτροπής, είναι πραγματικά αστεία μπροστά στο τι μπορεί να διακυβεύεται αν σε κάποια στιγμή αποφασίσουν στα “υψηλά δώματα” της Ευρωζώνης να αναζητήσουν “αποδιοπομπαίους τράγους”. Εκτός αυτού, οι διορθώσεις και ακόμα περισσότερο κάποιες μεταρρυθμίσεις θα είναι και προς όφελος της ίδιας της οικονομίας.

Εξάλλου, θα πρέπει να προσέξουμε και κάποιες πολύ συγκεκριμένες πιέσεις που ασκούνται πάνω στην Ιρλανδία από την ώρα βρέθηκε, αυτές τις μέρες, σε πολύ δεινή θέση και τελικά κατέφυγε στον περίφημο μηχανισμό στήριξης. Αμέσως τέθηκε σε αμφισβήτηση ο περίφημος χαμηλός συντελεστής εταιρικού φόρου (το 12,5%, που η Κύπρος κατά κάποιο τρόπο μιμήθηκε υιοθετώντας συντελεστή 10%). Η αιτίαση είναι ότι τυχόν αύξησή του θα βελτιώσει τα κρατικά έσοδα της Ιρλανδίας. Το πραγματικό αίτιο είναι ότι εδώ και χρόνια πολλοί αντιδρούν κρίνοντας ότι με αυτό τον τρόπο η Ιρλανδία “κλέβει” επενδύσεις... Αν μη τι άλλο, η χώρα μας δεν έχει απολύτως κανένα λόγο να αφήσει να κάνουν άλλοι συζήτηση για κάποιες, τουλάχιστον, “εσωτερικές ρυθμίσεις” που μέχρι στιγμής λειτουργούν ως ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Γι’ αυτά (και για άλλα πολλά ακόμη) η κυβέρνησή θα πρέπει να σοβαρευτεί και να αφήσει στην άκρη τόσο τις κομματικές σκοπιμότητες όσο και κάποιες “ιδεολογικές” ακροβασίες, παίρνοντας ουσιαστικά και ζυγισμένα μέτρα. Με έμφαση πρώτα στον περιορισμό των κρατικών δαπανών και έπειτα μόνο στην αναζήτηση εσόδων. Ενώ θα πρέπει να βρεθούν τρόποι ούτως ώστε να εξασκηθεί και το βάρος της κοινωνίας έναντι του πολιτικού συστήματος και να αναζητηθούν γενικότερες τομές και μεταρρυθμίσεις, χωρίς τις οποίες δεν πρόκειται να βγούμε πραγματικά από την κρίση.

Η απάντηση είναι λοιπόν ότι όχι, δεν φαίνεται αρκετά πιθανό να έχει η Κύπρος ανάλογη τύχη με τις ευρωπαϊκές οικονομίες που βρέθηκαν στη δίνη της κρίσης. Ενώ παρεπόμενο αυτής της απάντησης δεν είναι ο εφησυχασμός, αλλά η εγρήγορση.

 

Flickr Feed

Πεμ, 18 Οκτ 2018

Άμεση η αντίδραση και οι ρυθμίσεις του Υπουργείου Μεταφορών

Ο Δημοκρατικός Συναγερμός χαιρετίζει την άμεση αντίδραση του Υπουργείου Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων για την κάλυψη του αεροπορικού ναύλου για επαναπατρισμό τόσο των Κύπριων όσο και των τουριστών.

Θεωρούμε σωστή τη θέση πως η υποχρέωση της αεροπορικής εταιρίας Cobalt προς τους πελάτες της υφίσταται και σε καμία περίπτωση οι ρυθμίσεις που γίνονται για να περιοριστεί η ταλαιπωρία των ταξιδιωτών δεν μπορεί να θεωρηθεί και κάλυψη της υποχρέωσης αυτής.

