Μηδέν άγαν, κ Βουλευτές
Τετ, 11 Νοέ 2015

του Πέτρου Δημητρίου, Πρόεδρος ΝΕΔΗΣΥ

Εκεί που λέμε πως τα σωρευτικά λάθη που ως κοινωνία έχουμε μαζέψει, προεξέχοντων πάντα των εκπροσώπων που εκλέγουμε, είναι ικανά για να μας παραδειγματίσουν και να μας ξεκολλήσουν από τον πάτο, προκύπτει η επόμενη δοκιμασία η οποία και μας πληροφορεί πως έχουμε για τα καλά κολλήσει στο τέλμα.

Λόγος αυτή τη φορά οι περίεργες ακροβατικές επιδείξεις, των τελευταίων ημερών, που δοκιμάζουν με προκλητικό τρόπο ξανά τη λογική. Η αφορμή για τροποποίηση του εκλογικού νόμου δεικνύει δυστυχώς ξανά τον ακραίο λαϊκισμό που μας έχει καθηλώσει.

Ας πάρουμε για παράδειγμα την εκλογική περιφέρεια της Λευκωσίας. Αν πούμε πως έχουν καταμετρηθεί 100 χιλιάδες έγκυρα ψηφοδέλτια, τότε το μέτρο της πρώτης κατανομής στην επαρχία αυτή, θα είναι ο αριθμός αυτός δια 20 που είναι οι έδρες. Με 5 χιλιάδες δηλ. εκλέγουμε βουλευτή από την πρώτη κατανομή. Στη δεύτερη κατανομή θα αθροιστούν τα υπόλοιπα από όλες τις επαρχίες όλων των κομμάτων. Σε αυτήν την περίπτωση η Κύπρος ολόκληρη, νοείται ως μια περιφέρεια, και θα κατανεμηθεί το υπόλοιπο των εδρών. Προϋπόθεση βέβαια είναι το κάθε κόμμα ή σχηματισμός να συγκεντρώνει Παγκύπρια ποσοστό 1.79%.

Με βάση την τροποποίηση που έχει κατατεθεί, το ποσοστό αυτό θα αυξηθεί σε 5%. Εδώ είναι που δοκιμάζεται η βαθιά «αντιδημοκρατικότητα» του μέτρου και η προσπάθεια φίμωσης. Έντεχνα και με περισσό λαϊκισμό ωστόσο, αδυνατούμε να αποκρυσταλλώσουμε τα όποια δεδομένα. Λες και οι υπόλοιπες χώρες της ΕΕ, όσες τουλάχιστον εφαρμόζουν όρια στις εκλογές τους είναι αντιδημοκρατικές και ανήθικες ή λες και μόνο στην Κύπρο έχουμε δημοκρατία.

Επί της αρχής, η όποια υποτιθέμενη φίμωση προκύψει στο 4,9% που μένει εκτός βουλής, προκύπτει και σήμερα με το 1,77% που μένει επίσης εκτός βουλής. Η ουσία λοιπόν δεν είναι στο αν κάποιοι μένουν εκτός (αφού ήδη εφαρμόζεται) αλλά στο να αποφασίσουμε ποιο είναι το αποδεκτό όριο στο οποίο μπορούμε να θεωρήσουμε επαρκεί τη λαϊκή εντολή, προκειμένου να εκπροσωπηθεί και στη βουλή ο όποιος σχηματισμός.

Όταν ένας σχηματισμός εξασφαλίζει λχ την εμπιστοσύνη των ψηφισάντων σε ποσοστό 2%, παράλληλα αποτυγχάνει να εξασφαλίσει την εμπιστοσύνη των ψηφισάντων του 98% (και όλοι μαζί βέβαια αποτυγχάνουν να εξασφαλίσουν την εμπιστοσύνη των απεχόντων). Το κάθε τι λοιπόν οφείλουμε να το διαβάζουμε με όλους τους τρόπους.

Επιπλέον και λόγω ακριβώς του χαμηλού εκλογικού μέτρου, στις πρόσφατες εκλογές, πολιτικό κόμμα εξασφάλισε έδρα σε επαρχία με 2500 ψήφους και εκλέγηκε υποψήφιος με 1522 σταυρούς προτίμησης. Έξω έμειναν υποψήφιοι με πέραν των 8 χιλιάδων ψήφων, από την ίδια επαρχία. Είναι λοιπόν αυτό πιο δημοκρατικό; Εκφράστηκε η ετυμηγορία του λαού ή την ευνουχήσαμε και αυτή μαζί με την ελεύθερη σκέψη μας; Το μέτρο αυτό δεν απαντά ευθέως στο πιο πάνω φαινόμενο, αλλά τουλάχιστον με τριπλάσιο μέτρο οι πολύ μεγάλες στρεβλώσεις αμβλύνονται.

Οι αριθμοί έχουν την μοναδική ικανότητα να αποσαφηνίζουν την αλήθεια, αν αναγιγνώσκονται σωστά, από το νεφελώδες τοπίο, που δημιουργούν μερικές φορές οι πολιτικές σκοπιμότητες. Θα κλείσω λοιπόν με το εξής: αν ένα συνοθύλευμα 56 υποψηφίων σε όλη την Κύπρο, λάβει 5600 ψήφους, 100 για κάθε υποψήφιο, τότε με τα σημερινά δεδομένα εκλέγει βουλευτή, ακόμη και αν η πολιτική του τοποθέτηση είναι υπέρ της ύπαρξης εξωγήινων.

Μηδέν άγαν λοιπόν κ βουλευτές. Ας βάλουμε μια φορά τη λογική και το συμφέρων του τόπου πάνω από τα όποια συμφέροντα.

Flickr Feed

Παρ, 24 Νοέ 2017

Ψήφος εμπιστοσύνης στη διαχείριση και την ενεργειακή πολιτική της Κυβέρνησης οι αποφάσεις και οι δηλώσεις της ΕΝΙ


Είναι ένα πράγμα –και πρέπει- να πιστώνουμε εμείς στην κυβέρνησή μας θετικά αποτελέσματα που φέρνει για τη χώρα η ενεργειακή πολιτική της.

Είναι όμως ιδιαίτερα σημαντικό να διαπιστώνουμε την ψήφο εμπιστοσύνης που δίνουν στην Κύπρο και την Κυβέρνηση οι σημερινές δηλώσεις του Εκτελεστικού Προέδρου της εταιρείας ΕΝΙ. Ψήφος εμπιστοσύνης για την ενεργειακή στρατηγική της Κυβέρνησης του Νίκου Αναστασιάδη. Και δεν πρόκειται μόνο για δηλώσεις, αλλά και για συγκεκριμένες αποφάσεις που προωθούν το ενεργειακό μας πρόγραμμα.

Οι γεωτρήσεις που ανακοινώθηκαν για το αμέσως επόμενο διάστημα πρέπει μάλιστα να θεωρηθούν και ως τρόπον τινά προγραμματικές δηλώσεις του Προέδρου Αναστασιάδη για την επόμενη πενταετία.

Όπως ακριβώς το σημείωσε σήμερα ένας από τους πολύ σημαντικούς εταίρους μας στα ενεργειακά, με τη διαχείρηση και τη στρατηγική του Προέδρου Αναστασιάδη η Κύπρος χαίρει εμπιστοσύνης, προσελκύει μεγάλες ξένες επενδύσεις και έχει εξασφαλισμένο ενεργειακό μέλλον. Σε αυτή την κατεύθυνση πρέπει να συνεχίσουμε. 

Λευκωσία, 24 Νοεμβρίου 2017

Παρ, 24 Νοέ 2017

Η Έκθεση του ΟΟΣΑ για τον τομέα της υγείας το 2015 και η ριζική ανατροπή που φέρνει η διακυβέρνηση Αναστασιάδη μέσω του ΓΕ.Σ.Υ.


Έχουμε δει την έκθεση που έχει ετοιμάσει ο Οργανισμός για τη Συνεργασία και την Ανάπτυξη (ΟΟΣΑ) σχετικά με τον τομέα της υγείας στην Κύπρο. Πρόκειται για μια σημαντική έκθεση που θα πρέπει να μελετηθεί προκειμένου να αξιοποιηθεί.

Πρέπει ωστόσο να σημειώσουμε ότι η έκθεση αναφέρεται σε στοιχεία του 2015. Επομένως, όσον αφορά τουλάχιστον τις κρατικές δαπάνες και προσπάθειες για την υγεία, καταγράφει τα «μνημονιακά δεδομένα» και δεν λαμβάνει υπόψη τη βελτίωση που σημειώθηκε τα τελευταία δυο χρόνια στον προϋπολογισμό του υπουργείου Υγείας και σε άλλα ζητήματα.

Πρέπει ακόμα να επισημάνουμε ότι η έκθεση δεν καλύπτει μόνο το χώρο του συστήματος υγείας και της κρατικής πολιτικής, αλλά και ζητήματα σχετικά με την κοινωνία και τον τρόπο διαβίωσης που καταλήγουν σε κινδύνους για την υγεία.

Είναι βεβαίως γνωστές οι αδυναμίες και οι σχετικά φτωχές αποδόσεις του τομέα της υγείας, όπως εντοπίζονται και στην Έκθεση. Είναι η διαπίστωση πραγματικοτήτων όπως αυτές που καταγράφει η Έκθεση για το 2015 που έσπρωξαν την Κυβέρνηση Αναστασιάδη με αποφασιστικότητα να εξασφαλίσει συναίνεση και να προχωρήσει στην εφαρμογή του Γενικού Σχεδίου Υγείας. Η Κυβέρνηση στοχεύει με την εφαρμογή του Σχεδίου Υγείας να δώσει απαντήσεις σε αυτά τα ζητήματα.

Η διαδικασία αυτονόμησης και ο εκσυγχρονισμός των δημόσιων νοσηλευτηρίων, που ξεκινά τώρα και θα καταλήξει μέχρι το 2020 στην έναρξη της πραγματικής λειτουργίας του ΓΕ.Σ.Υ. αποτελεί και το πρόγραμμα της διακυβέρνησης Αναστασιάδη για τη συνέχεια.

Με την ευκαιρία και αυτής της Έκθεσης θα πρέπει να επαναλάβουμε ότι για τη ριζική βελτίωση των συνθηκών στον τομέα της υγείας πρέπει να συνεχίσει η πολιτική που εφαρμόζει στην Κύπρο το ΓΕ.Σ.Υ. Η πολιτική της Κυβέρνησης Νίκου Αναστασιάδη.

Λευκωσία, 24 Νοεμβρίου 2017

Παρ, 24 Νοέ 2017

Οι μετρήσεις κοινής γνώμης δείχνουν ότι οι πολίτες συνειδητοποιούν τη σημασία της επιλογής που θα κάνουμε στις προεδρικές. Πράγματι, θα διαλέξουμε την πορεία που θα ακολουθήσει η χώρα.

Οι δημοσκοπήσεις, η μια μετά την άλλη, επιβεβαιώνουν την υπεροχή του Προέδρου Αναστασιάδη. Δείχνουν ότι οι πολίτες συνειδητοποιούν και εκτιμούν την ηγετική προσωπικότητα του Προέδρου και τα πλεονεκτήματα που εξασφαλίζει για τη χώρα και για τους ίδιους.

Σε όλα τα ποιοτικά χαρακτηριστικά ο Πρόεδρος Αναστασιάδης είναι με διαφορά:
- ο ηγέτης που μπορεί να χειριστεί την οικονομία σε δρόμο ανάπτυξης με σταθερότητα και την ενεργειακή στρατηγική,
- ο ηγέτης που θα χειριστεί καλύτερα το Κυπριακό και θα διεκδικήσει μια αποδεκτή λύση, με ασφάλεια, χωρίς εγγυήσεις-επεμβάσεις και κατοχικό στρατό,
- ο ηγέτης που εφαρμόζει πολιτικές που φέρνουν τις απαραίτητες αλλαγές στο κράτος και έτσι πάει η χώρα μπροστά

Υπάρχουν όμως και οι πολίτες που ακόμα δείχνουν σκεπτικισμό και έχουν αμφιβολίες. Άλλοι που δεν έχουν πεισθεί να πάνε στην κάλπη.
Χρειάζεται λοιπόν ακόμα δουλειά. Οφείλουμε να εντείνουμε τις προσπάθειες. Να ενημερώσουμε, να εξηγήσουμε, να πείσουμε.

Το θετικό αποτέλεσμα που χρειάζεται η Κύπρος δεν θα το δώσουν οι δημοσκοπήσεις, αλλά η κάλπη -στο τέλος Ιανουαρίου και τις αρχές Φεβρουαρίου.


Λευκωσία, 24 Νοεμβρίου 2017