Το τελευταίο πυροτέχνημα
Πεμ, 07 Φεβ 2013

του Χριστόφορου Φωκαΐδη 

Μάθαμε τελικά, μετά και το τηλεοπτικό debate για το Κυπριακό, ότι όταν ο κ. Λιλλήκας λέει ότι είναι εναντίον της διζωνικής (διπεριφερειακής), εννοεί ότι είναι υπέρ της πολυζωνικής (πολυπεφερειακής) ομοσπονδίας. Αυτό ήταν και το τελευταίο από τα πυροτεχνήματα του κ. Λιλλήκα σ’ αυτή την προεκλογική εκστρατεία, που έσβησε όπως όλα τα προηγούμενα, επιβεβαιώνοντας πως όταν μια πρόταση δεν έχει ουσία – παρά μόνο περιτύλιγμα - δεν αντέχει για πολύ. Είχαν προηγηθεί, θυμίζω, η πολυδιαφημιζόμενη πρόταση για το ανακλητό (που εφαρμόζεται τελικά μόνο στη Βενεζουέλα του Τσάβεζ!) και η περίφημη πρόταση για το φυσικό αέριο, που έχει απορριφθεί ως μη σοβαρή από ένα νομπελίστα και τους πιο έγκριτους καθηγητές πανεπιστημίων και ειδικούς τεχνοκράτες που διαθέτει η Κύπρος.

Δεν συνηθίζω να κάνω παραπομπές στο παρελθόν για να υποστηρίξω μια άποψη για το σήμερα και το αύριο. Όμως η πρόταση Λιλλήκα για πολυπεριφερειακή ομοσπονδία μοιάζει με πρόταση επιστροφής στο μέλλον! Κάτι παρόμοιο, δηλαδή, με τη γνωστή κινηματογραφική ταινία της δεκαετίας του ‘80 «Back to the Future». Γι’ αυτό και δεν θα επιχειρήσω να τη σχολιάσω. Θα παραθέσω απλώς απόσπασμα από τα πρακτικά της συνεδρίας του Εθνικού Συμβουλίου της 9ης Μαρτίου του 1977, στην οποία ο τότε Πρόεδρος Αρχιεπίσκοπος Μακάριος ανέπτυσσε το σκεπτικό της απόρριψης της πολυπεριφερειακής ομοσπονδίας. Προς αποφυγή του ενδεχομένου να λεχθεί ότι δεν αποδίδεται ορθά το περιεχόμενο της δήλωσης λόγω επιλεκτικής χρήσης αποσπασμάτων, όπως δηλαδή υποστηρίχθηκε στην περίπτωση της αναφοράς που εμπεριέχεται στο γνωστό πλέον βιβλίο του κ. Λιλλήκα, όπου καλούσε την «ελληνοκυπριακή ηγεσία να μελετήσει το ενδεχόμενο μιας χαλαρής ομοσπονδίας» (βλ. σχετικό άρθρο γράφοντος, «Μύθοι και πραγματικότητες για την χαλαρή ομοσπονδία», 9 Σεπτ. 2012), παραθέτω αυτούσιο το απόσπασμα της δήλωσης του Μακάριου χωρίς κανένα σχόλιο. Άλλωστε μιλά από μόνη της!

«Μια πολυπεριφειακή λύσις δεν έχει ολιγώτερους κινδύνους δια διχοτόμησιν από τη διζωνικήν, διότι εφ’ όσον η τουρκοκυπριακή πλευρά απαιτεί ότι μια περιφέρεια εις τον Βορράν θα είναι ενιαία και σημαντικής εκτάσεως, ουσιαστικώς η προταθείσα πολυπεριφερειακή λύσις ισοδυναμεί εις μεγάλον βαθμόν με διζωνικήν και επιπλέον προστίθενται και μερικά καντόνια εις άλλας περιοχάς, των οποίων η συνολική έκτασις, ως ήδη έχομεν προτείνει, θα ανέρχεται εις 3% περίπου εις το Νότον, πράγμα το οποίο σημαίνει περίληψιν και ελληνικών χωρίων εις τα τοιαύτα καντόνια, τα οποία χωρία σήμερον είναι ελεύθερα. Αφ’ ετέρου τοιαύτα καντόνια παρουσιάζονται διεθνώς ως είδος γκέτος με πολύ κακήν απήχησιν. Νοείται βέβαια ότι τόσον εις περίπτωσιν πολυπεριφερειακής όσον και διζωνικής λύσεως, αι αναφερθείσαι βασικαί αρχαί (εννοεί εδώ τις 3 βασικές ελευθερίες) πρέπει να είναι απολύτως σεβασταί».

Αφού ολοκληρώνει την τοποθέτηση του ο Μακάριος ζητά τη γνώμη των μελών του σώματος συνοψίζοντας τη θέση του:

«Είναι πλέον εφικτή ή επιθυμητή πολυπεριφερειακή λύσις ή προτιμάται υπό τις περιστάσεις η διζωνική λύσις; Εάν η απάντησις εις διζωνικήν λύσιν είναι καταφατική, πού τοποθετείται η υπό τουρκοκυπριακή διοίκηση περιοχήν; H ιδική μου απάντησις είναι ότι υπό τας περιστάσεις προτιμώ τη διζωνικήν λύσιν και εισηγούμαι να υποβληθή χάρτης εκ μέρους της ελληνοκυπριακής πλευράς».

Τελικά το Εθνικό Συμβούλιο, παρά τους κινδύνους, υιοθέτησε την πρόταση για διζωνική, όχι ως ιδανική λύση αλλά ως τον οδυνηρό συμβιβασμό της ελληνοκυπριακής πλευράς και κατά τον επόμενο γύρο συνομιλιών στη Βιέννη, ο τότε διαπραγματευτής Τάσσος Παπαδόπουλος υπέβαλε και χάρτη που προνοούσε διζωνική ομοσπονδία.

Δεν συμμερίζομαι την άποψη ότι μια θέση πρέπει να γίνεται δεκτή επειδή την υιοθέτησε ο Μακάριος ή ο οποιοσδήποτε στο παρελθόν. Θεωρώ ότι τα δεδομένα θα πρέπει πάντα να αξιολογούνται χωρίς δογματισμούς στον παρόντα χρόνο λαμβάνοντας υπόψη και ενδεχόμενες νέες εξελίξεις. Προϋπόθεση μιας τέτοιας αξιολόγησης, ωστόσο, είναι η ιστορική γνώση. Δεν μπορείς να παρουσιάζεις ως νέα ιδέα κάτι που έχει συζητηθεί και απορριφθεί ήδη από το 1977. Και δεν μπορείς, βεβαίως, να επικαλείσαι τις υποθήκες οποιουδήποτε διαστρεβλώνοντας την ιστορική αλήθεια, για να νομιμοποιήσεις μια πολιτική θέση.

Σε μια εποχή κρίσης αξιοπιστίας της πολιτικής, είναι καλό να θυμόμαστε την εύστοχη παρατήρηση του Αμερικανού δημοσιογράφου George Will, ο οποίος είχε πει κάποτε πως «τα λόγια ενός πολιτικού δεν φανερώνουν την ιδέα που έχει για το θέμα του αλλά την ιδέα που έχει για το ακροατήριο του».

 

Flickr Feed

Τρι, 24 Απρ 2018

ΔΗΛΩΣΗ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΔΗΣΥ, ΑΒΕΡΩΦ ΝΕΟΦΥΤΟΥ ΚΑΤΑΛΥΜΑΤΑ ΙΔΙΩΤΩΝ - ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ


Στόχος η δημιουργία πλαισίου ώστε 1. να διασφαλίζεται η Ασφάλεια και Υγεία των Τουριστών, 
2. να δίδεται η ευχέρεια για αύξηση των εισοδημάτων των νοικοκυριών, 3. να υπάρχει υγιής ανταγωνισμός και 4. το Κράτος και η Τοπική Αυτοδιοίκηση να έχουν έσοδα

Η τουριστική βιομηχανία έχει αναπτυχθεί πέραν από τα παραδοσιακά πλαίσια που ως πριν λίγα χρόνια γνωρίζαμε. Η αγορά έχει προχωρήσει και τώρα μπορούν να γίνουν κρατήσεις από το διαδίκτυο και εκτός ξενοδοχειακών μονάδων.

Στόχος μας είναι να μεριμνήσουμε για την ασφάλεια και την υγεία των τουριστών, τόσο των ξένων όσο και των Κυπρίων. Αλλά παράλληλα να δώσουμε την ευκαιρία για ένα επιπλέον εισόδημα στα κυπριακά νοικοκυριά, χωρίς να δημιουργούμε αθέμιτο ανταγωνισμό.

Ως πρώτο βήμα πρέπει να καταρτιστεί ένα μητρώο των καταλυμάτων που οι πολίτες επιθυμούν να ενοικιάζουν, είτε αυτά είναι σπίτια, διαμερίσματα ή επαύλεις. Τα καταλύματα αυτά πρέπει να ικανοποιούν κάποια ελάχιστα κριτήρια που να διασφαλίζουν την ασφάλεια και την υγεία των περιηγητών.

Με τον καταρτισμό του μητρώου αυτού, χιλιάδες συμπολίτες μας θα είναι σε θέση να διασφαλίσουν επιπλέον εισόδημα, αν επιθυμούν να ενοικιάσουν υποστατικά που έχουν στην κατοχή τους. Σε αυτές τις περιπτώσεις το επιπλέον εισόδημα μπορεί να είναι και μεγαλύτερο από το ετήσιο εισόδημα του νοικοκυριού.

Ταυτόχρονα, θα διασφαλιστεί ότι τα εισοδήματα από τις υπηρεσίες αυτές δεν αποτελούν προϊόν φοροδιαφυγής. Έτσι ώστε να χρεώνεται το ΦΠΑ, τα τέλη διανυκτέρευσης προς τους δήμους, αλλά και η φορολογία στο εισόδημα. Με τον τρόπο αυτό θα έχει και το κράτος εισοδήματα από τις υπηρεσίες αυτές και θα διασφαλιστεί και ο υγιής ανταγωνισμός, αφού οι ξενοδοχειακές μονάδες καταβάλλουν τις φορολογίες αυτές.

Σε συνεργασία με τον ΚΟΤ, πρέπει να δούμε ότι τα καταλύματα αυτά μπορούν νόμιμα να ενοικιάζονται, διασφαλίζοντας την ασφάλεια και την υγεία των περιηγητών, θα παρέχεται η δυνατότητα στους πολίτες να διοχετεύουν στην αγορά υποστατικά που έχουν στην κατοχή τους, ενώ ταυτόχρονα θα έχει έσοδα το κράτος, οι δήμοι και οι κοινότητες.

Ως εκ τούτου, ο Δημοκρατικός Συναγερμός, σε συνεργασία με άλλα κόμματα και με τον βουλευτή Ηλία Μυριάνθους, θα καταθέσει στη βουλή ολοκληρωμένη πρόταση, η οποία θα ρυθμίζει το θέμα των υποστατικών που προσφέρονται προς ενοικίαση μέσω ιστοτόπων, με τη θεσμοθέτηση της υποχρέωσης των ιδιοκτητών τέτοιων υποστατικών να εγγράφονται σε ειδικό μητρώο.

Λευκωσία, 24 Απριλίου 2018

Τρι, 24 Απρ 2018

ΔΗΛΩΣΗ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΔΗΣΥ, ΑΒΕΡΩΦ ΝΕΟΦΥΤΟΥ


Επαφίεται στην τουρκική και στην τουρκοκυπριακή πλευρά να επαναβεβαιώσουν τη θέση ότι συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις από εκεί που έμειναν

Ο Πρόεδρος του Δημοκρατικού Συναγερμού, κ. Αβέρωφ Νεοφύτου, ερωτηθείς για το κυπριακό και συγκεκριμένα να σχολιάσει τις χθεσινές δηλώσεις του κ. Ακκιντζί, «ο οποίος είπε πως δεν έχουμε την πολυτέλεια διαχωρισμού και των αντιπαραθέσεων μεταξύ μας και αν τώρα βρισκόμαστε στο σημείο διαχωρισμού οφείλεται στην ελληνοκυπριακή ηγεσία…» προέβηκε στην πιο κάτω δήλωση:

Κοιτάξτε, δεν είμαι ο άνθρωπος που μπαίνω σε αυτή τη λογική του blame game. Η Κύπρος είναι μοιρασμένη γιατί υπάρχει μια τουρκική εισβολή από το 1974. Στόχος μας είναι να επανενώσουμε την πατρίδα μας. Αλλά πρέπει να αντιληφθούμε ότι η επανένωση της πατρίδας μας προϋποθέτει τον σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των Ευρωπαϊκών Αρχών για όλους τους πολίτες. Και θα πω ένα απλό πράγμα. Η ελληνοκυπριακή πλευρά έκανε την ιστορική της υπέρβαση να δεχθεί την πολιτική ισότητα σ’ ένα διζωνικό, δικοινοτικό, ομοσπονδιακό κράτος ως μετεξέλιξη της Κυπριακής Δημοκρατίας. Δεν θεωρήσαμε και δεν θεωρούμε τους τουρκοκύπριους ως μειονότητα αλλά ως πολιτικά ίση κοινότητα. Όμως ένα πράγμα: να μην φτάσουμε στο άλλο άκρο όπου η μειονότητα που αναγνωρίστηκε από εμάς ως πολιτικά ίση, να φτάσουμε στο άλλο άκρο που θα επιβάλλει στην ελληνοκυπριακή πλευρά και τις αποφάσεις.

Θεωρώ ότι αν θέλουμε όλοι κι αν μοιραζόμαστε το κοινό όραμα για μια κοινή πατρίδα, με σεβασμό επαναλαμβάνω των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των Ευρωπαϊκών Αρχών, είναι στο χέρι όλων μας είναι να προσπαθήσουμε αλλά και με μια άλλη παράμετρο: Μια ελεύθερη επανενωμένη Κύπρος δεν χρειάζεται ξένους εγγυητές και ξένους χωροφύλακες. Είτε με ξένα στρατεύματα είτε με εγγυητικά δικαιώματα.

Σε ερώτηση κατά πόσο οι εξελίξεις στην Τουρκία και σε συνάρτηση με την θέση που μετέφερε ο κ. Τσαβούσογλου στους τ/κ, σύμφωνα με τα τ/κ δημοσιεύματα, ίσως εμποδίσουν την επανέναρξη του διαλόγου και στη βάση της ΔΔΟ, ο Πρόεδρος του ΔΗΣΥ απάντησε: 

Εγώ το μόνο που βλέπω μέσα σε αυτά είναι το πόσο επιβεβαιώνεται ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Νίκος Αναστασιάδης. Το πρόβλημα ήταν γιατί μεταξύ της Τουρκίας και πολιτικών δυνάμεων στην τουρκοκυπριακή κοινότητα υπήρχε φλερτ με πλάνα εκτός των παραμέτρων και της μορφής λύσης του κυπριακού ως αυτή έχει εγκριθεί από σωρεία ψηφισμάτων της Γενικής Συνέλευσης αλλά και αποφάσεων του Συμβουλίου Ασφαλείας.

Επαφίεται στην τουρκική και στην τουρκοκυπριακή πλευρά να επαναβεβαιώσουν τη θέση ότι συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις από εκεί που έμειναν με βάση το συγκεκριμένο πλαίσιο και παραμέτρους συμπεριλαμβανομένου και του πλαισίου του Γενικού Γραμματέα τον κ. Γκουτέρες.

Λευκωσία, 24 Απριλίου 2018

Τρι, 24 Απρ 2018

ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ

Το Πολιτικό Γραφείο του Δημοκρατικού Συναγερμού, που συνήλθε σε τακτική συνεδρία στις 20 Φεβρουαρίου 2018 στη Λευκωσία, αποφάσισε όπως το 16ο Παγκύπριο Συνέδριο, το οποίο θα είναι και εκλογικό, πραγματοποιηθεί το Σάββατο 12 Μαΐου 2018, στην αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων της Διεθνούς Κρατικής Έκθεσης στη Λευκωσία στις 10π.μ.

Ημερήσια Διάταξη
Α Μέρος – Πανηγυρικό

1. Παρουσίαση των νεοεκλεγέντων αξιωματούχων της ανώτατης ηγεσίας του Κόμματος
2. Αποτίμηση εκλογικού αποτελέσματος των Προεδρικών Εκλογών από τον Πρόεδρο του Κόμματος
3. Ομιλία Προέδρου της Δημοκρατίας κ. Νίκου Αναστασιάδη

Β Μέρος – Εκλογικό
Το Παγκύπριο Συνέδριο θα αναδείξει με μυστική ψηφοφορία:

1. Τα είκοσι (20) Μέλη του Πολιτικού Γραφείου σύμφωνα με το άρθρο 13.2.4 του Καταστατικού.

2. Την Πρόεδρο της Γ.Ο.ΔΗ.ΣΥ. σύμφωνα με το άρθρο 13.2.4 του Καταστατικού.

Δικαίωμα υποβολής υποψηφιότητας, για εκλογή, έχουν όλα τα μέλη του Κόμματος, τα οποία είχαν εγγραφεί στο Κεντρικό Μητρώο Μελών μέχρι και την 29η Μαρτίου 2018 και τα οποία έχουν κατά την ημερομηνία υποβολής των υποψηφιοτήτων τακτοποιημένες τις ταμειακές τους υποχρεώσεις προς το Κόμμα, δηλαδή τη συνδρομή μέλους για το έτος 2018.

Υποψηφιότητες για όλες τις θέσεις θα υποβάλλονται στο Γενικό Οργανωτικό Διευθυντή του Κόμματος, στα κεντρικά γραφεία του Δημοκρατικού Συναγερμού στο 2ο όροφο, μέχρι τη ΔΕΥΤΕΡΑ, 30 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2018, μεταξύ των ωρών 8:30 - 13:00. Κάθε ενδιαφερόμενος δικαιούται να υποβάλει υποψηφιότητα για μια μόνο θέση.

Κατά την υποβολή της υποψηφιότητας τους, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να προσκομίσουν:

1. Συμπληρωμένη τη Δήλωση Υποβολής Υποψηφιότητας

2. Την Κομματική τους Ταυτότητα για το 2018 ή απόδειξη/ βεβαίωση πληρωμής της συνδρομής τους για το έτος 2018

3. Βιογραφικό Σημείωμα σε ηλεκτρονική μορφή

4. Πρόσφατη φωτογραφία τους, μέγεθος διαβατηρίου, σε ηλεκτρονική μορφή

5. €100,00 ως χρηματικό δικαίωμα συμμετοχής στις διαδικασίες.

Η ψηφοφορία θα διεξαχθεί με το πέρας του Α Μέρους του Συνεδρίου, από τις 12:00 μέχρι τις 18:00, σε διπλανή αίθουσα στον ίδιο χώρο. Η εκλογή των Μελών του Πολιτικού Γραφείου και της Προέδρου της Γ.Ο.ΔΗ.ΣΥ γίνεται με ξεχωριστά ψηφοδέλτια. 

Σύμφωνα με το Άρθρο 13.2.5. η εκλογή των είκοσι μελών του Πολιτικού Γραφείου, γίνεται με ενιαία εκλογή κατά την οποία κάθε μέλος του Παγκύπριου Συνεδρίου, για να είναι έγκυρη η ψήφος του, θα πρέπει να ψηφίσει αριθμό υποψηφίων, ίσο ή μεγαλύτερο από το ήμισυ και όχι μεγαλύτερο από το σύνολο των εκλέξιμων θέσεων. Σύμφωνα και με το Άρθρο 13.2.5, απαραίτητα εκλέγεται ένας υποψήφιος από κάθε επαρχία, εφόσον υπάρχουν υποψήφιοι.

Για την εκλογή των είκοσι Μελών του Πολιτικού Γραφείου, ισχύουν οι ποσοστώσεις του 30% για τη συμμετοχή γυναικών και νέων στα συλλογικά όργανα του Δημοκρατικού Συναγερμού, που προβλέπονται από τα άρθρα 3.18 και 3.20 του Καταστατικού του Κόμματος.

ΣΥΝΘΕΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

Σύμφωνα με το άρθρο 12.2 του Καταστατικού του Κόμματος, το Παγκύπριο Συνέδριο απαρτίζουν:

1. Τα μέλη του Ανωτάτου Συμβουλίου

2. Τα μέλη των Επαρχιακών Συμβουλίων

3. Τα μέλη της Επιτροπής Δεοντολογίας

4. Τα μέλη της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας

5. Αντιπρόσωποι της ΝΕ.ΔΗ.ΣΥ. και της Φ.Π.Κ. ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑ σε ποσοστό 20% επί του συνολικού αριθμού των μελών του Παγκυπρίου Συνεδρίου

6. Το Πολιτικό Γραφείο της ΟΝΕ και οι Επαρχιακές Γραμματείες της ΟΝΕ

7. Πενήντα (50) εκπρόσωποι από κάθε Κομματική Οργάνωση του Εξωτερικού

8. Τριάντα (30) αντιπρόσωποι των μελών του Κόμματος οι οποίοι προέρχονται από τις Θρησκευτικές Ομάδες των Μαρωνιτών, Αρμενίων και Λατίνων σε αναλογία δεκαπέντε (15) Μαρωνίτες, δέκα (10) Αρμένιοι και πέντε (5) Λατίνοι.

9. Τα Μέλη των απερχόμενων Επαρχιακών Γραμματειών και των Γραμματειών των ΚΟΕ στην αμέσως προηγούμενη θητεία.

10. Εκπρόσωποι των Κλαδικών Επαγγελματικών Οργανώσεων , των οποίων ο αριθμός να μην υπερβαίνει τους εκατό (100).

Συναφή θέματα

Με απόφαση του ημερομηνίας 20 Φεβρουαρίου 2018, το Πολιτικό Γραφείο εξουσιοδότησε το Εκτελεστικό Γραφείο να επιλαμβάνεται των θεμάτων που εγείρονται και έχουν συνάφεια με την διεξαγωγή των εργασιών του 16ου Παγκύπριου Συνεδρίου.

Παρακάτω μπορείτε να κατεβάσετε τα σχετικά έγγραφα 

Σχετική επιστολή του Γενικού Διευθυντή

Έντυπο Υποβολής Υποψηφιότητας

Προκήρυξη

Ο νόμος που προνοεί για τα πολιτικά δικαιώματα δημοσίων υπαλλήλων