Λευκωσία, 18 Οκτωβρίου 2018

Πεμ, 18 Οκτ 2018

Η Αναπληρώτρια Εκπρόσωπος Τύπου και Γραμματέας Πολιτικού Εκσυγχρονισμού του Δημοκρατικού Συναγερμού κα. Τζώρτζια Κωνσταντίνου-Παναγιώτου, ανακοινώνει την ενδυνάμωση της νεοσυσταθείσας Γραμματείας Πολιτικού Εκσυγχρονισμού με την προσθήκη στην ομάδα 7 προσωπικοτήτων που θα στηρίξουν τη Γραμματεία στην εκπλήρωση των στόχων της. Είναι χαρά και τιμή που τόσο ικανά, πετυχημένα και δραστήρια νέα άτομα από το ευρύτερο φάσμα της κοινωνίας, μοιράζονται ενεργά και εμπράκτως το όραμά μας να κτίσουμε την Νέα Πολιτική του Μέλλοντος για την Κύπρο του 2030. Στο Δημοκρατικό Συναγερμό κάνουμε πράξη τη συμμετοχική Δημοκρατία καθιστώντας τη Γραμματεία Πολιτικού Εκσυγχρονισμού μια δυνατή δεξαμενή σκέψης για την παραγωγή μεταρρυθμιστικών προτάσεων που αποσκοπούν στον εκσυγχρονισμό της νομοθεσίας, των δομών και θεσμών του Κράτους και της πολιτικής ζωής της χώρας.

Κωνσταντίνος Ιγνατίου, Αναπληρωτής Γραμματέας

Ο Κωνσταντίνος Ιγνατίου ζει στη Λεμεσό, είναι δικηγόρος, μέλος του Παγκύπριου Δικηγορικού Συλλόγου και αδειούχος Σύμβουλος Αφερεγγυότητας. Γεννήθηκε στη Λεμεσό το 1980, αποφοίτησε από το Λανίτειο Λύκειο ‘Α ως αριστούχος σημαιοφόρος, και υπηρέτησε τη στρατιωτική του θητεία ως δόκιμος αξιωματικός. Είναι κάτοχος πτυχίου νομικής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών όπου φοίτησε με πλήρη υποτροφία ενώ συνέχισε τις μεταπτυχιακές του σπουδές στο Πανεπιστήμιο SOAS του Λονδίνου του οποίου είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στα οικονομικά και χρηματοοικονομικό δίκαιο. Ο Κωνσταντίνος εργάζεται ως Συνέταιρος σε μεγάλη δικηγορική εταιρία στη Λευκωσία και έχει υπό την ευθύνη του τη διαχείριση νομικών υποθέσων για πελάτες υψηλού επιπέδου και διεθνούς εμβέλειας. Προηγουμένως είχε εργαστεί για πάνω από μια δεκαετία ως νομικός σύμβουλος αποκλειστικά με μεγάλους διεθνείς οργανισμούς παροχής διοικητικών υπηρεσιών και υπηρεσιών διαχείρισης. Έχει σημαντική εμπειρία στο Εμπορικό/Εταιρικό Δίκαιο, το Δίκαιο των Συμβάσεων και τα Εμπιστεύματα ενώ οι ειδικοί τομείς ενδιαφέροντός του περιλαμβάνουν τις διεθνείς χρηματοπιστωτικές αγορές και την εταιρική χρηματοδότηση. Αναγνωρίζεται διεθνώς ως ένας έμπειρος και καταρτισμένος σύμβουλος σε υποθέσεις που αφορούν διασυνοριακές συγχωνεύσεις και εξαγορές, εμπιστεύματα, εταιρική αναδιάρθρωση, ίδρυση Επενδυτικών Ταμείων και θέματα αφερεγγυότητας.

Μαρίνος Αλεξάνδρου

O Μαρίνος Αλεξάνδρου, κυπριακής καταγωγής επιχειρηματίας που κατοικεί μόνιμα στο Λονδίνο, διαθέτει μακρόχρονη εμπειρία στον τομέα των χρηματοοικονομικών, της οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων. Γεννήθηκε στη Λεμεσό το 1982 και αποφοίτησε από το Λανίτειο Λύκειο ‘Α, και υπηρέτησε τη στρατιωτική του θητεία ως δόκιμος αξιωματικός. Έχει σπουδάσει business economics στο Λονδίνο και είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στον τομέα των Χρηματοοικονομικών από το Cass Business School, City University London. O Μαρίνος εργαζόταν πολλά χρόνια στο Λονδίνο στον τομέα των χρηματοοικονομικών και της ναυτιλίας, πριν αρχίσει να επενδύει στο δικό του portfolio και ξεκινήσει τις δικές του επιχειρήσεις, τις οποίες και διευθύνει, σε διάφορους τομείς και σε αριθμό χωρών της Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής. Ο Μαρίνος είναι συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος επιχειρήσεων σε ένα ευρύ φάσμα οικονομικών τομέων, μεταξύ άλλων στους τομείς της υγείας, ακινήτων, leisure, τεχνολογίας, καθώς επίσης και στον τομέα food & beverage. Παράλληλα τα τελευταία τρία χρόνια ο Μαρίνος δραστηριοποιείται ως συνιδιοκτήτης και διευθύνων σύμβουλος βραβευμένης ζυθοποιείας στις Κυκλάδες.

Λοίζος Αντωνίου

Ο Λοΐζος γεννήθηκε στην Λεμεσό το 1979. Αποφοίτησε ως αριστούχος του Πρακτικού κλάδου από το Λανίτειο Λύκειο Α’ το 1997 και στην συνέχεια υπηρέτησε την στρατιωτική του θητεία ως Υπαξιωματικός Διαβιβάσεων έως το 1999. Σπούδασε στην Ελλάδα όπου και απέκτησε Δίπλωμα Μηχανικού από το Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Είναι μέλος του Επιστημονικού Τεχνικού Επιμελητήριου Κύπρου στους κλάδους της Ηλεκτρολογικής και της Ηλεκτρονικής Μηχανικής. Από το 2005 εργάζεται στον ιδιωτικό τομέα στους τομείς των ενεργειακών και περιβαλλοντικών εφαρμογών. Απέκτησε κατά την διάρκεια της επαγγελματικής του καριέρας εκτεταμένη εμπειρία στην ολοκληρωμένη διαχείριση των στερεών και υγρών αστικών αποβλήτων. Κατείχε κατά την περίοδο αυτή σημαντικές και υπεύθυνες θέσεις τόσο στις φάσεις κατασκευής όσο και στις φάσεις λειτουργίας μεγάλων σχετικών περιβαλλοντικών έργων ενώ από το 2010 είναι ο Τεχνικός Διευθυντής των Ολοκληρωμένων Εγκαταστάσεων Διαχείρισης Στερεών Απορριμμάτων των Επαρχιών Λάρνακας και Αμμοχώστου. Κατά την διάρκεια των φοιτητικών του χρόνων υπήρξε ενεργό μέλος της Φοιτητικής Παράταξης Κυπρίων Πρωτοπορία Αθήνας ενώ από το 2013 έως το 2017 συμμετείχε στην Οργάνωση Νέων Επιστημόνων ως μέλος της Επαρχιακής Γραμματείας Λεμεσού.

Χριστίνα Οικονόμου

Η Χριστίνα ζεί στη Λεμεσό, και εργάζεται σε διεθνή όμιλο εταιρίων παροχής εταιρικών και καταπιστευματοδοχικών υπηρεσιών (fiduciary) ως Διευθύντρια Ανάπτυξης Επιχειρήσεων στην Κύπρο. Διαθέτει επαγγελματική εμπειρία πέραν των 20 χρόνων στο Διεθνή Τραπεζικό Κλάδο. Εργάστηκε αρχικά στην Τράπεζα Κύπρου και στο Κέντρο Διεθνών Εργασιών στη Λεμεσό απο το 1998 μεχρι το 2012. Στη συνέχεια εργάστηκε σε μεγάλη διεθνή τράπεζα όπου διετέλεσε Βοηθός Αντιπρόεδρος, ως υπεύθυνη για τη διαχείριση, ανάπτυξη και εξυπηρέτηση χαρτοφυλακίου εταιριών με διεθνείς εργασίες καθώς και διαχείριση χαρτοφυλακίου High Net Worth ιδιωτών πελατών. Η Χριστίνα κατέχει πτυχίο Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών από το Ινστιτούτο Επιστήμης και Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου του Μάντσεστερ (UMIST) και πτυχίο Master of Business Administration (MBA) από το CIIM. Συμμετέχει ενεργά σε κοινωνικές οργανώσεις και είναι ένα από τα ιδρυτικά μέλη μη κερδοσκοπικού οργανισμού που στόχο έχει τη στήριξη των νέων γονέων.

Νίκος Κούβαρος

Ο Νίκος ζεί στην Πάφο, είναι οικονομολόγος, απόφοιτος του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, εγκεκριμένος λογιστής και εγγεγραμμένος ελεγκτής (Chartered Accountant – ACA). Είναι μέλος του Ινστιτούτου Εγκεκριμένων Λογιστών Αγγλίας και Ουαλίας (ICAEW) και του Συνδέσμου Εγκεκριμένων Λογιστών Κύπρου (ΣΕΛΚ). Διαθέτει πολυετή εμπειρία και εξειδίκευση στον τομέα συμβουλευτικών, φορολογικών, και ελεγκτικών υπηρεσιών. Είναι συνιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος ελεγκτικού οίκου και εταιρείας παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών στην Πάφο.  Μεταξύ άλλων, διετέλεσε Πρόεδρος της Φοιτητικής Παράταξης ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑ ΑΘΗΝΑΣ και Πρόεδρος της Οργάνωσης Νέων Επιστημόνων του ΔΗ.ΣΥ. στην Πάφο. Το 2014 διορίστηκε από τον Πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας ως μέλος του ΔΣ του Οργανισμού Χρηματοδοτήσεως Στέγης, στον οποίο είναι μέχρι σήμερα Πρόεδρος της Επιτροπής Ελέγχου.

Σταύρος Ιωακείμ

Γεννήθηκε το 1967 στη Λευκωσία και είναι απόφοιτος του Παγκυπρίου Γυμνασίου. Έλαβε Πτυχίο και Μεταπτυχιακό (BSc, MSc) Ηλεκτρολόγου Μηχανικού και Μηχανικού Υπολογιστών από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Έλαβε Μεταπτυχιακό (MSc) στην Ασφάλεια & Διαχείριση Κινδύνου (Security & Risk Management) από το University of Leicester και Δίπλωμα από το Bucks new University, στη Διαχείριση Επιχειρησιακής Συνέχειας (Business Continuity Management - BCI Diploma). Είναι Πιστοποιημένος Εκπαιδευτής και Πιστοποιημένος (από πιστοποιών οργανισμό του εξωτερικού) ως Υπεύθυνος Προστασίας Δεδομένων. Εργάστηκε σε ιδιωτικές εταιρείες που δραστηριοποιούνταν στον τομέα της Πληροφορικής και στις Τηλεπικοινωνίες ως Τεχνικός και Τεχνικός Διευθυντής. Συνέχισε την επαγγελματική του καριέρα σε Τραπεζικό Όμιλο ως Μηχανικός, έχοντας την ομιλική επίβλεψη των τμημάτων με αντικείμενο τη Φυσική Ασφάλεια και Πυρασφάλεια, την Ασφάλεια Πληροφοριών, την Ασφάλεια και Υγεία, την Επιχειρησιακή Συνέχεια (Business Continuity), τη Διαχείριση Χαρτονομισμάτων και Αξιών (Cash Management and Processing) και τη Διαχείριση Ασφαλιστικών Συμβολαίων του Ομίλου. Δίδαξε ως ΣΕΠ στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου και σε ιδιωτικό κολλέγιο. Σήμερα είναι Διευθύνων Σύμβουλος της δικής του συμβουλευτικής εταιρείας σε θέματα που αφορούν την πάρα πάνω τεχνογνωσία και εμπειρία, σε θέματα που αφορούν την εφαρμογή αντίστοιχων Διεθνών Προτύπων ISO και έχει στο ενεργητικό του αριθμό σεμιναρίων και παρουσιάσεων ως εισηγητής αντίστοιχης θεματολογίας. Παράλληλα διδάσκει σε ιδιωτικό κολλέγιο. Είναι μέλος διαφόρων επαγγελματικών σωμάτων, εγχώριων και διεθνών, που σχετίζονται με το ευρύ φάσμα της εμπειρίας και των ακαδημαϊκών του προσόντων.

