Η απλή και καθαρή αλήθεια, σπάνια είναι καθαρή και ποτέ απλή. – OscarWilde
Τετ, 18 Νοέ 2015

του Χαράλαμπου Σταυρίδη, Υπεύθυνος Πολιτικού Σχεδιασμού ΔΗΣΥ

Τον δημόσιο διάλογο μονοπωλεί τις τελευταίες ημέρες η συζήτηση για αύξηση του εκλογικού μέτρου εισδοχής ενός πολιτικού κόμματος στο κοινοβούλιο. Πέραν των βαρύτατων αφορισμών και χαρακτηρισμών που ακούγονται, τα κυριότερα επιχειρήματα εναντίον της πρότασης συνοψίζονται ως ακολούθως:

  • Στην Κύπρο δεν έχουμε κοινοβουλευτικό σύστημα και άρα δεν επηρεάζεται η πολιτική σταθερότητα από το κοινοβούλιο. Άρα δεν μας ενδιαφέρει αν όλα σχεδόν τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. διατηρούν όριο εισδοχής πολύ υψηλότερο του δικού μας.
  • Η συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών διαφωνεί με μια τέτοια αλλαγή.  
  • Η αλλαγή επιχειρείται παραμονές εκλογών.
  • Η αύξηση του ορίου εισδοχής πλήττει την δημοκρατία.

Την περασμένη βδομάδα, όμως, το Ευρωκοινοβούλιο - ένα νομοθετικό σώμα από το οποίο δεν εξαρτάται η πολιτική σταθερότητα των μελών κρατών - υιοθέτησε με συντριπτική πλειοψηφία έκθεση με τίτλο, «Εκσυγχρονισμός του Εκλογικού Νόμου της Ε.Ε.», που στοχεύει στην ομογενοποίηση των διάφορων εκλογικών συστημάτων που υπάρχουν σήμερα στα κράτη-μέλη για τις ευρωεκλογές. Η έκθεση που αποτελεί κοινή εισήγηση του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος και των Σοσιαλιστών, μεταξύ άλλων, καλεί τα κράτη μέλη που διαθέτουν πέραν των 26 εδρών - αφού για τα υπόλοιπα ισχύει de facto όριο μεγαλύτερο του 3% - να υιοθετήσουν ένα ελάχιστο εκλογικό μέτρο εισδοχής στο Ευρωκοινοβούλιο που να κυμαίνεται μεταξύ του 3-5%. Ως κύριο επιχείρημα προβάλλεται η ενίσχυση της δημοκρατίας και της λειτουργικότητας του Ευρωκοινοβουλίου που επιτυγχάνεται μέσα από την αποφυγή του περαιτέρω κατατεμαχισμού των πολιτικών δυνάμεων που εισέρχονται στο Ευρωκοινοβούλιο.

Σε ότι αφορά την υποτιθέμενη πλειοψηφία των πολιτών που αντιτίθενται στην αύξηση του εκλογικού μέτρου, παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον η ανάλυση πρόσφατης δημοσκόπησης καθημερινής εφημερίδας για το θέμα. Στο ερώτημα πόσοι πολίτες συμφωνούν με την πρόταση του ΔΗΣΥ για αύξηση του εκλογικού μέτρου στο 5%, το 30% δηλώνει ότι συμφωνεί και το 70% ότι διαφωνεί.  Σε επόμενη ερώτηση της συγκεκριμένης έρευνας, οι ερωτώμενοι καλούνται να απαντήσουν κατά πόσον συμφωνούν με την πρόταση του ΑΚΕΛ για αύξηση του ορίου εισδοχής στο 3,6%. Εδώ, το 38% από το 70% που δήλωσαν ότι διαφωνούν με την πρόταση του ΔΗΣΥ για αύξηση στο 5% (δηλαδή το 26,6% του συνόλου), απαντάει ότι συμφωνεί με την αύξηση του μέτρου στο 3,6%. Το συμπέρασμα, λοιπόν, είναι απλό και ξεκάθαρο: Το 56,6% των πολιτών, πιστεύει ότι το σημερινό εκλογικό μέτρο είναι υπερβολικά χαμηλό και ότι δημιουργεί προβλήματα και στρεβλώσεις στην λειτουργία του κοινοβουλίου ενώ θεωρούν ότι το όριο εισδοχής θα πρέπει να είναι ίσο ή μεγαλύτερο από το 3,6%.

Εξετάζοντας το επιχείρημα ότι θα πρέπει να αποφεύγονται αλλαγές στον εκλογικό νόμο που επηρεάζουν τις αμέσως επόμενες εκλογές, θα πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι η Κύπρος είναι μια χώρα στην οποία έχουμε εκλογές περίπου κάθε ένα χρόνο. Ο ΔΗΣΥ έχει καταθέσει δημόσια την συγκεκριμένη εισήγηση εδώ και ενάμιση χρόνο, έγιναν διαβουλεύσεις, ενώ ακόμη και σήμερα απέχουμε πέραν των 7 μηνών από τις επόμενες βουλευτικές εκλογές. Ενδιαφέρον, όμως, παρουσιάζει η πρόσφατη καταστατική αλλαγή πολιτικού κόμματος, το οποίο αφαίρεσε το δικαίωμα υφιστάμενων βουλευτών να διεκδικήσουν την επανεκλογή τους στις επόμενες εκλογές, ενώ την ίδια ώρα νυχθημερόν διακηρύττει, ότι, οι όποιες εκλογικές αλλαγές θα πρέπει να εφαρμόζονται από τις επόμενες εκλογές. Δύο μέτρα και δύο σταθμά;

Τέλος, εμείς πιστεύουμε ότι η συγκεκριμένη εισήγηση ενδυναμώνει την δημοκρατία. Ένα πολιτικό κόμμα για να μπορεί να μετέχει ουσιαστικά και ικανοποιητικά στο κοινοβουλευτικό έργο θα πρέπει να διαθέτει ένα ελάχιστο αριθμό αντιπροσώπων, έτσι ώστε να εκπροσωπείται σε αριθμό επιτροπών ικανοποιητικά και να έχει την δυνατότητα να παρακολουθεί και να συμμετέχει παραγωγικά στην μελέτη και διαμόρφωση του νομοθετικού έργου. Σε αντίθετη περίπτωση, είναι πολύ πιθανό ένας βουλευτής να περιφέρεται από την μια επιτροπή στην άλλη, χωρίς δυνατότητα ουσιαστικής συνεισφοράς, απλά και μόνο για να προβαίνει σε δηλώσεις εντυπωσιασμού που μάλλον δυσχεραίνουν αντί να διευκολύνουν το κοινοβουλευτικό έργο.

Όπως είναι αναμενόμενο, σε κάθε προτεινόμενη αλλαγή υπάρχουν επιχειρήματα και αντεπιχειρήματα. Οι αφορισμοί και οι βαρύγδουποι χαρακτηρισμοί, όμως, δεν αποτελούν επιχείρημα και δεν πρόκειται να μας τρομοκρατήσουν. 

Flickr Feed

Τετ, 22 Μάρ 2017

Γραπτή Δήλωση Προέδρου του Δημοκρατικού Συναγερμού κ. Αβέρωφ Νεοφύτου

Η πρόταση νόμου του Δημοκρατικού Συναγερμού που συζητήθηκε σήμερα στην Επιτροπή Παιδείας έρχεται να διορθώσει τη στρέβλωση της παρέμβασης των κομμάτων στο εκπαιδευτικό έργο. Μια στρέβλωση που προκάλεσε υπερβολικές αντιδράσεις και λανθασμένες ερμηνείες.

Στο Κυπριακό, θέλω να είμαι απόλυτος και ξεκάθαρος. Αναζητούμε μια λύση που αποκλείει τόσο τη διχοτόμηση, όσο και την ένωσή της Κύπρου με άλλο κράτος. Για εμάς ύψιστη προτεραιότητα αποτελεί η λύση του Κυπριακού προβλήματος που θα ενώνει την πατρίδα μας στη βάση της διζωνικής - δικοινοτικής ομοσπονδίας για το καλό όλων των Κυπρίων. 

