Η απλή και καθαρή αλήθεια, σπάνια είναι καθαρή και ποτέ απλή. – OscarWilde
Τετ, 18 Νοέ 2015

του Χαράλαμπου Σταυρίδη, Υπεύθυνος Πολιτικού Σχεδιασμού ΔΗΣΥ

Τον δημόσιο διάλογο μονοπωλεί τις τελευταίες ημέρες η συζήτηση για αύξηση του εκλογικού μέτρου εισδοχής ενός πολιτικού κόμματος στο κοινοβούλιο. Πέραν των βαρύτατων αφορισμών και χαρακτηρισμών που ακούγονται, τα κυριότερα επιχειρήματα εναντίον της πρότασης συνοψίζονται ως ακολούθως:

  • Στην Κύπρο δεν έχουμε κοινοβουλευτικό σύστημα και άρα δεν επηρεάζεται η πολιτική σταθερότητα από το κοινοβούλιο. Άρα δεν μας ενδιαφέρει αν όλα σχεδόν τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. διατηρούν όριο εισδοχής πολύ υψηλότερο του δικού μας.
  • Η συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών διαφωνεί με μια τέτοια αλλαγή.  
  • Η αλλαγή επιχειρείται παραμονές εκλογών.
  • Η αύξηση του ορίου εισδοχής πλήττει την δημοκρατία.

Την περασμένη βδομάδα, όμως, το Ευρωκοινοβούλιο - ένα νομοθετικό σώμα από το οποίο δεν εξαρτάται η πολιτική σταθερότητα των μελών κρατών - υιοθέτησε με συντριπτική πλειοψηφία έκθεση με τίτλο, «Εκσυγχρονισμός του Εκλογικού Νόμου της Ε.Ε.», που στοχεύει στην ομογενοποίηση των διάφορων εκλογικών συστημάτων που υπάρχουν σήμερα στα κράτη-μέλη για τις ευρωεκλογές. Η έκθεση που αποτελεί κοινή εισήγηση του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος και των Σοσιαλιστών, μεταξύ άλλων, καλεί τα κράτη μέλη που διαθέτουν πέραν των 26 εδρών - αφού για τα υπόλοιπα ισχύει de facto όριο μεγαλύτερο του 3% - να υιοθετήσουν ένα ελάχιστο εκλογικό μέτρο εισδοχής στο Ευρωκοινοβούλιο που να κυμαίνεται μεταξύ του 3-5%. Ως κύριο επιχείρημα προβάλλεται η ενίσχυση της δημοκρατίας και της λειτουργικότητας του Ευρωκοινοβουλίου που επιτυγχάνεται μέσα από την αποφυγή του περαιτέρω κατατεμαχισμού των πολιτικών δυνάμεων που εισέρχονται στο Ευρωκοινοβούλιο.

Σε ότι αφορά την υποτιθέμενη πλειοψηφία των πολιτών που αντιτίθενται στην αύξηση του εκλογικού μέτρου, παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον η ανάλυση πρόσφατης δημοσκόπησης καθημερινής εφημερίδας για το θέμα. Στο ερώτημα πόσοι πολίτες συμφωνούν με την πρόταση του ΔΗΣΥ για αύξηση του εκλογικού μέτρου στο 5%, το 30% δηλώνει ότι συμφωνεί και το 70% ότι διαφωνεί.  Σε επόμενη ερώτηση της συγκεκριμένης έρευνας, οι ερωτώμενοι καλούνται να απαντήσουν κατά πόσον συμφωνούν με την πρόταση του ΑΚΕΛ για αύξηση του ορίου εισδοχής στο 3,6%. Εδώ, το 38% από το 70% που δήλωσαν ότι διαφωνούν με την πρόταση του ΔΗΣΥ για αύξηση στο 5% (δηλαδή το 26,6% του συνόλου), απαντάει ότι συμφωνεί με την αύξηση του μέτρου στο 3,6%. Το συμπέρασμα, λοιπόν, είναι απλό και ξεκάθαρο: Το 56,6% των πολιτών, πιστεύει ότι το σημερινό εκλογικό μέτρο είναι υπερβολικά χαμηλό και ότι δημιουργεί προβλήματα και στρεβλώσεις στην λειτουργία του κοινοβουλίου ενώ θεωρούν ότι το όριο εισδοχής θα πρέπει να είναι ίσο ή μεγαλύτερο από το 3,6%.

Εξετάζοντας το επιχείρημα ότι θα πρέπει να αποφεύγονται αλλαγές στον εκλογικό νόμο που επηρεάζουν τις αμέσως επόμενες εκλογές, θα πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι η Κύπρος είναι μια χώρα στην οποία έχουμε εκλογές περίπου κάθε ένα χρόνο. Ο ΔΗΣΥ έχει καταθέσει δημόσια την συγκεκριμένη εισήγηση εδώ και ενάμιση χρόνο, έγιναν διαβουλεύσεις, ενώ ακόμη και σήμερα απέχουμε πέραν των 7 μηνών από τις επόμενες βουλευτικές εκλογές. Ενδιαφέρον, όμως, παρουσιάζει η πρόσφατη καταστατική αλλαγή πολιτικού κόμματος, το οποίο αφαίρεσε το δικαίωμα υφιστάμενων βουλευτών να διεκδικήσουν την επανεκλογή τους στις επόμενες εκλογές, ενώ την ίδια ώρα νυχθημερόν διακηρύττει, ότι, οι όποιες εκλογικές αλλαγές θα πρέπει να εφαρμόζονται από τις επόμενες εκλογές. Δύο μέτρα και δύο σταθμά;

Τέλος, εμείς πιστεύουμε ότι η συγκεκριμένη εισήγηση ενδυναμώνει την δημοκρατία. Ένα πολιτικό κόμμα για να μπορεί να μετέχει ουσιαστικά και ικανοποιητικά στο κοινοβουλευτικό έργο θα πρέπει να διαθέτει ένα ελάχιστο αριθμό αντιπροσώπων, έτσι ώστε να εκπροσωπείται σε αριθμό επιτροπών ικανοποιητικά και να έχει την δυνατότητα να παρακολουθεί και να συμμετέχει παραγωγικά στην μελέτη και διαμόρφωση του νομοθετικού έργου. Σε αντίθετη περίπτωση, είναι πολύ πιθανό ένας βουλευτής να περιφέρεται από την μια επιτροπή στην άλλη, χωρίς δυνατότητα ουσιαστικής συνεισφοράς, απλά και μόνο για να προβαίνει σε δηλώσεις εντυπωσιασμού που μάλλον δυσχεραίνουν αντί να διευκολύνουν το κοινοβουλευτικό έργο.

Όπως είναι αναμενόμενο, σε κάθε προτεινόμενη αλλαγή υπάρχουν επιχειρήματα και αντεπιχειρήματα. Οι αφορισμοί και οι βαρύγδουποι χαρακτηρισμοί, όμως, δεν αποτελούν επιχείρημα και δεν πρόκειται να μας τρομοκρατήσουν. 

Flickr Feed

Τρι, 24 Απρ 2018

ΔΗΛΩΣΗ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΔΗΣΥ, ΑΒΕΡΩΦ ΝΕΟΦΥΤΟΥ ΚΑΤΑΛΥΜΑΤΑ ΙΔΙΩΤΩΝ - ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ


Στόχος η δημιουργία πλαισίου ώστε 1. να διασφαλίζεται η Ασφάλεια και Υγεία των Τουριστών, 
2. να δίδεται η ευχέρεια για αύξηση των εισοδημάτων των νοικοκυριών, 3. να υπάρχει υγιής ανταγωνισμός και 4. το Κράτος και η Τοπική Αυτοδιοίκηση να έχουν έσοδα

Η τουριστική βιομηχανία έχει αναπτυχθεί πέραν από τα παραδοσιακά πλαίσια που ως πριν λίγα χρόνια γνωρίζαμε. Η αγορά έχει προχωρήσει και τώρα μπορούν να γίνουν κρατήσεις από το διαδίκτυο και εκτός ξενοδοχειακών μονάδων.

Στόχος μας είναι να μεριμνήσουμε για την ασφάλεια και την υγεία των τουριστών, τόσο των ξένων όσο και των Κυπρίων. Αλλά παράλληλα να δώσουμε την ευκαιρία για ένα επιπλέον εισόδημα στα κυπριακά νοικοκυριά, χωρίς να δημιουργούμε αθέμιτο ανταγωνισμό.

Ως πρώτο βήμα πρέπει να καταρτιστεί ένα μητρώο των καταλυμάτων που οι πολίτες επιθυμούν να ενοικιάζουν, είτε αυτά είναι σπίτια, διαμερίσματα ή επαύλεις. Τα καταλύματα αυτά πρέπει να ικανοποιούν κάποια ελάχιστα κριτήρια που να διασφαλίζουν την ασφάλεια και την υγεία των περιηγητών.

Με τον καταρτισμό του μητρώου αυτού, χιλιάδες συμπολίτες μας θα είναι σε θέση να διασφαλίσουν επιπλέον εισόδημα, αν επιθυμούν να ενοικιάσουν υποστατικά που έχουν στην κατοχή τους. Σε αυτές τις περιπτώσεις το επιπλέον εισόδημα μπορεί να είναι και μεγαλύτερο από το ετήσιο εισόδημα του νοικοκυριού.

Ταυτόχρονα, θα διασφαλιστεί ότι τα εισοδήματα από τις υπηρεσίες αυτές δεν αποτελούν προϊόν φοροδιαφυγής. Έτσι ώστε να χρεώνεται το ΦΠΑ, τα τέλη διανυκτέρευσης προς τους δήμους, αλλά και η φορολογία στο εισόδημα. Με τον τρόπο αυτό θα έχει και το κράτος εισοδήματα από τις υπηρεσίες αυτές και θα διασφαλιστεί και ο υγιής ανταγωνισμός, αφού οι ξενοδοχειακές μονάδες καταβάλλουν τις φορολογίες αυτές.

Σε συνεργασία με τον ΚΟΤ, πρέπει να δούμε ότι τα καταλύματα αυτά μπορούν νόμιμα να ενοικιάζονται, διασφαλίζοντας την ασφάλεια και την υγεία των περιηγητών, θα παρέχεται η δυνατότητα στους πολίτες να διοχετεύουν στην αγορά υποστατικά που έχουν στην κατοχή τους, ενώ ταυτόχρονα θα έχει έσοδα το κράτος, οι δήμοι και οι κοινότητες.

Ως εκ τούτου, ο Δημοκρατικός Συναγερμός, σε συνεργασία με άλλα κόμματα και με τον βουλευτή Ηλία Μυριάνθους, θα καταθέσει στη βουλή ολοκληρωμένη πρόταση, η οποία θα ρυθμίζει το θέμα των υποστατικών που προσφέρονται προς ενοικίαση μέσω ιστοτόπων, με τη θεσμοθέτηση της υποχρέωσης των ιδιοκτητών τέτοιων υποστατικών να εγγράφονται σε ειδικό μητρώο.

Λευκωσία, 24 Απριλίου 2018

Τρι, 24 Απρ 2018

ΔΗΛΩΣΗ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΔΗΣΥ, ΑΒΕΡΩΦ ΝΕΟΦΥΤΟΥ


Επαφίεται στην τουρκική και στην τουρκοκυπριακή πλευρά να επαναβεβαιώσουν τη θέση ότι συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις από εκεί που έμειναν

Ο Πρόεδρος του Δημοκρατικού Συναγερμού, κ. Αβέρωφ Νεοφύτου, ερωτηθείς για το κυπριακό και συγκεκριμένα να σχολιάσει τις χθεσινές δηλώσεις του κ. Ακκιντζί, «ο οποίος είπε πως δεν έχουμε την πολυτέλεια διαχωρισμού και των αντιπαραθέσεων μεταξύ μας και αν τώρα βρισκόμαστε στο σημείο διαχωρισμού οφείλεται στην ελληνοκυπριακή ηγεσία…» προέβηκε στην πιο κάτω δήλωση:

Κοιτάξτε, δεν είμαι ο άνθρωπος που μπαίνω σε αυτή τη λογική του blame game. Η Κύπρος είναι μοιρασμένη γιατί υπάρχει μια τουρκική εισβολή από το 1974. Στόχος μας είναι να επανενώσουμε την πατρίδα μας. Αλλά πρέπει να αντιληφθούμε ότι η επανένωση της πατρίδας μας προϋποθέτει τον σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των Ευρωπαϊκών Αρχών για όλους τους πολίτες. Και θα πω ένα απλό πράγμα. Η ελληνοκυπριακή πλευρά έκανε την ιστορική της υπέρβαση να δεχθεί την πολιτική ισότητα σ’ ένα διζωνικό, δικοινοτικό, ομοσπονδιακό κράτος ως μετεξέλιξη της Κυπριακής Δημοκρατίας. Δεν θεωρήσαμε και δεν θεωρούμε τους τουρκοκύπριους ως μειονότητα αλλά ως πολιτικά ίση κοινότητα. Όμως ένα πράγμα: να μην φτάσουμε στο άλλο άκρο όπου η μειονότητα που αναγνωρίστηκε από εμάς ως πολιτικά ίση, να φτάσουμε στο άλλο άκρο που θα επιβάλλει στην ελληνοκυπριακή πλευρά και τις αποφάσεις.

Θεωρώ ότι αν θέλουμε όλοι κι αν μοιραζόμαστε το κοινό όραμα για μια κοινή πατρίδα, με σεβασμό επαναλαμβάνω των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των Ευρωπαϊκών Αρχών, είναι στο χέρι όλων μας είναι να προσπαθήσουμε αλλά και με μια άλλη παράμετρο: Μια ελεύθερη επανενωμένη Κύπρος δεν χρειάζεται ξένους εγγυητές και ξένους χωροφύλακες. Είτε με ξένα στρατεύματα είτε με εγγυητικά δικαιώματα.

Σε ερώτηση κατά πόσο οι εξελίξεις στην Τουρκία και σε συνάρτηση με την θέση που μετέφερε ο κ. Τσαβούσογλου στους τ/κ, σύμφωνα με τα τ/κ δημοσιεύματα, ίσως εμποδίσουν την επανέναρξη του διαλόγου και στη βάση της ΔΔΟ, ο Πρόεδρος του ΔΗΣΥ απάντησε: 

Εγώ το μόνο που βλέπω μέσα σε αυτά είναι το πόσο επιβεβαιώνεται ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Νίκος Αναστασιάδης. Το πρόβλημα ήταν γιατί μεταξύ της Τουρκίας και πολιτικών δυνάμεων στην τουρκοκυπριακή κοινότητα υπήρχε φλερτ με πλάνα εκτός των παραμέτρων και της μορφής λύσης του κυπριακού ως αυτή έχει εγκριθεί από σωρεία ψηφισμάτων της Γενικής Συνέλευσης αλλά και αποφάσεων του Συμβουλίου Ασφαλείας.

Επαφίεται στην τουρκική και στην τουρκοκυπριακή πλευρά να επαναβεβαιώσουν τη θέση ότι συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις από εκεί που έμειναν με βάση το συγκεκριμένο πλαίσιο και παραμέτρους συμπεριλαμβανομένου και του πλαισίου του Γενικού Γραμματέα τον κ. Γκουτέρες.

Λευκωσία, 24 Απριλίου 2018

Τρι, 24 Απρ 2018

ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ

Το Πολιτικό Γραφείο του Δημοκρατικού Συναγερμού, που συνήλθε σε τακτική συνεδρία στις 20 Φεβρουαρίου 2018 στη Λευκωσία, αποφάσισε όπως το 16ο Παγκύπριο Συνέδριο, το οποίο θα είναι και εκλογικό, πραγματοποιηθεί το Σάββατο 12 Μαΐου 2018, στην αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων της Διεθνούς Κρατικής Έκθεσης στη Λευκωσία στις 10π.μ.

Ημερήσια Διάταξη
Α Μέρος – Πανηγυρικό

1. Παρουσίαση των νεοεκλεγέντων αξιωματούχων της ανώτατης ηγεσίας του Κόμματος
2. Αποτίμηση εκλογικού αποτελέσματος των Προεδρικών Εκλογών από τον Πρόεδρο του Κόμματος
3. Ομιλία Προέδρου της Δημοκρατίας κ. Νίκου Αναστασιάδη

Β Μέρος – Εκλογικό
Το Παγκύπριο Συνέδριο θα αναδείξει με μυστική ψηφοφορία:

1. Τα είκοσι (20) Μέλη του Πολιτικού Γραφείου σύμφωνα με το άρθρο 13.2.4 του Καταστατικού.

2. Την Πρόεδρο της Γ.Ο.ΔΗ.ΣΥ. σύμφωνα με το άρθρο 13.2.4 του Καταστατικού.

Δικαίωμα υποβολής υποψηφιότητας, για εκλογή, έχουν όλα τα μέλη του Κόμματος, τα οποία είχαν εγγραφεί στο Κεντρικό Μητρώο Μελών μέχρι και την 29η Μαρτίου 2018 και τα οποία έχουν κατά την ημερομηνία υποβολής των υποψηφιοτήτων τακτοποιημένες τις ταμειακές τους υποχρεώσεις προς το Κόμμα, δηλαδή τη συνδρομή μέλους για το έτος 2018.

Υποψηφιότητες για όλες τις θέσεις θα υποβάλλονται στο Γενικό Οργανωτικό Διευθυντή του Κόμματος, στα κεντρικά γραφεία του Δημοκρατικού Συναγερμού στο 2ο όροφο, μέχρι τη ΔΕΥΤΕΡΑ, 30 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2018, μεταξύ των ωρών 8:30 - 13:00. Κάθε ενδιαφερόμενος δικαιούται να υποβάλει υποψηφιότητα για μια μόνο θέση.

Κατά την υποβολή της υποψηφιότητας τους, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να προσκομίσουν:

1. Συμπληρωμένη τη Δήλωση Υποβολής Υποψηφιότητας

2. Την Κομματική τους Ταυτότητα για το 2018 ή απόδειξη/ βεβαίωση πληρωμής της συνδρομής τους για το έτος 2018

3. Βιογραφικό Σημείωμα σε ηλεκτρονική μορφή

4. Πρόσφατη φωτογραφία τους, μέγεθος διαβατηρίου, σε ηλεκτρονική μορφή

5. €100,00 ως χρηματικό δικαίωμα συμμετοχής στις διαδικασίες.

Η ψηφοφορία θα διεξαχθεί με το πέρας του Α Μέρους του Συνεδρίου, από τις 12:00 μέχρι τις 18:00, σε διπλανή αίθουσα στον ίδιο χώρο. Η εκλογή των Μελών του Πολιτικού Γραφείου και της Προέδρου της Γ.Ο.ΔΗ.ΣΥ γίνεται με ξεχωριστά ψηφοδέλτια. 

Σύμφωνα με το Άρθρο 13.2.5. η εκλογή των είκοσι μελών του Πολιτικού Γραφείου, γίνεται με ενιαία εκλογή κατά την οποία κάθε μέλος του Παγκύπριου Συνεδρίου, για να είναι έγκυρη η ψήφος του, θα πρέπει να ψηφίσει αριθμό υποψηφίων, ίσο ή μεγαλύτερο από το ήμισυ και όχι μεγαλύτερο από το σύνολο των εκλέξιμων θέσεων. Σύμφωνα και με το Άρθρο 13.2.5, απαραίτητα εκλέγεται ένας υποψήφιος από κάθε επαρχία, εφόσον υπάρχουν υποψήφιοι.

Για την εκλογή των είκοσι Μελών του Πολιτικού Γραφείου, ισχύουν οι ποσοστώσεις του 30% για τη συμμετοχή γυναικών και νέων στα συλλογικά όργανα του Δημοκρατικού Συναγερμού, που προβλέπονται από τα άρθρα 3.18 και 3.20 του Καταστατικού του Κόμματος.

ΣΥΝΘΕΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

Σύμφωνα με το άρθρο 12.2 του Καταστατικού του Κόμματος, το Παγκύπριο Συνέδριο απαρτίζουν:

1. Τα μέλη του Ανωτάτου Συμβουλίου

2. Τα μέλη των Επαρχιακών Συμβουλίων

3. Τα μέλη της Επιτροπής Δεοντολογίας

4. Τα μέλη της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας

5. Αντιπρόσωποι της ΝΕ.ΔΗ.ΣΥ. και της Φ.Π.Κ. ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑ σε ποσοστό 20% επί του συνολικού αριθμού των μελών του Παγκυπρίου Συνεδρίου

6. Το Πολιτικό Γραφείο της ΟΝΕ και οι Επαρχιακές Γραμματείες της ΟΝΕ

7. Πενήντα (50) εκπρόσωποι από κάθε Κομματική Οργάνωση του Εξωτερικού

8. Τριάντα (30) αντιπρόσωποι των μελών του Κόμματος οι οποίοι προέρχονται από τις Θρησκευτικές Ομάδες των Μαρωνιτών, Αρμενίων και Λατίνων σε αναλογία δεκαπέντε (15) Μαρωνίτες, δέκα (10) Αρμένιοι και πέντε (5) Λατίνοι.

9. Τα Μέλη των απερχόμενων Επαρχιακών Γραμματειών και των Γραμματειών των ΚΟΕ στην αμέσως προηγούμενη θητεία.

10. Εκπρόσωποι των Κλαδικών Επαγγελματικών Οργανώσεων , των οποίων ο αριθμός να μην υπερβαίνει τους εκατό (100).

Συναφή θέματα

Με απόφαση του ημερομηνίας 20 Φεβρουαρίου 2018, το Πολιτικό Γραφείο εξουσιοδότησε το Εκτελεστικό Γραφείο να επιλαμβάνεται των θεμάτων που εγείρονται και έχουν συνάφεια με την διεξαγωγή των εργασιών του 16ου Παγκύπριου Συνεδρίου.

Παρακάτω μπορείτε να κατεβάσετε τα σχετικά έγγραφα 

Σχετική επιστολή του Γενικού Διευθυντή

Έντυπο Υποβολής Υποψηφιότητας

Προκήρυξη

Ο νόμος που προνοεί για τα πολιτικά δικαιώματα δημοσίων υπαλλήλων