Κρίστια Καρσερά Χαραλάμπους

Η Κρίστια Καρσερά Χαραλάμπους γεννήθηκε στη Λεμεσό τον Ιούλιο του 1983. Κατάγεται από την κατεχόμενη Αμμόχωστο και τον Δορό Λεμεσού. Αποφοίτησε με Άριστα από το Λανίτειο Λύκειο Α’ και ακολούθως απέκτησε πτυχίο Νομικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Κατά τη διάρκεια των σπουδών της διετέλεσε ενεργό μέλος της Φ.Π.Κ. Πρωτοπορία Θεσσαλονίκης. Είναι μέλος του Παγκύπριου Δικηγορικού Συλλόγου και μετά από πολυετή εργασία σε μεγάλους δικηγορικές οίκους της Λεμεσού ασκεί σήμερα τη δικηγορία ως διευθύνουσα σύμβουλος της δικής της δικηγορικής εταιρείας. Εξειδικεύεται στο εμπορικό δίκαιο, δίκαιο εταιρειών, δίκαιο ακίνητης ιδιοκτησίας και στον τομέα παροχής διοικητικών υπηρεσιών. Είναι επίσης νομικός σύμβουλος σε εταιρείες παροχής επενδυτικών υπηρεσιών. Δραστηριοποιείται ακόμη στον τομέα του εμπορίου τροφίμων, μέσω οικογενειακών επιχειρήσεων, καθώς επίσης είναι διευθύνουσα σύμβουλος σε εταιρεία ανάπτυξης αγροτουριστικών μονάδων. Διατηρεί ενεργή δράση στα κοινά με ειδικό ενδιαφέρον στα πολιτιστικά, τις κοινωνικές και φιλανθρωπικές δράσεις.

Λευκωσία, 18 Οκτωβρίου 2018

 

Πεμ, 18 Οκτ 2018

ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝ ΒΟΥΛΗΣ ΤΩΝ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΩΝ

Η εκπρόσωπος της Κοινοβουλευτικής Συνέλευσης του Συμβουλίου της Ευρώπης στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τη Δημοκρατία μέσω του Νόμου, γνωστής ως «Επιτροπή Βενετίας», βουλευτής κα Στέλλα Κυριακίδου αναχωρεί αύριο Πέμπτη, 18 Οκτωβρίου, για την Βενετία όπου θα εκπροσωπήσει την ΚΣΣΕ στην 116η Συνέλευση της Επιτροπής, στις 19 και 20 Οκτωβρίου 2018. Την κα Κυριακίδου θα συνοδεύει ο Πρώτος Λειτουργός Διεθνών Σχέσεων της Βουλής, κ. Πανίκος Πουργουρίδης.

Στο πλαίσιο αυτό, η κα Κυριακίδου θα μιλήσει για το θέμα της συνεργασίας της ΚΣΣΕ με την Επιτροπή Βενετίας και στη συνέχεια θα υπάρξει ανταλλαγή απόψεων με τα μέλη της Επιτροπής.

Μεταξύ άλλων θεμάτων, που θα απασχολήσουν επίσης τη Συνέλευση, είναι η συνεργασία της Επιτροπής με την Επιτροπή Υπουργών του Συμβουλίου της Ευρώπης, καθώς και θέματα που άπτονται θεσμικών, νομοθετικών και δικαστικών ρυθμίσεων σε χώρες – μέλη ή εταίρους του Οργανισμού.

Θα ανταλλαγούν επίσης απόψεις για συνταγματικά θέματα που αφορούν τρίτες χώρες και για πρόσφατες εξελίξεις σε ότι αφορά στη νομολογία του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.

Τη Συνέλευση της Επιτροπής Βενετίας θα προσφωνήσει επίσης ο Ειδικός Αντιπρόσωπος του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών για θέματα γενοκτονίας, κ. Adama Dieng.

Τετάρτη, 17 Οκτωβρίου 2018

 

 

/ΠΠ/Οκτ2018/