Τοπική Αυτοδιοίκηση στην Κύπρο
Δευ, 08 Μάρ 2010
Γιώργου Κάρουλα, 
Επαρχιακού γραμματέα Τοπικής Αυτοδιοίκησης ΔΗΣΥ Αμμοχώστου

 
Τοπική Αυτοδιοίκηση στην Κύπρο

 

Τοπική Αυτοδιοίκηση στην Κύπρο: Μεταρρύθμιση για όραμα μέσα από διάλογο . . .

Η Τοπική Αυτοδιοίκηση (ΤΑ) ως θεσμός αλλά και ως τρέχουσα εξελισσόμενη πραγματικότητα στην Κύπρο έχει τη δυνατότητα και μπορεί δυναμικά να συσσωρεύσει τεράστια πολιτική και κοινωνική διάσταση στη διαχείριση της ποιότητας ζωής μας σε ένα «νέο και ανασυσταμένο» σύγχρονο ευρωπαϊκό κράτος.

Η πλησιέστερη εξουσία στον πολίτη βρίσκεται σήμερα σε κρίσιμο ιστορικό σημείο αναδιάρθρωσης. Σύμφωνα με τη Μελέτη για την Αναδιάρθρωση της ΤΑ στην Κύπρο από το έγκυρο Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης της Ελλάδας, χρειάζεται μια τεκμηριωμένη στο μέγιστο δυνατό βαθμό επανατοποθέτηση της πορείας και του ρόλου της, ώστε να μπορέσει να είναι περισσότερο αποτελεσματική και χρήσιμη στη διαχείριση των τοπικών ζητημάτων προς όφελος της κοινωνίας των πολιτών. Η κατεύθυνση της μεταρρύθμισης, πολύ σωστά ορίζεται από τον οριστικό ευρωπαϊκό προσανατολισμό της χώρας, αλλά και από τα γενικότερα μηνύματα και τις αλλαγές που επιβάλλονται λόγω παγκοσμιοποίησης και της οικονομικής κρίσης. Ιδιαίτερα αν συνδυαστεί με τις καινούριες εμπειρίες στους τρόπους διατύπωσης των δημοσίων πολιτικών, στον τομέα της ανθρώπινης γνώσης και μάθησης, αλλά και στον πλούτο που έχει συσσωρευτεί στα ζητήματα της σύγχρονης διακυβέρνησης.

Μεταρρύθμιση ορίζεται αρχικά με “την επανατοποθέτηση της πορείας και του ρόλου της ΤΑ”. Είναι προφανές ότι θα έχει για πολλούς λόγους τεράστιες δυσκολίες και χρειάζεται πρωτότυπες και καλά οργανωμένες διαδικασίες. Αυτή την κρίσιμη μεταβατική στιγμή ο προσδιορισμός ενός μοντέλου του “Δήμου του Μέλλοντος”, μαζί με την περιγραφή της προσπάθειας και των διαδικασιών που χρειάζονται για τη μεταρρύθμιση των θεσμών και των πρακτικών που συνθέτουν το οικοδόμημα της ΤΑ, είναι ένα μεγάλο ζητούμενο από πολιτική και διοικητική άποψη.

Η μεταρρύθμιση ως έννοια ορίζεται με ευρύτητα στη βιβλιογραφία αλλά και στην καθημερινή ζωή και δράση. Στις περισσότερες των περιπτώσεων πρόκειται πάντως για το μετασχηματισμό μιας κατάστασης πραγμάτων Α σε μια άλλη κατάσταση Β, η οποία τοποθετείται σε απώτερο μελλοντικό χρόνο και όπου συνήθως η κατάσταση Α και ιδιαιτέρως η Β, αλλά και η διαδρομή μετάβασης ΑΒ είναι ασαφώς ορισμένα και άγνωστα. Οι καταστάσεις προς μετασχηματισμό δεν εξυπηρετούν τους πολίτες και δεν συνεισφέρουν αποτελεσματικά στη λειτουργία του κράτους. Και για τις οποίες η πολιτική εξουσία και οι πολίτες επιζητούν πολλές φορές αλλαγές και διαφορετικούς τρόπους λειτουργίας και απόδοσης. Οι μεταρρυθμίσεις μπορούν να έχουν πολιτικό, κοινωνικό, οικονομικό ή και τεχνικό περιεχόμενο, ανάλογα με την κατάσταση που πρέπει να μετασχηματιστεί. Με ανάλογη σειρά κλιμακώνεται και η δυσκολία στην υλοποίηση-πραγματοποίηση των μεταρρυθμίσεων. Οι ευρύτερες πολιτικές, κοινωνικές και οικονομικές αλλαγές έχουν μεγάλες δυσκολίες στην υλοποίησή τους, γιατί εμπεριέχουν τον ανθρώπινο παράγοντα, τις ανάγκες και τις αντιδράσεις του ως κύριου συντελεστή της πορείας τους, αλλά και ως αποδέκτη του τελικού αποτελέσματος.

Μιλώντας για μεταρρύθμιση πρέπει πολύ σωστά να στοχεύουμε προς τη μονάδα αυτή που θα μετουσιώσει και θα εφαρμόσει τη μεταρρύθμιση. Η μονάδα αυτή αυτοδιοίκησης δεν είναι άλλη από το όραμα του Δήμου. Όπως φαίνεται και από τα προηγούμενα, μόνο η διατύπωση και υιοθέτηση ενός οράματος για το «Δήμο του 21ου Αιώνα» θα μπορούσε να κινητοποιήσει δυνάμεις για αλλαγές και μεταρρυθμίσεις στην κατεύθυνση που μας ενδιαφέρει. Το όραμα μπορεί να βασίζεται στις μεγάλες εμπειρίες της Διοικητικής Επιστήμης και του Προγραμματισμού αλλά και της διοικητικής πρακτικής της πρόσφατης περιόδου αλλά και στη πρόοδο που έγινε στα ζητήματα της ανθρώπινης γνώσης και μάθησης και στην εμπειρία που έχει καταγραφεί στη διακυβέρνηση συστημάτων, ανθρώπων και παραγωγικών μηχανισμών. Το όραμα για ένα Δήμο που ενσωματώνει στη ζωή του και στις σχέσεις με τους πολίτες νέες δημόσιες πολιτικές, τη σύγχρονη γνώση και διακυβέρνηση θα μπορούσε να γίνει το πρότυπο για εφαρμογή και υλοποίηση. Ένα Δήμο που μπορεί να ενσωματώσει και να υλοποιήσει τη σύγχρονη διοικητική ικανότητα μέσα από την ανάπτυξη των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών.

Ας επιχειρήσουμε λοιπόν την προώθηση ενός οράματος «Δήμου του 21ου Αιώνα» μαζί με τις απαραίτητες μεταρρυθμιστικές διαδικασίες, το οποίο να ενσωματώνει ό,τι πιο σύγχρονο έχει συντελεστεί μέχρι σήμερα στα θέματα της ανθρώπινης γνώσης και της σύγχρονης διακυβέρνησης υλοποιώντας προγράμματα μετασχηματισμού.

Για να γίνει αυτό το έργο χρειάζεται η εργασία πολλών. Είναι απαραίτητη μια ειδική προσπάθεια ανάπτυξης και προώθησης μιας «τεχνογνωσίας και κουλτούρας μεταρρυθμίσεων», η οποία θα μπορούσε αναδειχτεί ποιοτικά στο χώρο της ΤΑ. Χρειάζεται όμως πολλή προσοχή γιατί οι μεταρρυθμίσεις, όπως αποδεικνύεται από την πράξη επιχειρούνται συχνά και παρά τις προσπάθειες στο τέλος αποτυγχάνουν, τουλάχιστον εν μέρει. Εκκινώντας από τις κοινωνικές διεργασίες και ό,τι αυτές συνεπάγονται, φτάνουμε στις δημόσιες πολιτικές και στα συστήματα διακυβέρνησης μέσα από τη διαχείριση και τη χρησιμοποίηση της γνώσης. Η προσπάθειά μας κατατείνει στην περιγραφή περισσότερο μιας διαδρομής οικοδόμησης του ΄΄Δήμου του 21ου Αιώνα΄΄, των δυσκολιών που παρουσιάζονται, των τρόπων υπέρβασής τους και λιγότερο στην ακριβή περιγραφή του.

 

Καταλήγουμε λοιπόν σε δύο γενικά συνεπακόλουθα συμπεράσματα:

1. Όπως η όλη μελέτη και παραδοτέα για την Αναδιάρθρωση της ΤΑ στηρίχτηκαν στη γνώση στον τομέα και στην εμπειρία των Κυπρίων εμπλεκόμενων κατά παρόμοιο τρόπο πρέπει να στηριχτεί και να τροχοδρομηθεί η όλη πορεία μετάβασης προς μια σύγχρονη πραγματική αυτοδιοίκηση με τις περιφέρειες να ωριμάζουν έτσι που να δεχθούν αυξημένες αρμοδιότητες αλλά και με όλα τα αναγκαία εφόδια αποκέντρωσης, ανάπτυξης και οικονομικής αυτοτέλειας.

2. το αρμόδιο Υπουργείο Εσωτερικών με την Ένωση Δήμων και την Ένωση Κοινοτήτων ως τον κύριο άξονα έχει όλη την ευθύνη να σχεδιάσει την όλη πορεία μεταρρύθμισης και ωρίμανσης. Στην πρώτη φάση, την προπαρασκευαστική, πρέπει να διαφανεί η αποφασιστικότητα για πραγματικό δημόσιο διάλογο με λογοδοσία και με βέλτιστες πρακτικές με στόχο την ολική ποιότητα. Ο δημόσιος διάλογος πρέπει αναντίλεκτα να θεμελιωθεί σε γερές βάσεις δημοκρατικής συμμετοχικότητας και να συνδέεται με την υιοθέτηση της προσέγγισης σχεδιασμού και υλοποίησης πολιτικών από κάτω προς τα πάνω, ταυτόχρονα με την προσέγγιση από πάνω προς τα κάτω, να αναγνωρίζει τη θεσμοθέτηση συμμετοχικών θεσμών με ουσιαστικές αρμοδιότητες.

 

Επειδή η εμπειρία στον τομέα καταδεικνύει ότι το θέμα της νέας διοικητικής μεταρρύθμισης χρειάζεται πολιτικές, ο σχεδιασμός της νέας διοικητικής μεταρρύθμισης πρέπει να βασιστεί σε ορισμένες σταθερές αρχές τις οποίες οι άμεσα εμπλεκόμενοι και η κοινωνία των πολιτών πρέπει να καταστούν κοινωνοί. Η όποια διάφανη διαδικασία πρέπει να οδηγήσει στην κατανόηση από την πλευρά των πολιτών και των αιρετών της αναγκαιότητας διαμόρφωσης ισόρροπων νέων δομών που θα διακρίνονται όσον αφορά την ανάγκη υιοθέτησης νέων δομών και προτεραιοτήτων για μια πραγματική ποιότητα ζωής μέσα από την ενισχυμένη τοπική ταυτότητα.

Flickr Feed

Σαβ, 20 Απρ 2019

 

Χαιρετισμός Προέδρου Δημοκρατικού Συναγερμού κ. Αβέρωφ Νεοφύτου στην εκδήλωση του Ινστιτούτου Γλαύκου Κληρίδη για τη συμπλήρωση 100 χρόνων από τη γέννηση του Γλαύκου Κληρίδη

 

Σάββατο, 20 Απριλίου 2019, Συνεδριακό Κέντρο Φιλοξενία, 10.30 πμ

 

 

Αξιότιμε Πρόεδρε της Κυπριακής Δημοκρατίας,

Έντιμε πρώην Πρωθυπουργέ της Ελλάδος,

Κυρίες και κύριοι,

 

Σας καλωσορίζω και εγώ με τη σειρά μου σε αυτή τη ξεχωριστή εκδήλωση που διοργανώνει το Ινστιτούτο Γλαύκος Κληρίδης που σηματοδοτεί τα 100 χρόνια από τη γέννηση του αείμνηστου ηγέτη και ιδρυτή του Δημοκρατικού Συναγερμού, Γλαύκου Κληρίδη.

 

Αγαπητοί φίλοι,

 

O Γλαύκος Κληρίδης μπορούσε να διακρίνει «το ποδοβολητό της Ιστορίας».

 

Ο ηγέτης που μετάφρασε το πνεύμα της εποχής του και το μετουσίωσε σε πολιτική. Που διάκρινε με παραδειγματική διορατικότητα τους σκοπέλους, αποφεύγοντας την πλάνη του λαϊκισμού, και καθοδήγησε το λαό με ορθοφροσύνη στο δρόμο του εθνικού συμφέροντος. Ένας πραγματικός ηγέτης για τον οποίο η πατρίδα ήταν λόγος ύπαρξης.

 

Αυτή την πολιτική κληρονομιά κουβαλούμε. Την πολιτική κληρονομιά του ιδρυτή μας Γλαύκου Κληρίδη.  Για εμάς, ήταν ο πολιτικός πατέρας που καθόρισε την πολιτική μας σκέψη. Μας εμπέδωσε την μετριοπάθεια, το διάλογο, την συναίνεση, την εξωστρέφεια. Την προσήλωση στα υψηλά οράματα. 

 

Σήμερα, λοιπόν, όσο ποτέ άλλοτε έχουμε ανάγκη να προτάξουμε αυτή την πολιτική παράδοση ως καθημερινό εργαλείο στην άσκηση πολιτικής. Έχουμε ανάγκη να θυμηθούμε το ήθος του Γλαύκου Κληρίδη. Το ήθος του μέτρου, της συνέπειας και της ανθρωπιάς, που χαρακτήρισε όλη του τη ζωή. Αλλά και το ήθος ενός ριζοσπάστη πολιτικού, που δεν δείλιασε ποτέ να συγκρουστεί με κατεστημένα. Που δεν δείλιασε να πάει κόντρα στο ρεύμα, προκειμένου να υπηρετήσει τις αρχές του, αλλά και αυτό που θεωρούσε ότι εξυπηρετούσε το συμφέρον του τόπου.

 

Με την ίδρυση του Δημοκρατικού Συναγερμού ανοίγει μια νέα σελίδα στην πολιτική ιστορία του τόπου. Ο Γλαύκος Κληρίδης δεν δημιουργεί απλώς ένα κόμμα. Μετασχηματίζει μια ολόκληρη παράταξη. Μια παράταξη που κουβαλούσε μια αγωνιστική εθνικόφρονα παράδοση,  μια παράταξη που βίωσε όπως όλη η Κύπρος, το διχασμό.

 

 

 

 

Με το ιστορικό αυτό του επίτευγμα, ο Γλαύκος Κληρίδης κάνει πράξη την πολιτική εθνικής συμφιλίωσης. Συμβάλλει στην εμπέδωση της δημοκρατίας και δημιουργεί τις προϋποθέσεις για μια ρεαλιστική, και εθνικά υπεύθυνη γραμμή στο Κυπριακό, που διαχρονικά χαρακτηρίζει την πολιτική του Συναγερμού. Και καταφέρνει ταυτόχρονα να δημιουργήσει μια πολιτική δύναμη που ανοίγει νέους δρόμους για τη χώρα.

 

 

Φίλες και φίλοι,

 

Ο Γλαύκος Κληρίδης πέτυχε να εντάξει την Κύπρο στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όπως ήταν ο στρατηγικός του στόχος. Μα πάνω απ’ όλα, αυτό που θα ήθελε να δει περισσότερο ο Γλαύκος Κληρίδης, θα ήταν το όραμα του για μια επανενωμένη Κύπρο να γίνεται πραγματικότητα. Μια επανενωμένη Κύπρο, δημοκρατική και ευημερούσα, να αναπτύσσεται και να προοδεύει ως πλήρες μέλος της μεγάλης Ευρωπαϊκής οικογένειας. Αυτό ήταν το ανεκπλήρωτο του όραμα, επειδή αγάπησε την Κύπρο ως μια δεύτερη κόρη και που τη θεωρούσε ως την «αγιωτέρα των άλλων προγόνων απάντων».

 

Αυτό το όραμα παραμένει σε μας ως ιστορική υποχρέωση και οφειλή. Οφειλή απέναντι στην πατρίδα, έχοντας ως πυξίδα την πολιτική παρακαταθήκη που μας κατέλειπε ο Γλαύκος Κληρίδης.

 

Μια πολιτική παρακαταθήκη προσήλωσης στο εθνικό συμφέρον, τον ορθολογισμό και την υπεύθυνη πατριωτική γενναιότητα.

 

Κυρίες και κύριοι,

 

Στη σημερινή εκδήλωση, μετά από κοινή απόφαση του Συμβουλίου Κυβερνητών και του Διοικητικού Συμβουλίου του Ινστιτούτου Γλαύκος Κληρίδης, θα απονείμουμε το Βραβείο Ειρήνης και Συνεργασίας «Γλαύκος Κληρίδης» στον πρώην Υφυπουργό παρά τω Προέδρω, κύριο Παντελή Κούρο.

 

Αυτό γίνεται ως ένδειξη αναγνώρισης της μεγάλης προσφοράς του αγαπητού Παντελή, στα κοινά και στην Κύπρο. Αλλά επίσης και για τη διαχρονική του αφοσίωση και στήριξη προς τον αείμνηστο Γλαύκο Κληρίδη.

 

Ο Παντελής Κούρος ήταν ο άνθρωπος που βρισκόταν πάντα δίπλα στον Γλαύκο μας. Σε καιρούς δύσκολους, πολύ διαφορετικούς από τους σημερινούς. Και παρέμεινε πιστός, δίπλα από τον ηγέτη μας μέχρι το τέλος.

Παρ, 19 Απρ 2019

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ

Συνάντηση Προέδρου ΔΗΣΥ με τους σύμβουλους της EPOQ Partners

  • Αβέρωφ Νεοφύτου: Το 2030 είναι αύριο. Δεν είναι στον επόμενο αιώνα. Για αυτό εμείς με τους σύμβουλους μας αλλά και με την εμπλοκή της κοινωνίας των πολιτών θέλουμε να καθορίσουμε που θέλουμε να πάρουμε την χώρα.

 

Συνάντηση με τους σύμβουλους της EPOQ Partners οι οποίοι παρουσίασαν χθες το όραμα «Κύπρος 2030» πραγματοποίησε σήμερα ο Πρόεδρος του Δημοκρατικού Συναγερμού κ. Αβέρωφ Νεοφύτου και η Διευθύντρια Ψηφιακού Μετασχηματισμού και Καινοτομίας κ. Σταυριάνα Κοφτερός.

Με το πέρας της συνάντησης ο κ. Αβέρωφ Νεοφύτου προέβη στην πιο κάτω δήλωση:  

«Η EPOQ Partners είναι οι σύμβουλοι μας στην προσπάθεια μας να δημιουργήσουμε το όραμα για την Κύπρο του 2030. Η τεχνογνωσία, η εμπειρία των συνεργατών μας, μας δίδει τα εφόδια να σχεδιάσουμε την καλύτερη Κύπρο που θέλουμε. Εγώ ένα μήνυμα θέλω να στείλω στην κοινωνία.

Οποιοσδήποτε τόπος χωρίς όραμα για το αύριο είναι καταδικασμένος να κατατρέχετε από την συζήτηση του παρελθόντος  και αντί να πηγαίνει μπρός να κατρακυλά προς τα πίσω. Εμείς έχουμε όραμα για τον τόπο μας και προσπαθούμε με τους εξειδικευμένους σύμβουλους μας να βάλουμε τους εθνικούς στόχους.

Γνωρίζοντας πως για να το πετύχουμε αυτό, χρειάζεται η συμμετοχή και της κοινωνία των πολιτών αλλά και θεσμών αυτής της πολιτείας.

Θα πω κάτι τελευταίο.  Μάθαμε σε αυτό τον τόπο να ασχολούμαστε με την καθημερινότητα και να κάνουμε μονίμως κριτική όλοι μας για το χθες. Δεν έχουμε χρόνο για να σχεδιάσουμε για το αύριο. Και όταν κάποιος μιλάει για το 2030 πρέπει να έχουμε υπόψη μας πως τα δικά μας παιδιά που θα πάνε στην πρώτη τάξη του δημοτικού στην ερχόμενη σχολική σεζόν, το 2030 είτε θα αποφασίσουν σε ποιο πανεπιστήμιο και ποια κατεύθυνση θα ακολουθήσουν ή θα πάνε στην αγορά εργασίας.

Το 2030 είναι αύριο. Δεν είναι στον επόμενο αιώνα. Για αυτό εμείς με τους σύμβουλους μας αλλά και με την εμπλοκή της κοινωνίας των πολιτών θέλουμε να καθορίσουμε που θέλουμε να πάρουμε την χώρα.»

Λευκωσία, 19 Απριλίου 2019

Πεμ, 18 Απρ 2019


Ομιλία Προέδρου Δημοκρατικού Συναγερμού κ. Αβέρωφ Νεοφύτου

στο επίσημο δείπνο παρουσίασης του «Οράματος Κύπρος 2030»

με επίσημο καλεσμένο τον Πρόεδρο Νέας Δημοκρατίας κ. Κυριάκο Μητσοτάκη

 

Πέμπτη, 18 Απριλίου 2019, Ξενοδοχείο Hilton Park, 08:00 μμ

 

 

Φίλε Πρόεδρε της Νέας Δημοκρατίας,

Κυρίες και Κύριοι,

 

Μας τιμά ιδιαίτερα η παρουσία σας απόψε εδώ.

 

Σε μια εκδήλωση πολύ διαφορετική.

 

Μια εκδήλωση ορόσημο στην τεράστια προσπάθεια που καταβάλλουμε για να επικεντρωθεί η πολιτική διεργασία στην ουσία της αποστολής της.

 

Μια ακόμα δράση μας που επιχειρεί να απομακρύνει τον δημόσιο διάλογο από τη ζημιογόνα περιπλάνηση στις εύκολες και τόσο ζημιογόνες ατραπούς του λαϊκισμού και των συνθημάτων.

 

Φίλες και Φίλοι,

 

Δεν ήταν, δεν είναι και δεν πρόκειται να γίνει ποτέ αποστολή μας, η απλή διαχείριση της καθημερινότητας.

 

Ο Δημοκρατικός Συναγερμός ήταν και θα παραμείνει ένα κόμμα ανοικτό στην κοινωνία, ανοικτό στην οικονομία, ανοικτό στην αλλαγή.

 

Η παράταξη που τολμά τις μεγάλες αλλαγές  για τον τόπο.

 

Η πολιτική δύναμη που θέλει την Κύπρο συμμέτοχο και συνδιαμορφωτή του ευρωπαϊκού γίγνεσθαι.

 

Ειδικά σήμερα, που η Παγκόσμια κοινωνία βρίσκεται ενώπιον τεκτονικών αλλαγών που λαμβάνουν χώρα με ιλιγγιώδης ταχύτητες.

 

Κυρίες και Κύριοι,

 

Μέρα με τη μέρα, η επιστήμη και η τεχνολογία διαφοροποιούν τα πάντα γύρω μας.

 

Κανένας τομέας της οικονομίας και της κοινωνίας μας δεν μένει ανεπηρέαστος.

 

Η γνώση μεταφέρεται πλέον και διαχέεται με ταχύτητες φωτός απ’ άκρη σε άκρη του πλανήτη.  

 

Οι οικονομικές συναλλαγές και το εμπόριο διεξάγονται με ένα τελείως διαφορετικό τρόπο. Τράπεζες σήμερα λειτουργούν χωρίς φυσικά καταστήματα. Η τεχνολογία των τροφίμων αλλάζει την αγροτική παραγωγή.  

 

Οι επίγειες, εναέριες και θαλάσσιες μεταφορές γίνονται ολοένα και πιο αυτοματοποιημένες, προσβάσιμες και φιλικές στο περιβάλλον. Μαζί τους, αλλάζουν και τον παγκόσμιο τουριστικό ανταγωνισμό.

 

Στον τομέα της ενέργειας, νέες και ανανεώσιμες πηγές διαφοροποιούν όχι μόνο τον ενεργειακό, αλλά και τον γεωπολιτικό παγκόσμιο χάρτη. Ακόμη και η διπλωματία αλλάζει τρόπο λειτουργίας.

 

«Έξυπνες» πόλεις διοικούνται πλέον κυρίως από αλγόριθμους υπολογιστών.

 

Χώρες ολόκληρες, ανεβαίνουν ή και κατρακυλούν σε επίπεδο ανταγωνιστικότητας με βάση τις σύγχρονες τους δεξιότητες και την ικανότητα να προσαρμόζονται τόσο αυτές, όσο και οι πολίτες τους στα σύγχρονα δεδομένα.

 

Φίλες και Φίλοι,

 

Η τέταρτη βιομηχανική επανάσταση είναι ήδη εδώ.

 

Και όπως σε κάθε αλλαγή, υπάρχουν και σήμερα οι δυνάμεις που αντιστέκονται προτάσσοντας ότι πιο παρωχημένο.

 

Κανείς όμως δεν μπορεί να αλυσοδέσει την πρόοδο με τα δεσμά του φόβου.

 

Όπως και κανείς από την άλλη δεν μπορεί να μένει αδιάφορος και άπρακτος, απέναντι στις προβλέψεις για τις επιπτώσεις που αυτές οι αλλαγές επιφέρουν στην κοινωνία.

 

Στις Ηνωμένες Πολιτείες, τα μισά σχεδόν επαγγέλματα θα αυτοματοποιηθούν, προβλέπει το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης. Σήμερα, στην Ευρώπη, ζητούνται ψηφιακές δεξιότητες από τους 7 στους 10 εργαζομένους, τις οποίες διαθέτουν μόνο ο ένας στους τρεις. 

 

Εδώ στην Κύπρο, εταιρείες διαμαρτύρονται για την αδυναμία να βρουν σύγχρονα καταρτισμένο προσωπικό, για να καλύψουν εκατοντάδες θέσεις εργασίας υψηλών αμοιβών.

 

Φίλες και Φίλοι,

 

Μέχρι το 2030, η πρόβλεψη είναι ότι 800 εκατομμύρια θέσεις εργασίας με καθήκοντα όπως τα ξέρουμε σήμερα δεν θα υπάρχουν. Θα αντικατασταθούν με άλλες για τις οποίες θα απατούνται διαφορετικές δεξιότητες και προσόντα. Μια ανακατάταξη που θα αγγίζει πέραν του 1/5 του σημερινού παγκόσμιου εργατικού δυναμικού.

 

Καμία υπεύθυνη πολιτική δύναμη δεν μπορεί να παραβλέψει τις νέες πραγματικότητες.

 

Το πιστεύω ειλικρινά: Αποτελεί έγκλημα κατά της κοινωνίας το να αφήνεται η χώρα μας στάσιμη απλά και μόνο επειδή η αλλαγή και η μεταρρύθμιση έχουν, όπως κάθε αλλαγή, το πολιτικό κόστος αυτών που τη φοβούνται.

 

Είμαι πολύ περήφανος που ο Δημοκρατικός Συναγερμός, για μια ακόμη φορά πρωτοπορεί, διαθέτοντας πόρους και ενέργεια σε ένα θέμα που ενώ διαφοροποιεί τη ζωή όλων μας, εντούτοις δεν απασχολεί σχεδόν καθόλου τη δημόσια συζήτηση.

 

Η μελέτη που παρουσιάζουμε σήμερα, φιλοδοξούμε να αποτελέσει ένα σημαντικό εργαλείο στην προσπάθεια μας για να διαμορφώσουμε την Κύπρο της νέας εποχής. Την Κύπρο του 2030, όπως την έχουμε προσδιορίσει.

 

Μια Κύπρο, στη βάση ενός νέου και διευρυμένου παραγωγικού μοντέλου και ενός σύγχρονου κρατικού μηχανισμου.

 

Κυρίως, μια Κύπρο που θα αποκτήσει το εκπαιδευτικό σύστημα θα δίνει στους νέους μας, αλλά και στους μεγαλύτερους, τα πραγματικά εφόδια που η σημερινή εποχή απαιτεί.

 

Μόνο έτσι  θα μπορέσουμε να αναδείξουμε το συγκριτικό μας πλεονέκτημα. Που δεν είναι άλλο από το ανθρώπινο δυναμικό μας.

 

Φίλε Κυριάκο Μητσοτάκη,

 

Σε καλωσορίζω σήμερα ως ένα πραγματικό φίλο της Κύπρου.

 

Ένα πολιτικό ηγέτη με τον οποίο συμμεριζόμαστε κοινές αξίες και οράματα.

 

Ένα συναγωνιστή μας, στην μάχη για την πρόοδο του Ελληνικού Έθνους αλλά και την εξέλιξη του Ευρωπαϊκού οικοδομήματος.

 

Δεν θα το κρύψω:

 

Προσδοκία μου είναι σύντομα να σε καλωσορίσω εδώ στη Λευκωσία, όχι απλά ως πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας, αλλά ως τον Έλληνα πρωθυπουργό!

 

Είναι πολλά τα κοινά χαρακτηριστικά των κομμάτων μας.

 

Είναι, πρώτα απ’ όλα, οι παρακαταθήκες που μας άφησαν οι μεγάλοι μας ηγέτες.

 

Γιατί, τόσο ο Γλαύκος Κληρίδης, τα 100 Χρόνια από τη γέννηση του οποίου τιμούμε το ερχόμενο Σάββατο, όσο και ο Κωνσταντίνος Καραμανλής και ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης, μας δίδαξαν να μην θέτουμε τίποτα υπεράνω της ελευθερίας και της δημοκρατίας.

 

Να είμαστε εξωστρεφείς και αξιόπιστοι απέναντι σε όλη τη διεθνή κοινωνία.

 

Να είμαστε πολιτικά υπεύθυνοι και να αντιστεκόμαστε στα κελεύσματα της κοινής γνώμης, όταν πιστεύουμε ότι αυτά δεν εξυπηρετούν το εθνικό συμφέρον.

 

Να ανοίγουμε νέους δρόμους για την πατρίδα και το μέλλον της. Και να υπηρετούμε τα συμφέροντα του έθνους μέσα από τον αγωνιστικό πατριωτικό ρεαλισμό μας.

 

Καθόλου τυχαίο δεν είναι, που ήταν ο Κωνσταντίνος Καραμανλής και ο Γλαύκος Κληρίδης που έβαλαν, ο πρώτος την Ελλάδα και ο δεύτερος την Κύπρο στην Ευρώπη!

 

Δεν έχουμε όμως μόνο παρελθόν.

 

Έχουμε και παρόν και μέλλον!

 

Και είμαστε ταγμένοι να υπηρετούμε τις αξίες και τις αρχές μας προς όφελος της προόδου και της ευημερίας των λαών μας.

 

Κυρίες και Κύριοι,

 

Οι επερχόμενες ευρωεκλογές θα καθορίσουν τον ρόλο, την συμμετοχή και τη δύναμή μας στο ευρωπαϊκό γίγνεσθαι.

 

Είναι η διαδικασία που θα στείλει το μήνυμα του κατά πόσο οι πολίτες μας πιστεύουν στην Ευρώπη και το μέλλον της, έναντι των δυνάμεων εκείνων που θέλουν να την δουν να διαλύεται.

 

Εμείς νιώθουμε περήφανοι για την καταγωγή μας και την πατρίδα μας και εξ’ ίσου περήφανοι για την Ευρώπη που είναι η ασφάλεια και το μέλλον μας.

 

Σας ευχαριστώ