Τρι, 21 Μάρ 2017

Διάσκεψη Τύπου του Προέδρου του ΔΗΣΥ κ. Αβέρωφ Νεοφύτου μετά την συνάντηση που είχε με τον Πρέσβη του Κατάρ στην Κύπρο, κ. Sultan Ibrahim Al-Mahmoud 

- Ενεργειακά
- Οικονομία
- Καταστατικό Συνέδριο ΔΗΣΥ
- Προεδρικές Εκλογές

Ενεργειακά

Είχαμε μια πολύ καλή συνάντηση και συζήτηση με τον Πρέσβη του Κατάρ στην Κύπρο. Είχα την ευκαιρία να τον ενημερώσω που βρίσκεται το Κυπριακό και την επιθυμία της Ε/κ κοινότητας και την βούληση της να συνεχιστεί ο διάλογος το συντομότερο δυνατό.

Κουβεντιάσαμε και τις προοπτικές συνεργασιών στον τομέα της ενέργειας. Είναι γνωστό ότι η Qatar Petroleum σε συνεργασία με την Exxon Mobil είναι οι εταιρείες που κέρδισαν τον διαγωνισμό για την εκμετάλλευση του οικοπέδου 10 στην ΑΟΖ της Κύπρου. Όπως με πληροφόρησε και είναι γνωστό, στις 15 του Απρίλη, υψηλόβαθμη αποστολή της Qatar Petroleum μαζί με την Exxon Mobil θα βρίσκονται στην Κύπρο για την υπογραφή των συμβολαίων.

Είναι σημαντικό το ότι κολοσσοί όπως η Exxon Mobil, η Qatar Petroleum, η ENI ή η TOTAL αλλά και η Noble, η Delek ενδιαφέρθηκαν και είναι από τις εταιρείες που θα εκμεταλλευτούν την εξεύρεση υδρογονανθράκων στην ΑΟΖ της Κύπρου.  Δεν είναι μόνο τα τεράστια οικονομικά οφέλη που πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη, αλλά και την αναβάθμιση του γεωστρατηγικού ρόλου της χώρας μας μέσα από τον τομέα της ενέργειας.

Έχουμε από την μια την Ευρώπη που ενδιαφέρεται για την ενεργειακή της ασφάλεια. Υπάρχουν οι μεγάλες ανάγκες στην Άπω Ανατολή και η Κύπρος μπορεί να είναι η γέφυρα τόσο για διοχέτευση φυσικού αερίου για την Ευρώπη, όσο και εξαγωγών υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Άπω Ανατολή. Είναι γνωστό ότι η Exxon Mobil και η QatarPetroleum είναι και συνεργάτες στην εκμετάλλευση του φυσικού αερίου στο Κατάρ, και το Qatar Petroleum θεωρείται μια από τις κυρίαρχες εταιρείες στον κόσμο με εξειδίκευση στην υγροποίηση φυσικού αερίου. Άρα είναι μία εκτίμηση που θα έκανα ότι εάν βρεθούν σημαντικές ποσότητες, που έτσι δείχνουν οι εκτιμήσεις στο οικόπεδο 10, είναι πιθανή και η ανέγερση υποδομών για υγροποίηση φυσικού αερίου στην Κύπρο.

Ερώτηση: Ταυτόχρονα κε. Πρόεδρε ο ΠτΔ βρίσκεται  στις ΗΠΑ όπου θα έχει συναντήσεις και εκεί με ηγετικά στελέχη της Exxon Mobil η οποία έχει εμπλακεί στα θέματα φυσικού αερίου στην Κύπρο.

Ο ΠτΔ βρίσκεται όπως είναι γνωστό στις ΗΠΑ με ένα πολύ βεβαρημένο και σημαντικό πρόγραμμα, όπου θα έχει συναντήσεις και με τον Γ.Γ. του ΟΗΕ και με αξιωματούχους της  Αμερικάνικης Κυβέρνησης αλλά και αξιωματούχους εταιρειών όπως την Exxon Mobil. Παράλληλα θα ενημερώσει και την ομογένεια για τις εξελίξεις στο Κυπριακό.

Οι συναντήσεις του Προέδρου, θεωρούνται πολύ σημαντικές. Απλώς να έχουμε υπόψη ότι στην προηγούμενη του επίσκεψη στην Νέα Υόρκη, ο ΠτΔ είχε την ευκαιρία να συναντήσει τον νυν Υπουργό Εξωτερικών της Αμερικής τότε τον Εκτελεστικό Διευθυντή της Exxon Mobil και είναι για πρώτη φορά που τυγχάνει τρεις σημαντικοί αξιωματούχοι στην Αμερικάνικη Κυβέρνηση να γνωρίζουν πάρα, πάρα πολύ καλά την Κύπρο.

Ο προσωπάρχης του Λευκού Οίκου ελληνικής καταγωγής και μέχρι πρότινος Πρόεδρος του Ρεπουμπλικανικού κόμματος, ο Υπουργός Εμπορίου ο Γουίλμπερ Ρος που γνωρίζει πάρα πολύ καλά την Κύπρο και έχει και επενδύσεις στην Κύπρο, όπως και ο Υπουργός Εξωτερικών που ως πρώην Εκτελεστικός Διευθυντής της Exxon Mobil γνώριζε για την Κύπρο, την γεωστρατηγική της σημασία αλλά και τις προοπτικές της Κύπρου στον τομέα της ενέργειας. Και η προσφορά που έγινε όταν εκείνος ήταν Εκτελεστικός Διευθυντής, στο τέλος ήταν και η προσφορά που κατακυρώθηκε από την Κυπριακή πολιτεία μέσα από αντικειμενικές και διαφανείς διαδικασίες για να το ξεκαθαρίσουμε. Άρα έχουμε μια νέα Κυβέρνηση στην Αμερική που για πρώτη φορά άνθρωποι κλειδιά γνωρίζουν την Κύπρο αλλά και τον ίδιο τον ΠτΔ και το θεωρούμε πάρα πάρα πολύ σημαντικό.

Οικονομία

Ερώτηση:  Χθες το Eurogroup υιοθέτησε τελικά τις θέσεις του Υπουργού Οικονομικών του κ. Γεωργιάδη για τους λανθασμένους υπολογισμού της commission σε σχέση με την κυπριακή οικονομία και τις αξιώσεις με την θέση της commission λόγω υπερθέρμανσης της οικονομία όπως ισχυριζόταν ότι θα έπρεπε να επιβληθούν φόροι. Τελικά χθες όλα αυτά έγιναν δεχτά από τον Υπουργό Οικονομικών. Ποιο είναι το δικό σας σχόλιο;

Η Κομισιόν έχει το δικαίωμα να κάνει τις δικές της εκτιμήσεις. Στην Κύπρο απαντούμε με αποτελέσματα. Διαψεύσαμε με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο τις εκτιμήσεις τους για αδύναμους ρυθμούς οικονομικής ανάπτυξης για το 2015, αλλά και για το 2016, Οι ρυθμοί οικονομικής ανάπτυξης της κυπριακής οικονομίας είναι πολύ ψηλότερη από ότι υπολόγιζε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αλλά και το ΔΝΤ. Όπως και οι απόψεις τους για επιπρόσθετους φόρους. Εμείς είμαστε μια κυβέρνηση και εμείς ως κυβερνών κόμμα που δεν υιοθετούμε τις πολιτικές των αυξήσεων των φορολογιών. Εν αντιθέσει, πιστεύουμε στις προοπτικές της οικονομίας με ελαφρύνσεις φορολογικών επιβαρύνσεων. Ψηλότεροι φόροι δημιουργούν προβλήματα στην οικονομία. Χαμηλότεροι φόροι δημιουργούν προοπτικές ανάπτυξης και παράλληλα αυξάνουν τα έσοδα του κράτους. Είναι λάθος πολιτική αντίκριση ότι δια των αυξήσεων των φορολογιών και των φορολογικών συντελεστών επιτυγχάνεις ταυτόχρονα και αύξηση των φορολογικών εσόδων.

Εμείς έχουμε μια άλλη φιλοσοφία. Χαμηλότεροι φόροι, οδηγούν σε μεγαλύτερους ρυθμούς οικονομικής ανάπτυξης και περισσότερα έσοδα στο κράτος.

Ερώτηση: Βεβαίως υπάρχει και ο αντίλογος από το ΑΚΕΛ, ότι η κυβέρνηση ξαφνικά ανακάλυψε ότι μπορεί να λέει όχι στην Κομισιόν και στην Ευρώπη, ενώ κατά τα άλλα εφάρμοσε ένα σκληρό πρόγραμμα λιτότητας και απαιτήσεις του ΔΝΤ και της Τρόικας. 

Εφαρμόσαμε συνειδητά το μνημόνιο γιατί ήταν ο μόνος δρόμος για να οδηγήσουμε την χώρα ξανά στην αξιοπιστία και στην οικονομική ανάπτυξη. Αποδείχτηκε στην πράξη, εν αντίθεση με άλλες περιόδους που κατασπαταλούσαμε λεφτά που δεν είχαμε, δια ενός άκρατου δανεισμού. Ποιο αποτέλεσμα είχε; Δημοσιονομικά ελλείμματα, αύξηση δημόσιου χρέους, ανεργία από το 4% στο 17%. Αυτές οι πολιτικές οδήγησαν τα μεγαλύτερα θύματα να είναι ο φτωχός κόσμος, οι εργαζόμενοι.

Δεν λέμε ότι λύθηκαν όλα τα προβλήματα. Η οικονομία στέκεται καλύτερα, έχουμε φύγει από το μνημόνιο. Αναγνωρίζουμε ότι υπάρχουν ακόμα, παρά την βελτίωση, ψηλό ποσοστό ανεργίας, ψηλό ποσοστό δανείων μη εξυπηρετούμενων, αναγνωρίζουμε ότι υπάρχουν συντάξεις που θα θέλαμε να αυξηθούν, αλλά όλα πρέπει να τα βλέπουμε μέσα από τις οικονομικές δυνατότητες του κράτους.

Καταστατικό Συνέδριο ΔΗΣΥ

Ερώτηση: Πλησιάζει ο Μάιος και το καταστατικό συνέδριο του κόμματος. Είχατε δηλώσει σε μια συνέντευξη σας ότι αυτές οι αλλαγές θα κάνουν αίσθηση στην κοινωνία. Που βρίσκεται αυτό το πράγμα;

Ακόμη είναι ανοικτές οι ημερομηνίες που οργανωμένα σύνολα, εντός του ΔΗΣΥ, είτε η Νεολαία, οι Νέοι Επιστήμονες, είτε συνδεδεμένοι οργανισμοί με το κόμμα, είτε οι Επαρχιακές Γραμματείες είτε ακόμη και απλά μέλη, μπορούν μέχρι το τέλος του Μάρτη να υποβάλλουν προτάσεις. Αυτές όλες θα αξιολογηθούν και θα συζητηθούν στο Πολιτικό Γραφείο. Αυτές που θα εγκριθούν πολιτικά από το Πολιτικό Γραφείο θα κατατεθούν στο καταστατικό συνέδριο.

Είναι η ώρα που πρέπει να δούμε και το νοικοκύρεμα του δικού μας κόμματος. Δεν θα αλλάξουμε την ιδεολογία, δεν θα αλλάξουμε την προσήλωση του κόμματος σε αρχές, όμως υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορούμε να βελτιώσουμε. Τα καταστατικά είναι ένα εξελικτικό εργαλείο για να εκσυγχρονίζεσαι και να συμβαδίζεις με τις τάσεις της κοινωνίας.    

Ερώτηση: Που εντοπίζετε προβλήματα εσείς ως Πρόεδρος του κόμματος;

Να σας πω ένα χαρακτηριστικό, έτσι για παράδειγμα. Στο σημερινό καταστατικό μας, υπάρχει η ευχέρεια του Πολιτικού Γραφείου να κάνει διόρθωση όσον αφορά τα ψηφοδέλτια για της Βουλευτικές Εκλογές. Το θεωρούμε ξεπερασμένο. Εάν θέλετε, την πάθαμε και μάθαμε. Η προσέγγιση είναι όποιοι ψηφίζονται από την βάση αυτοί θα είναι και το τελικό ψηφοδέλτιο χωρίς κανένα δικαίωμα από το Πολιτικό Γραφείο να παρέμβει.    

Ερώτηση: Οι πιθανές ημερομηνίες ποιες είναι;

Ο Μάιος είναι ένας πιθανός μήνας για το συνέδριο.  

Προεδρικές Εκλογές

Ερώτηση: και μετά το συνέδριο θα ξεκινήσουν οι μηχανές για τις προεδρικές εκλογές; Ήδη κάποιοι έχουν ξεκινήσει. Πολιτικοί αντίπαλοι.

Μην μας βάζετε στο ίδιο τσουβάλι. Υπάρχουν εθνικές προτεραιότητες. Υπάρχει το κυπριακό, η διαχείριση της οικονομίας και εσωτερικά ζητήματα. Δεν μας απασχόλησε και δεν μας απασχολεί επί του παρόντος το θέμα τον Προεδρικών Εκλογών.

Δευ, 20 Μάρ 2017

Ομιλία του Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου του Δημοκρατικού Συναγερμού, κ. Νίκου Τορναρίτη, στη συνάντηση του Δικτύου Ευρωπαϊκών Υποθέσεων του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος (ΕΛΚ)

Κυρίες και κύριοι,

Αγαπητοί συνάδελφοι,

Είναι πλέον γενικά αποδεκτό ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση βρίσκεται σε υπαρξιακή κρίση, αντιμετωπίζοντας ταυτόχρονα πολλές σοβαρές προκλήσεις. Παρά τη σημασία των εξωτερικών προκλήσεων, όπως είναι η τρομοκρατία και η ανεξέλεγκτη μετανάστευση, οι εσωτερικές προκλήσεις, όπως είναι ο πολιτικός εξτρεμισμός και ο λαϊκισμός, φαίνεται να είναι πιο επικίνδυνες, καθότι απειλούν άμεσα τη συνοχή της ΕΕ. Αναμφίβολα, ο λαϊκισμός διαδραμάτισε σημαντικότατο ρόλο και στην απόφαση του Ηνωμένου Βασιλείου για έξοδο από την ΕΕ (Brexit).

Οι ανοιχτές μας κοινωνίες, δημοκρατίες και οικονομίες εντός της ΕΕ απειλούνται από εκείνους που λαχταρούν ένα νοσταλγικό εθνικισμό, ο οποίος θα ήταν επιβλαβής για την ευημερία μας και θα μπορούσε να υπονομεύσει τις αξίες μας. Η Ευρώπη σήμερα απειλείται με διάλυση, τόσο σε πολιτικό, όσο και σε ιδεολογικό επίπεδο. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι πολύ συχνά αυτοί που αμφισβητούν τις παραδοσιακές μας αξίες είναι οι ίδιοι που ζητούν τη διάλυση της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι αυτοί που προωθούν τον εθνικισμό και τον απομονωτισμό είναι οι ίδιοι με αυτούς που χαίρονται με το Brexit.

Παρ’ όλα αυτά, το να χρησιμοποιήσουμε τον λαϊκισμό ως άλλοθι για την παρούσα κατάσταση της Ένωσης θα ήταν ένα τεράστιο λάθος. Το Brexit μπορεί να θεωρηθεί και ως ένα μήνυμα, σε σχέση με το δημοκρατικό έλλειμμα του ευρωπαϊκού οικοδομήματος και την αποτελεσματική αντιμετώπιση των ανησυχιών των ευρωπαίων πολιτών. Μας δίνεται τώρα η καλύτερη ευκαιρία για να ξεκινήσει σε ευρωπαϊκό επίπεδο μια εσωτερική διαδικασία ενδοσκόπησης, προκειμένου να βρούμε τα βαθύτερα αίτια αυτού του αισθήματος αποξένωσης των πολιτών μας και της αντίληψης που φαίνεται να έχουν περί έλλειψης δημοκρατικής διαφάνειας και λογοδοσίας. Μόνο έτσι θα μπορέσουμε να επιτύχουμε μια καλύτερη και πιο αποτελεσματική Ευρώπη. Η ευρέως διαδεδομένη δυσαρέσκεια που βλέπουμε σήμερα δεν σχετίζεται τόσο πολύ με το ίδιο το ευρωπαϊκό οικοδόμημα, αλλά με την εμφανή αδυναμία του να βρει απαντήσεις στα καθημερινά προβλήματα των απλών Ευρωπαίων: ανεργία, ασφάλεια, μετανάστευση, προστασία του περιβάλλοντος.

Η μόνη απάντηση στον λαϊκισμό είναι τα πρακτικά αποτελέσματα. Θα πρέπει να αποδείξουμε στους Ευρωπαίους ότι δουλεύουμε συλλογικά για μια Ευρώπη που παράγει αποτελέσματα. Όλα τα θεσμικά όργανα θα πρέπει να εργαστούν σκληρότερα για να βρουν τις απαντήσεις που οι ευρωπαίοι πολίτες ψάχνουν σε εμάς. Σε αυτή τη διαδικασία, ο ρόλος των εθνικών μας κοινοβουλίων θα πρέπει να είναι ουσιαστικός. Τα εθνικά κοινοβούλια της ΕΕ και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο θα πρέπει να ανταποκριθούν στις προκλήσεις με ένα σαφή και υπεύθυνο τρόπο, εφόσον και οι δύο αυτοί θεσμοί συνδέουν σε σημαντικό βαθμό την ΕΕ με τους πολίτες της. Έχουν κοινή ευθύνη να διασφαλίσουν ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση μετατρέπεται, μέσω των πολιτικών της, σε μια δημοκρατική και αξιόπιστη ένωση κρατών, της οποίας προτεραιότητα είναι κατά κύριο λόγο η ευημερία και η ασφάλεια των πολιτών της. Σε αυτή την προσπάθεια, η συνεργασία μεταξύ των βουλευτών των εθνικών κοινοβουλίων της ΕΕ αποκτά τεράστια σημασία.

Εναπόκειται σε εμάς, σήμερα, να αλλάξουμε την εικόνα μιας απόμακρης, αναποτελεσματικής και γραφειοκρατικής Ευρώπης. Τώρα είναι πιο επείγον από ποτέ να επαναβεβαιώσουμε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν είναι μόνο οι «Βρυξέλλες». Η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι τα κράτη-μέλη, ο λαός, οι πολίτες της Ευρώπης. Είναι ένα σύστημα που αποτελείται από πολλές διαφορετικές γλώσσες, πολιτισμούς και παραδόσεις. Παρά τις διαφορές μας, συνεργαζόμαστε βασιζόμενοι στις κοινές μας αξίες: την ελευθερία, την αστική δημοκρατία, το κράτος δικαίου, την κοινωνική πρόνοια, την ανεκτικότητα και τον πολιτικό πλουραλισμό. Θα πρέπει όλοι να διασφαλίσουμε ότι αυτές οι αξίες, που σήμερα κατά κάποιο τρόπο απειλούνται, θα παραμείνουν πλήρως διαφυλαγμένες και θα αποτελέσουν τον πυλώνα που θα οδηγήσει σύντομα σε μια πολύ καλύτερη και πολύ πιο αποτελεσματική Ευρώπη.

Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας.