Η πρόταση του ΔΗΣΥ για ένα ισχυρό και λειτουργικό κράτος
Τρι, 07 Φεβ 2012
Νίκου Αναστασιάδη
Προέδρου Δημοκρατικού Συναγερμού
 
Η πρόταση του ΔΗΣΥ για ένα ισχυρό και λειτουργικό κράτος

Η πεποίθηση μας είναι πως καθίσταται όσο ποτέ άλλοτε αναγκαία η ετοιμασία ενός συνολικού πλαισίου προτάσεων για λύση του Κυπριακού που να συγκεντρώνει τη μέγιστη δυνατή συναίνεση εάν όχι και την ομοφωνία του συνόλου των πολιτικών δυνάμεων. Ένα ανάλογο πλαίσιο δεν θα συμβάλει μόνο στη μέγιστη δυνατή ενότητα των πολιτικών δυνάμεων αλλά θα διασφαλίσει την πρωτοβουλία των κινήσεων στο ενδεχόμενο επιβεβαίωσης των ανησυχιών μας για ένα νέο αδιέξοδο.

Προς τον πιο πάνω σκοπό εισηγούμαστε να ανατεθεί σε υποεπιτροπή του Εθνικού Συμβουλίου, με τη συμμετοχή εγκρίτων νομικών που θα υποδείξουν οι πολιτικές δυνάμεις, η ετοιμασία ενός ανάλογου πλαισίου προτάσεων στη βάση των προτάσεων της Ελληνοκυπριακής πλευράς όπως αποτυπώθηκαν την 31η Ιανουαρίου 1989 με ομόφωνη τότε απόφαση του Εθνικού Συμβουλίου επί Προεδρίας κ. Γιώργου Βασιλείου.

Στην υποεπιτροπή του Εθνικού Συμβουλίου να συμμετέχουν και καθηγητές συνταγματικού δικαίου και άλλους εμπειρογνώμονες που θα αποσπαστούν δια μισθώσεις υπηρεσιών.

Λαμβάνοντας υπόψη ότι έκτοτε έχουν παρέλθει είκοσι και πλέον χρόνια και στο μεσοδιάστημα έχουν μεσολαβήσει σωρεία θετικών και αρνητικών εξελίξεων, εισηγούμαστε όπως οι εν λόγω προτάσεις αναδιαμορφωθούν και εκσυγχρονιστούν, λαμβάνοντας υπόψη:

· Την ένταξη της Κυπριακής Δημοκρατίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση και τα εξ αυτής προκύπτοντα δεδομένα.

· Τις όποιες έκτοτε αποφάσεις του Συμβουλίου Ασφαλείας ή τα ψηφίσματα του ΟΗΕ.

· Τις όποιες αποφάσεις Ευρωπαϊκών Δικαστηρίων (ΕΔΑΔ – ΔΕΚ).

· Τις όποιες άλλες ομόφωνες αποφάσεις Εθνικού Συμβουλίου έχουν ληφθεί μετά το 1989.

· Τη Συμφωνία της 8ης Ιουλίου 2006 Παπαδόπουλου – Ταλάτ.

· Τα νέα γεωστρατηγικά δεδομένα που δημιουργούνται με την εύρεση φυσικού αερίου στην ΑΟΖ της Κύπρου

· Τα νέα δεδομένα όπως διαμορφώνονται στον ευρωπαϊκό και διεθνή χώρο.

Μεταξύ των εντολών της υποεπιτροπής θα είναι και η ετοιμασία υπαλλακτικών προτάσεων στα διάφορα κεφάλαια.

Είναι η άποψη μας πως έμφαση πρέπει να δοθεί στις πρόνοιες που θα διασφαλίζουν τη μετεξέλιξη της Κυπριακής Δημοκρατίας σ’ ένα ομόσπονδο κράτος. Σε ένα κράτος που μέσα από τις ενδεικτικές και όχι εξαντλητικές αναφερόμενες αρμοδιότητες και εξουσίες, θα διασφαλίζει:

(α) Τη μια και μόνη διεθνή προσωπικότητα, κυριαρχία και

ιθαγένεια.

(β) Την απρόσκοπτη λειτουργία βιωσιμότητα και διάρκεια της λύσης.

(γ) Την ενότητα εδάφους, λαού, θεσμών και οικονομίας.

(δ) Την άμυνα και ασφάλεια αλλά και την ευθύνη ελέγχου λιμανιών, αεροδρομίων αλλά και φύλαξης των συνόρων του ομόσπονδου κράτους.

(ε) Την αποκλειστική και αποτελεσματική εκπροσώπηση και συμμετοχή της χώρας στην Ε.Ε., τον Ο.Η.Ε. και τους λοιπούς διεθνείς οργανισμούς.

(ζ) Τη διασφάλιση της δημοκρατικής και αποτελεσματικής λειτουργίας των θεσμών και οργάνων του κεντρικού κράτους και την προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων του συνόλου των πολιτών.

(η) Την αποκλειστική εκμετάλλευση και διαχείριση των φυσικών πόρων και του θαλάσσιου πλούτου.

(θ) Όποιες άλλες εξουσίες κριθούν ως απολύτως αναγκαίες προκειμένου να διασφαλίζεται η ισχυρή οντότητα του Ομόσπονδου κράτους.

Θεωρούμε πως η υπερσυγκέντρωση εξουσιών στο κεντρικό κράτος αντί της ενίσχυσης της οντότητας θα πολλαπλασιάζει τους κινδύνους τριβών, αδιεξόδων και παράλυσης ενώ θα θέτει σε άμεσο κίνδυνο τη λειτουργία και βιωσιμότητα του κράτους. Είναι αυτονόητο πως ανάλογα φαινόμενα θα έχουν άμεσες επιπτώσεις στην καθ’ ημέρα διαβίωση και ευημερία των πολιτών με αποτέλεσμα να ενισχύονται οι δυνάμεις που θα προτιμούσαν την απόσχιση ή δημιουργία δύο κρατών.

Για τους πιο πάνω λόγους πιστεύουμε πως εκτεταμένες εξουσίες σε θέματα εσωτερικής διακυβέρνησης μπορούν να εκχωρηθούν στις «πολιτείες».

Ουσιώδους σημασίας είναι και το κεφάλαιο δομής και αρμοδιοτήτων της κεντρικής κυβέρνησης ιδιαίτερα σε σχέση και με τον τρόπο ανάδειξης ή εκλογής της. Δεν υπάρχει αμφιβολία πως η εμπλοκή του συνόλου του λαού ή των εκλελεγμένων εκπροσώπων του στην ανάδειξη της κεντρικής κυβέρνησης οικοδομεί τη συνεργασία μεταξύ των δύο κοινοτήτων και ενδυναμώνει τα συστατικά στοιχεία ενότητας του λαού.

Παρά ταύτα χρειάζεται περισσότερη μελέτη και μια σειρά υπαλλακτικών προτάσεων ως προς τις μορφές διακυβέρνησης του κεντρικού κράτους, έτσι ώστε να καμφθούν ή και εξαλειφθούν ανησυχίες που εκφράζονται μεταξύ πολιτικών ηγεσιών αλλά και του λαού μέσα και στις δύο κοινότητες.

Συμπερασματικά, υπερσυγκεντρωτισμός εξουσιών στο κεντρικό κράτος ή και υπερεξουσίες στον επικεφαλή της κυβερνήσεως θα αποτελέσουν κατά την άποψή μας, αίτια είτε απόρριψης μιας ενδεχομένης λύσης ή της ταχείας κατάρρευσης του κράτους με ολέθριες συνέπειες.

Flickr Feed

Τετ, 22 Μάρ 2017

Γραπτή Δήλωση Προέδρου του Δημοκρατικού Συναγερμού κ. Αβέρωφ Νεοφύτου

Η πρόταση νόμου του Δημοκρατικού Συναγερμού που συζητήθηκε σήμερα στην Επιτροπή Παιδείας έρχεται να διορθώσει τη στρέβλωση της παρέμβασης των κομμάτων στο εκπαιδευτικό έργο. Μια στρέβλωση που προκάλεσε υπερβολικές αντιδράσεις και λανθασμένες ερμηνείες.

Στο Κυπριακό, θέλω να είμαι απόλυτος και ξεκάθαρος. Αναζητούμε μια λύση που αποκλείει τόσο τη διχοτόμηση, όσο και την ένωσή της Κύπρου με άλλο κράτος. Για εμάς ύψιστη προτεραιότητα αποτελεί η λύση του Κυπριακού προβλήματος που θα ενώνει την πατρίδα μας στη βάση της διζωνικής - δικοινοτικής ομοσπονδίας για το καλό όλων των Κυπρίων. 

Τρι, 21 Μάρ 2017

Διάσκεψη Τύπου του Προέδρου του ΔΗΣΥ κ. Αβέρωφ Νεοφύτου μετά την συνάντηση που είχε με τον Πρέσβη του Κατάρ στην Κύπρο, κ. Sultan Ibrahim Al-Mahmoud 

- Ενεργειακά
- Οικονομία
- Καταστατικό Συνέδριο ΔΗΣΥ
- Προεδρικές Εκλογές

Ενεργειακά

Είχαμε μια πολύ καλή συνάντηση και συζήτηση με τον Πρέσβη του Κατάρ στην Κύπρο. Είχα την ευκαιρία να τον ενημερώσω που βρίσκεται το Κυπριακό και την επιθυμία της Ε/κ κοινότητας και την βούληση της να συνεχιστεί ο διάλογος το συντομότερο δυνατό.

Κουβεντιάσαμε και τις προοπτικές συνεργασιών στον τομέα της ενέργειας. Είναι γνωστό ότι η Qatar Petroleum σε συνεργασία με την Exxon Mobil είναι οι εταιρείες που κέρδισαν τον διαγωνισμό για την εκμετάλλευση του οικοπέδου 10 στην ΑΟΖ της Κύπρου. Όπως με πληροφόρησε και είναι γνωστό, στις 15 του Απρίλη, υψηλόβαθμη αποστολή της Qatar Petroleum μαζί με την Exxon Mobil θα βρίσκονται στην Κύπρο για την υπογραφή των συμβολαίων.

Είναι σημαντικό το ότι κολοσσοί όπως η Exxon Mobil, η Qatar Petroleum, η ENI ή η TOTAL αλλά και η Noble, η Delek ενδιαφέρθηκαν και είναι από τις εταιρείες που θα εκμεταλλευτούν την εξεύρεση υδρογονανθράκων στην ΑΟΖ της Κύπρου.  Δεν είναι μόνο τα τεράστια οικονομικά οφέλη που πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη, αλλά και την αναβάθμιση του γεωστρατηγικού ρόλου της χώρας μας μέσα από τον τομέα της ενέργειας.

Έχουμε από την μια την Ευρώπη που ενδιαφέρεται για την ενεργειακή της ασφάλεια. Υπάρχουν οι μεγάλες ανάγκες στην Άπω Ανατολή και η Κύπρος μπορεί να είναι η γέφυρα τόσο για διοχέτευση φυσικού αερίου για την Ευρώπη, όσο και εξαγωγών υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Άπω Ανατολή. Είναι γνωστό ότι η Exxon Mobil και η QatarPetroleum είναι και συνεργάτες στην εκμετάλλευση του φυσικού αερίου στο Κατάρ, και το Qatar Petroleum θεωρείται μια από τις κυρίαρχες εταιρείες στον κόσμο με εξειδίκευση στην υγροποίηση φυσικού αερίου. Άρα είναι μία εκτίμηση που θα έκανα ότι εάν βρεθούν σημαντικές ποσότητες, που έτσι δείχνουν οι εκτιμήσεις στο οικόπεδο 10, είναι πιθανή και η ανέγερση υποδομών για υγροποίηση φυσικού αερίου στην Κύπρο.

Ερώτηση: Ταυτόχρονα κε. Πρόεδρε ο ΠτΔ βρίσκεται  στις ΗΠΑ όπου θα έχει συναντήσεις και εκεί με ηγετικά στελέχη της Exxon Mobil η οποία έχει εμπλακεί στα θέματα φυσικού αερίου στην Κύπρο.

Ο ΠτΔ βρίσκεται όπως είναι γνωστό στις ΗΠΑ με ένα πολύ βεβαρημένο και σημαντικό πρόγραμμα, όπου θα έχει συναντήσεις και με τον Γ.Γ. του ΟΗΕ και με αξιωματούχους της  Αμερικάνικης Κυβέρνησης αλλά και αξιωματούχους εταιρειών όπως την Exxon Mobil. Παράλληλα θα ενημερώσει και την ομογένεια για τις εξελίξεις στο Κυπριακό.

Οι συναντήσεις του Προέδρου, θεωρούνται πολύ σημαντικές. Απλώς να έχουμε υπόψη ότι στην προηγούμενη του επίσκεψη στην Νέα Υόρκη, ο ΠτΔ είχε την ευκαιρία να συναντήσει τον νυν Υπουργό Εξωτερικών της Αμερικής τότε τον Εκτελεστικό Διευθυντή της Exxon Mobil και είναι για πρώτη φορά που τυγχάνει τρεις σημαντικοί αξιωματούχοι στην Αμερικάνικη Κυβέρνηση να γνωρίζουν πάρα, πάρα πολύ καλά την Κύπρο.

Ο προσωπάρχης του Λευκού Οίκου ελληνικής καταγωγής και μέχρι πρότινος Πρόεδρος του Ρεπουμπλικανικού κόμματος, ο Υπουργός Εμπορίου ο Γουίλμπερ Ρος που γνωρίζει πάρα πολύ καλά την Κύπρο και έχει και επενδύσεις στην Κύπρο, όπως και ο Υπουργός Εξωτερικών που ως πρώην Εκτελεστικός Διευθυντής της Exxon Mobil γνώριζε για την Κύπρο, την γεωστρατηγική της σημασία αλλά και τις προοπτικές της Κύπρου στον τομέα της ενέργειας. Και η προσφορά που έγινε όταν εκείνος ήταν Εκτελεστικός Διευθυντής, στο τέλος ήταν και η προσφορά που κατακυρώθηκε από την Κυπριακή πολιτεία μέσα από αντικειμενικές και διαφανείς διαδικασίες για να το ξεκαθαρίσουμε. Άρα έχουμε μια νέα Κυβέρνηση στην Αμερική που για πρώτη φορά άνθρωποι κλειδιά γνωρίζουν την Κύπρο αλλά και τον ίδιο τον ΠτΔ και το θεωρούμε πάρα πάρα πολύ σημαντικό.

Οικονομία

Ερώτηση:  Χθες το Eurogroup υιοθέτησε τελικά τις θέσεις του Υπουργού Οικονομικών του κ. Γεωργιάδη για τους λανθασμένους υπολογισμού της commission σε σχέση με την κυπριακή οικονομία και τις αξιώσεις με την θέση της commission λόγω υπερθέρμανσης της οικονομία όπως ισχυριζόταν ότι θα έπρεπε να επιβληθούν φόροι. Τελικά χθες όλα αυτά έγιναν δεχτά από τον Υπουργό Οικονομικών. Ποιο είναι το δικό σας σχόλιο;

Η Κομισιόν έχει το δικαίωμα να κάνει τις δικές της εκτιμήσεις. Στην Κύπρο απαντούμε με αποτελέσματα. Διαψεύσαμε με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο τις εκτιμήσεις τους για αδύναμους ρυθμούς οικονομικής ανάπτυξης για το 2015, αλλά και για το 2016, Οι ρυθμοί οικονομικής ανάπτυξης της κυπριακής οικονομίας είναι πολύ ψηλότερη από ότι υπολόγιζε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αλλά και το ΔΝΤ. Όπως και οι απόψεις τους για επιπρόσθετους φόρους. Εμείς είμαστε μια κυβέρνηση και εμείς ως κυβερνών κόμμα που δεν υιοθετούμε τις πολιτικές των αυξήσεων των φορολογιών. Εν αντιθέσει, πιστεύουμε στις προοπτικές της οικονομίας με ελαφρύνσεις φορολογικών επιβαρύνσεων. Ψηλότεροι φόροι δημιουργούν προβλήματα στην οικονομία. Χαμηλότεροι φόροι δημιουργούν προοπτικές ανάπτυξης και παράλληλα αυξάνουν τα έσοδα του κράτους. Είναι λάθος πολιτική αντίκριση ότι δια των αυξήσεων των φορολογιών και των φορολογικών συντελεστών επιτυγχάνεις ταυτόχρονα και αύξηση των φορολογικών εσόδων.

Εμείς έχουμε μια άλλη φιλοσοφία. Χαμηλότεροι φόροι, οδηγούν σε μεγαλύτερους ρυθμούς οικονομικής ανάπτυξης και περισσότερα έσοδα στο κράτος.

Ερώτηση: Βεβαίως υπάρχει και ο αντίλογος από το ΑΚΕΛ, ότι η κυβέρνηση ξαφνικά ανακάλυψε ότι μπορεί να λέει όχι στην Κομισιόν και στην Ευρώπη, ενώ κατά τα άλλα εφάρμοσε ένα σκληρό πρόγραμμα λιτότητας και απαιτήσεις του ΔΝΤ και της Τρόικας. 

Εφαρμόσαμε συνειδητά το μνημόνιο γιατί ήταν ο μόνος δρόμος για να οδηγήσουμε την χώρα ξανά στην αξιοπιστία και στην οικονομική ανάπτυξη. Αποδείχτηκε στην πράξη, εν αντίθεση με άλλες περιόδους που κατασπαταλούσαμε λεφτά που δεν είχαμε, δια ενός άκρατου δανεισμού. Ποιο αποτέλεσμα είχε; Δημοσιονομικά ελλείμματα, αύξηση δημόσιου χρέους, ανεργία από το 4% στο 17%. Αυτές οι πολιτικές οδήγησαν τα μεγαλύτερα θύματα να είναι ο φτωχός κόσμος, οι εργαζόμενοι.

Δεν λέμε ότι λύθηκαν όλα τα προβλήματα. Η οικονομία στέκεται καλύτερα, έχουμε φύγει από το μνημόνιο. Αναγνωρίζουμε ότι υπάρχουν ακόμα, παρά την βελτίωση, ψηλό ποσοστό ανεργίας, ψηλό ποσοστό δανείων μη εξυπηρετούμενων, αναγνωρίζουμε ότι υπάρχουν συντάξεις που θα θέλαμε να αυξηθούν, αλλά όλα πρέπει να τα βλέπουμε μέσα από τις οικονομικές δυνατότητες του κράτους.

Καταστατικό Συνέδριο ΔΗΣΥ

Ερώτηση: Πλησιάζει ο Μάιος και το καταστατικό συνέδριο του κόμματος. Είχατε δηλώσει σε μια συνέντευξη σας ότι αυτές οι αλλαγές θα κάνουν αίσθηση στην κοινωνία. Που βρίσκεται αυτό το πράγμα;

Ακόμη είναι ανοικτές οι ημερομηνίες που οργανωμένα σύνολα, εντός του ΔΗΣΥ, είτε η Νεολαία, οι Νέοι Επιστήμονες, είτε συνδεδεμένοι οργανισμοί με το κόμμα, είτε οι Επαρχιακές Γραμματείες είτε ακόμη και απλά μέλη, μπορούν μέχρι το τέλος του Μάρτη να υποβάλλουν προτάσεις. Αυτές όλες θα αξιολογηθούν και θα συζητηθούν στο Πολιτικό Γραφείο. Αυτές που θα εγκριθούν πολιτικά από το Πολιτικό Γραφείο θα κατατεθούν στο καταστατικό συνέδριο.

Είναι η ώρα που πρέπει να δούμε και το νοικοκύρεμα του δικού μας κόμματος. Δεν θα αλλάξουμε την ιδεολογία, δεν θα αλλάξουμε την προσήλωση του κόμματος σε αρχές, όμως υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορούμε να βελτιώσουμε. Τα καταστατικά είναι ένα εξελικτικό εργαλείο για να εκσυγχρονίζεσαι και να συμβαδίζεις με τις τάσεις της κοινωνίας.    

Ερώτηση: Που εντοπίζετε προβλήματα εσείς ως Πρόεδρος του κόμματος;

Να σας πω ένα χαρακτηριστικό, έτσι για παράδειγμα. Στο σημερινό καταστατικό μας, υπάρχει η ευχέρεια του Πολιτικού Γραφείου να κάνει διόρθωση όσον αφορά τα ψηφοδέλτια για της Βουλευτικές Εκλογές. Το θεωρούμε ξεπερασμένο. Εάν θέλετε, την πάθαμε και μάθαμε. Η προσέγγιση είναι όποιοι ψηφίζονται από την βάση αυτοί θα είναι και το τελικό ψηφοδέλτιο χωρίς κανένα δικαίωμα από το Πολιτικό Γραφείο να παρέμβει.    

Ερώτηση: Οι πιθανές ημερομηνίες ποιες είναι;

Ο Μάιος είναι ένας πιθανός μήνας για το συνέδριο.  

Προεδρικές Εκλογές

Ερώτηση: και μετά το συνέδριο θα ξεκινήσουν οι μηχανές για τις προεδρικές εκλογές; Ήδη κάποιοι έχουν ξεκινήσει. Πολιτικοί αντίπαλοι.

Μην μας βάζετε στο ίδιο τσουβάλι. Υπάρχουν εθνικές προτεραιότητες. Υπάρχει το κυπριακό, η διαχείριση της οικονομίας και εσωτερικά ζητήματα. Δεν μας απασχόλησε και δεν μας απασχολεί επί του παρόντος το θέμα τον Προεδρικών Εκλογών.

Δευ, 20 Μάρ 2017

Ομιλία του Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου του Δημοκρατικού Συναγερμού, κ. Νίκου Τορναρίτη, στη συνάντηση του Δικτύου Ευρωπαϊκών Υποθέσεων του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος (ΕΛΚ)

Κυρίες και κύριοι,

Αγαπητοί συνάδελφοι,

Είναι πλέον γενικά αποδεκτό ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση βρίσκεται σε υπαρξιακή κρίση, αντιμετωπίζοντας ταυτόχρονα πολλές σοβαρές προκλήσεις. Παρά τη σημασία των εξωτερικών προκλήσεων, όπως είναι η τρομοκρατία και η ανεξέλεγκτη μετανάστευση, οι εσωτερικές προκλήσεις, όπως είναι ο πολιτικός εξτρεμισμός και ο λαϊκισμός, φαίνεται να είναι πιο επικίνδυνες, καθότι απειλούν άμεσα τη συνοχή της ΕΕ. Αναμφίβολα, ο λαϊκισμός διαδραμάτισε σημαντικότατο ρόλο και στην απόφαση του Ηνωμένου Βασιλείου για έξοδο από την ΕΕ (Brexit).

Οι ανοιχτές μας κοινωνίες, δημοκρατίες και οικονομίες εντός της ΕΕ απειλούνται από εκείνους που λαχταρούν ένα νοσταλγικό εθνικισμό, ο οποίος θα ήταν επιβλαβής για την ευημερία μας και θα μπορούσε να υπονομεύσει τις αξίες μας. Η Ευρώπη σήμερα απειλείται με διάλυση, τόσο σε πολιτικό, όσο και σε ιδεολογικό επίπεδο. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι πολύ συχνά αυτοί που αμφισβητούν τις παραδοσιακές μας αξίες είναι οι ίδιοι που ζητούν τη διάλυση της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι αυτοί που προωθούν τον εθνικισμό και τον απομονωτισμό είναι οι ίδιοι με αυτούς που χαίρονται με το Brexit.

Παρ’ όλα αυτά, το να χρησιμοποιήσουμε τον λαϊκισμό ως άλλοθι για την παρούσα κατάσταση της Ένωσης θα ήταν ένα τεράστιο λάθος. Το Brexit μπορεί να θεωρηθεί και ως ένα μήνυμα, σε σχέση με το δημοκρατικό έλλειμμα του ευρωπαϊκού οικοδομήματος και την αποτελεσματική αντιμετώπιση των ανησυχιών των ευρωπαίων πολιτών. Μας δίνεται τώρα η καλύτερη ευκαιρία για να ξεκινήσει σε ευρωπαϊκό επίπεδο μια εσωτερική διαδικασία ενδοσκόπησης, προκειμένου να βρούμε τα βαθύτερα αίτια αυτού του αισθήματος αποξένωσης των πολιτών μας και της αντίληψης που φαίνεται να έχουν περί έλλειψης δημοκρατικής διαφάνειας και λογοδοσίας. Μόνο έτσι θα μπορέσουμε να επιτύχουμε μια καλύτερη και πιο αποτελεσματική Ευρώπη. Η ευρέως διαδεδομένη δυσαρέσκεια που βλέπουμε σήμερα δεν σχετίζεται τόσο πολύ με το ίδιο το ευρωπαϊκό οικοδόμημα, αλλά με την εμφανή αδυναμία του να βρει απαντήσεις στα καθημερινά προβλήματα των απλών Ευρωπαίων: ανεργία, ασφάλεια, μετανάστευση, προστασία του περιβάλλοντος.

Η μόνη απάντηση στον λαϊκισμό είναι τα πρακτικά αποτελέσματα. Θα πρέπει να αποδείξουμε στους Ευρωπαίους ότι δουλεύουμε συλλογικά για μια Ευρώπη που παράγει αποτελέσματα. Όλα τα θεσμικά όργανα θα πρέπει να εργαστούν σκληρότερα για να βρουν τις απαντήσεις που οι ευρωπαίοι πολίτες ψάχνουν σε εμάς. Σε αυτή τη διαδικασία, ο ρόλος των εθνικών μας κοινοβουλίων θα πρέπει να είναι ουσιαστικός. Τα εθνικά κοινοβούλια της ΕΕ και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο θα πρέπει να ανταποκριθούν στις προκλήσεις με ένα σαφή και υπεύθυνο τρόπο, εφόσον και οι δύο αυτοί θεσμοί συνδέουν σε σημαντικό βαθμό την ΕΕ με τους πολίτες της. Έχουν κοινή ευθύνη να διασφαλίσουν ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση μετατρέπεται, μέσω των πολιτικών της, σε μια δημοκρατική και αξιόπιστη ένωση κρατών, της οποίας προτεραιότητα είναι κατά κύριο λόγο η ευημερία και η ασφάλεια των πολιτών της. Σε αυτή την προσπάθεια, η συνεργασία μεταξύ των βουλευτών των εθνικών κοινοβουλίων της ΕΕ αποκτά τεράστια σημασία.

Εναπόκειται σε εμάς, σήμερα, να αλλάξουμε την εικόνα μιας απόμακρης, αναποτελεσματικής και γραφειοκρατικής Ευρώπης. Τώρα είναι πιο επείγον από ποτέ να επαναβεβαιώσουμε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν είναι μόνο οι «Βρυξέλλες». Η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι τα κράτη-μέλη, ο λαός, οι πολίτες της Ευρώπης. Είναι ένα σύστημα που αποτελείται από πολλές διαφορετικές γλώσσες, πολιτισμούς και παραδόσεις. Παρά τις διαφορές μας, συνεργαζόμαστε βασιζόμενοι στις κοινές μας αξίες: την ελευθερία, την αστική δημοκρατία, το κράτος δικαίου, την κοινωνική πρόνοια, την ανεκτικότητα και τον πολιτικό πλουραλισμό. Θα πρέπει όλοι να διασφαλίσουμε ότι αυτές οι αξίες, που σήμερα κατά κάποιο τρόπο απειλούνται, θα παραμείνουν πλήρως διαφυλαγμένες και θα αποτελέσουν τον πυλώνα που θα οδηγήσει σύντομα σε μια πολύ καλύτερη και πολύ πιο αποτελεσματική Ευρώπη.

Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας.