Φόροι αντί φρένο στις δημόσιες δαπάνες
Δευ, 10 Ιαν 2011

του Πρόδρομου Προδρόμου

Ο υπουργός Οικονομικών είπε ότι χρειάζονται άλλα πρόσθετα €150 εκ. Προκειμένου όχι να φτάσουμε σε κάποια ισορροπία, αλλά απλά σε κάπως χαμηλότερο δημοσιονομικό έλλειμμα. Την ίδια όμως ώρα το ένα από τα δυο συμπολιτευόμενα κόμματα εκτιμά ότι αυτές οι ανάγκες είναι περί τα €400 εκ. Σε ανάλογη εκτίμηση καταλήγει μάλιστα και το μεγάλο κόμμα της αντιπολίτευσης, αλλά και η μεγάλη πλειοψηφία των οικονομολόγων και άλλων οικονομικών παρατηρητών:χρειάζονται άμεσα περί τα €450 εκ. Αυτή είναι, ακόμα, και η εκτίμηση του οικονομικού επιτελείου της ίδιας της Κομισιόν.

Τελικά, όμως, τα δυο συνεργαζόμενα στην κυβέρνηση κόμματα αποφασίζουν για μέτρα ύψους €250 εκ. Τι νόημα μπορεί να έχει αυτό; Ότι ο υπουργός Οικονομικών κάνει λάθος; Ή, μήπως, ότι έχει δίκιο και λάθος κάνουν όλοι οι άλλοι, αλλά έρχεται και αντλεί με φορολογίες περισσότερα από αυτά που χρειάζονται; Ή μήπως –ακόμα χειρότερα- αυτό σημαίνει ότι λάθος κάνουν τόσο ο υπουργός όσο και το ΔΗΚΟ και η αλήθεια ήταν “κάπου στη μέση” –η οποία όμως προέκυψε μάλλον με τη λογική του τυχαίου και των “πολιτικών παραζεμάτων”;

Το κόστος του κράτους μεγαλώνει σε βάρος της οικονομίας

Οι δημόσιες δαπάνες τρέχουν τα τελευταία πέντε χρόνια με ρυθμό αύξησης από 5% μέχρι πάνω από 9%. Στην περίοδο 2005-2010 οι δαπάνες του κράτους, όπως εμφανίζονται στον προϋπολογισμό, αυξήθηκαν συνολικά κατά 42%. Την ίδια περίοδο τα έσοδα του κράτους αυξάνονταν κατά 36%. Ενώ το προϊόν της χώρας μεγάλωσε λιγότερο, με ρυθμό μόνο 30%. Όταν οι δαπάνες του κράτους αυξάνονται κατά 42%, ενώ η οικονομία έχει μεγαλώσει κατά 30% μόνο, τότε αυτό σημαίνει ότι το κράτος “απορροφά” ένα συνεχώς αυξανόμενο μέρος της οικονομίας. Απλό.

Εκτός, όμως, από αυτή την ανεπιθύμητη εξέλιξη, το γενικότερο πρόβλημα είναι ότι πρέπει επειγόντως να μειωθεί το έλλειμμα αυτού του κράτους. Όχι, βέβαια, μόνο γιατί το λένε και το ζητούν οι Βρυξέλλες, αλλά διότι δημιουργεί χρέος επιβαρύνοντας άδικα τις μελλοντικές γενιές, ενώ ταυτόχρονα παρακωλύει (πολλαπλώς) την οικονομική ανάπτυξη της χώρας.

Λογικά, θα έλεγε κανείς ότι μπροστά σε αυτή την τροπή και εφ’όσον η χώρα βρέθηκε και υπό “επιτήρηση”, πρέπει το κράτος να περιορίσει τις δαπάνες του. Μπορεί, άραγε, να μειωθούν οι δαπάνες του κράτους χωρίς να περιοριστούν οι δαπάνες που κάνει για το προσωπικό του και οι οποίες είναι περίπου το ένα τρίτο των συνολικών δαπανών; Πράγμα πολύ δύσκολο, έως ακατόρθωτο. Όμως, το 2011 είχε προϋπολογισθεί αύξηση των δημοσίων δαπανών κατά σχεδόν 3%, ενώ οι δαπάνες προσωπικού θα είχαν αύξηση περίπου διπλάσια. Από το 2005 μέχρι το 2011 το μερίδιο των δαπανών προσωπικού μέσα στις συνολικές κρατικές δαπάνες είχε παραμείνει περίπου αμετάβλητο. Όμως το μερίδιο των δαπανών προσωπικού μέσα στο ΑΕΠ της χώρας αυξήθηκε από 13,7% το 2005 σε 15,1 % το 2011. Οι δαπάνες προσωπικού του κράτους απορροφούσαν 51,7% των φόρων (άμεσων και έμμεσων) που πλήρωναν οι πολίτες το 2005. Το ποσοστό αυτό αυξήθηκε σε 54,9% το 2011. Με αυτή τη λογική, την ώρα που το κράτος εξακολουθεί να επεκτείνεται σε βάρος της οικονομίας, οι δαπάνες για το προσωπικό του αποσπούν ένα ολοένα και μεγαλύτερο κομμάτι της “πίτας”.

Αντί να μειώσουν τις δαπάνες, αυξάνουν τις φορολογίες

Η κυβέρνηση είχε δυο επιλογές. Είτε να περικόψει δραστικά τις δαπάνες του κράτους είτε να αυξήσει αρκετά τα έσοδα του. Αποφάσισε, με τα μέτρα που ανακοίνωσε, να κάνει περισσότερο το δεύτερο. Ψηφίζονται από την κυβερνητική πλειοψηφία μέτρα αύξησης των εσόδων, κυρίως με πρόσθετες φορολογίες. Αυτό σημαίνει πρακτικά μια μεγαλύτερη μεταφορά πόρων από την οικονομία προς την κρατική μηχανή. Την ώρα που οι δαπάνες σε έργα υποδομής (που γενικά χαρακτηρίζονται “αναπτυξιακές”) ουσιαστικά μειώνονται, αυτό σημαίνει ότι το κράτος απορροφά από την οικονομία μεγαλύτερους πόρους προκειμένου είτε να αποπληρώνει χρέη είτε να κάνει δαπάνες που δεν είναι παραγωγικές.

Αυτή η πολιτική προφανώς δεν ευνοεί τη μεγέθυνση της οικονομίας που είναι απαραίτητη για να βγει η χώρα από την ύφεση και την κρίση. Εξάλλου, αυτή η ίδια πολιτική δεν περιορίζει καν το δημοσιονομικό έλλειμμα (και το χρέος) στο βαθμό που είναι απολύτως απαραίτητο.

Εκτός όμως απ’αυτή τη στρεβλή λογική, πρέπει να θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι τελικά δεν θα είναι αρκετές οι “αλχημείες” των κομματικών διαβουλεύσεων. Πέραν αυτών των €250 εκ. η δημοσιονομική άσκηση θα απαιτήσει σχεδόν άλλα τόσα!

Δηλαδή, την ίδια ώρα που γίνονται αυτές οι κακές επιλογές, το μήνυμα που στέλνει η κυβέρνηση στην οικονομία, αλλά και προς κάθε ενδιαφερόμενο, είναι ότι σύντομα θα χρειαστεί να επαναληφθεί αυτός ο κύκλος και, πιθανότατα, θα επιβάλει και νέες φορολογίες ή άλλες επιβαρύνσεις στην οικονομία!

 

Flickr Feed

Πεμ, 18 Οκτ 2018

Άμεση η αντίδραση και οι ρυθμίσεις του Υπουργείου Μεταφορών

Ο Δημοκρατικός Συναγερμός χαιρετίζει την άμεση αντίδραση του Υπουργείου Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων για την κάλυψη του αεροπορικού ναύλου για επαναπατρισμό τόσο των Κύπριων όσο και των τουριστών.

Θεωρούμε σωστή τη θέση πως η υποχρέωση της αεροπορικής εταιρίας Cobalt προς τους πελάτες της υφίσταται και σε καμία περίπτωση οι ρυθμίσεις που γίνονται για να περιοριστεί η ταλαιπωρία των ταξιδιωτών δεν μπορεί να θεωρηθεί και κάλυψη της υποχρέωσης αυτής.

Λευκωσία, 18 Οκτωβρίου 2018

Πεμ, 18 Οκτ 2018

Η Αναπληρώτρια Εκπρόσωπος Τύπου και Γραμματέας Πολιτικού Εκσυγχρονισμού του Δημοκρατικού Συναγερμού κα. Τζώρτζια Κωνσταντίνου-Παναγιώτου, ανακοινώνει την ενδυνάμωση της νεοσυσταθείσας Γραμματείας Πολιτικού Εκσυγχρονισμού με την προσθήκη στην ομάδα 7 προσωπικοτήτων που θα στηρίξουν τη Γραμματεία στην εκπλήρωση των στόχων της. Είναι χαρά και τιμή που τόσο ικανά, πετυχημένα και δραστήρια νέα άτομα από το ευρύτερο φάσμα της κοινωνίας, μοιράζονται ενεργά και εμπράκτως το όραμά μας να κτίσουμε την Νέα Πολιτική του Μέλλοντος για την Κύπρο του 2030. Στο Δημοκρατικό Συναγερμό κάνουμε πράξη τη συμμετοχική Δημοκρατία καθιστώντας τη Γραμματεία Πολιτικού Εκσυγχρονισμού μια δυνατή δεξαμενή σκέψης για την παραγωγή μεταρρυθμιστικών προτάσεων που αποσκοπούν στον εκσυγχρονισμό της νομοθεσίας, των δομών και θεσμών του Κράτους και της πολιτικής ζωής της χώρας.

Κωνσταντίνος Ιγνατίου, Αναπληρωτής Γραμματέας

Ο Κωνσταντίνος Ιγνατίου ζει στη Λεμεσό, είναι δικηγόρος, μέλος του Παγκύπριου Δικηγορικού Συλλόγου και αδειούχος Σύμβουλος Αφερεγγυότητας. Γεννήθηκε στη Λεμεσό το 1980, αποφοίτησε από το Λανίτειο Λύκειο ‘Α ως αριστούχος σημαιοφόρος, και υπηρέτησε τη στρατιωτική του θητεία ως δόκιμος αξιωματικός. Είναι κάτοχος πτυχίου νομικής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών όπου φοίτησε με πλήρη υποτροφία ενώ συνέχισε τις μεταπτυχιακές του σπουδές στο Πανεπιστήμιο SOAS του Λονδίνου του οποίου είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στα οικονομικά και χρηματοοικονομικό δίκαιο. Ο Κωνσταντίνος εργάζεται ως Συνέταιρος σε μεγάλη δικηγορική εταιρία στη Λευκωσία και έχει υπό την ευθύνη του τη διαχείριση νομικών υποθέσων για πελάτες υψηλού επιπέδου και διεθνούς εμβέλειας. Προηγουμένως είχε εργαστεί για πάνω από μια δεκαετία ως νομικός σύμβουλος αποκλειστικά με μεγάλους διεθνείς οργανισμούς παροχής διοικητικών υπηρεσιών και υπηρεσιών διαχείρισης. Έχει σημαντική εμπειρία στο Εμπορικό/Εταιρικό Δίκαιο, το Δίκαιο των Συμβάσεων και τα Εμπιστεύματα ενώ οι ειδικοί τομείς ενδιαφέροντός του περιλαμβάνουν τις διεθνείς χρηματοπιστωτικές αγορές και την εταιρική χρηματοδότηση. Αναγνωρίζεται διεθνώς ως ένας έμπειρος και καταρτισμένος σύμβουλος σε υποθέσεις που αφορούν διασυνοριακές συγχωνεύσεις και εξαγορές, εμπιστεύματα, εταιρική αναδιάρθρωση, ίδρυση Επενδυτικών Ταμείων και θέματα αφερεγγυότητας.

Μαρίνος Αλεξάνδρου

O Μαρίνος Αλεξάνδρου, κυπριακής καταγωγής επιχειρηματίας που κατοικεί μόνιμα στο Λονδίνο, διαθέτει μακρόχρονη εμπειρία στον τομέα των χρηματοοικονομικών, της οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων. Γεννήθηκε στη Λεμεσό το 1982 και αποφοίτησε από το Λανίτειο Λύκειο ‘Α, και υπηρέτησε τη στρατιωτική του θητεία ως δόκιμος αξιωματικός. Έχει σπουδάσει business economics στο Λονδίνο και είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στον τομέα των Χρηματοοικονομικών από το Cass Business School, City University London. O Μαρίνος εργαζόταν πολλά χρόνια στο Λονδίνο στον τομέα των χρηματοοικονομικών και της ναυτιλίας, πριν αρχίσει να επενδύει στο δικό του portfolio και ξεκινήσει τις δικές του επιχειρήσεις, τις οποίες και διευθύνει, σε διάφορους τομείς και σε αριθμό χωρών της Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής. Ο Μαρίνος είναι συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος επιχειρήσεων σε ένα ευρύ φάσμα οικονομικών τομέων, μεταξύ άλλων στους τομείς της υγείας, ακινήτων, leisure, τεχνολογίας, καθώς επίσης και στον τομέα food & beverage. Παράλληλα τα τελευταία τρία χρόνια ο Μαρίνος δραστηριοποιείται ως συνιδιοκτήτης και διευθύνων σύμβουλος βραβευμένης ζυθοποιείας στις Κυκλάδες.

Λοίζος Αντωνίου

Ο Λοΐζος γεννήθηκε στην Λεμεσό το 1979. Αποφοίτησε ως αριστούχος του Πρακτικού κλάδου από το Λανίτειο Λύκειο Α’ το 1997 και στην συνέχεια υπηρέτησε την στρατιωτική του θητεία ως Υπαξιωματικός Διαβιβάσεων έως το 1999. Σπούδασε στην Ελλάδα όπου και απέκτησε Δίπλωμα Μηχανικού από το Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Είναι μέλος του Επιστημονικού Τεχνικού Επιμελητήριου Κύπρου στους κλάδους της Ηλεκτρολογικής και της Ηλεκτρονικής Μηχανικής. Από το 2005 εργάζεται στον ιδιωτικό τομέα στους τομείς των ενεργειακών και περιβαλλοντικών εφαρμογών. Απέκτησε κατά την διάρκεια της επαγγελματικής του καριέρας εκτεταμένη εμπειρία στην ολοκληρωμένη διαχείριση των στερεών και υγρών αστικών αποβλήτων. Κατείχε κατά την περίοδο αυτή σημαντικές και υπεύθυνες θέσεις τόσο στις φάσεις κατασκευής όσο και στις φάσεις λειτουργίας μεγάλων σχετικών περιβαλλοντικών έργων ενώ από το 2010 είναι ο Τεχνικός Διευθυντής των Ολοκληρωμένων Εγκαταστάσεων Διαχείρισης Στερεών Απορριμμάτων των Επαρχιών Λάρνακας και Αμμοχώστου. Κατά την διάρκεια των φοιτητικών του χρόνων υπήρξε ενεργό μέλος της Φοιτητικής Παράταξης Κυπρίων Πρωτοπορία Αθήνας ενώ από το 2013 έως το 2017 συμμετείχε στην Οργάνωση Νέων Επιστημόνων ως μέλος της Επαρχιακής Γραμματείας Λεμεσού.

Χριστίνα Οικονόμου

Η Χριστίνα ζεί στη Λεμεσό, και εργάζεται σε διεθνή όμιλο εταιρίων παροχής εταιρικών και καταπιστευματοδοχικών υπηρεσιών (fiduciary) ως Διευθύντρια Ανάπτυξης Επιχειρήσεων στην Κύπρο. Διαθέτει επαγγελματική εμπειρία πέραν των 20 χρόνων στο Διεθνή Τραπεζικό Κλάδο. Εργάστηκε αρχικά στην Τράπεζα Κύπρου και στο Κέντρο Διεθνών Εργασιών στη Λεμεσό απο το 1998 μεχρι το 2012. Στη συνέχεια εργάστηκε σε μεγάλη διεθνή τράπεζα όπου διετέλεσε Βοηθός Αντιπρόεδρος, ως υπεύθυνη για τη διαχείριση, ανάπτυξη και εξυπηρέτηση χαρτοφυλακίου εταιριών με διεθνείς εργασίες καθώς και διαχείριση χαρτοφυλακίου High Net Worth ιδιωτών πελατών. Η Χριστίνα κατέχει πτυχίο Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών από το Ινστιτούτο Επιστήμης και Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου του Μάντσεστερ (UMIST) και πτυχίο Master of Business Administration (MBA) από το CIIM. Συμμετέχει ενεργά σε κοινωνικές οργανώσεις και είναι ένα από τα ιδρυτικά μέλη μη κερδοσκοπικού οργανισμού που στόχο έχει τη στήριξη των νέων γονέων.

Νίκος Κούβαρος

Ο Νίκος ζεί στην Πάφο, είναι οικονομολόγος, απόφοιτος του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, εγκεκριμένος λογιστής και εγγεγραμμένος ελεγκτής (Chartered Accountant – ACA). Είναι μέλος του Ινστιτούτου Εγκεκριμένων Λογιστών Αγγλίας και Ουαλίας (ICAEW) και του Συνδέσμου Εγκεκριμένων Λογιστών Κύπρου (ΣΕΛΚ). Διαθέτει πολυετή εμπειρία και εξειδίκευση στον τομέα συμβουλευτικών, φορολογικών, και ελεγκτικών υπηρεσιών. Είναι συνιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος ελεγκτικού οίκου και εταιρείας παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών στην Πάφο.  Μεταξύ άλλων, διετέλεσε Πρόεδρος της Φοιτητικής Παράταξης ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑ ΑΘΗΝΑΣ και Πρόεδρος της Οργάνωσης Νέων Επιστημόνων του ΔΗ.ΣΥ. στην Πάφο. Το 2014 διορίστηκε από τον Πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας ως μέλος του ΔΣ του Οργανισμού Χρηματοδοτήσεως Στέγης, στον οποίο είναι μέχρι σήμερα Πρόεδρος της Επιτροπής Ελέγχου.

Σταύρος Ιωακείμ

Γεννήθηκε το 1967 στη Λευκωσία και είναι απόφοιτος του Παγκυπρίου Γυμνασίου. Έλαβε Πτυχίο και Μεταπτυχιακό (BSc, MSc) Ηλεκτρολόγου Μηχανικού και Μηχανικού Υπολογιστών από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Έλαβε Μεταπτυχιακό (MSc) στην Ασφάλεια & Διαχείριση Κινδύνου (Security & Risk Management) από το University of Leicester και Δίπλωμα από το Bucks new University, στη Διαχείριση Επιχειρησιακής Συνέχειας (Business Continuity Management - BCI Diploma). Είναι Πιστοποιημένος Εκπαιδευτής και Πιστοποιημένος (από πιστοποιών οργανισμό του εξωτερικού) ως Υπεύθυνος Προστασίας Δεδομένων. Εργάστηκε σε ιδιωτικές εταιρείες που δραστηριοποιούνταν στον τομέα της Πληροφορικής και στις Τηλεπικοινωνίες ως Τεχνικός και Τεχνικός Διευθυντής. Συνέχισε την επαγγελματική του καριέρα σε Τραπεζικό Όμιλο ως Μηχανικός, έχοντας την ομιλική επίβλεψη των τμημάτων με αντικείμενο τη Φυσική Ασφάλεια και Πυρασφάλεια, την Ασφάλεια Πληροφοριών, την Ασφάλεια και Υγεία, την Επιχειρησιακή Συνέχεια (Business Continuity), τη Διαχείριση Χαρτονομισμάτων και Αξιών (Cash Management and Processing) και τη Διαχείριση Ασφαλιστικών Συμβολαίων του Ομίλου. Δίδαξε ως ΣΕΠ στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου και σε ιδιωτικό κολλέγιο. Σήμερα είναι Διευθύνων Σύμβουλος της δικής του συμβουλευτικής εταιρείας σε θέματα που αφορούν την πάρα πάνω τεχνογνωσία και εμπειρία, σε θέματα που αφορούν την εφαρμογή αντίστοιχων Διεθνών Προτύπων ISO και έχει στο ενεργητικό του αριθμό σεμιναρίων και παρουσιάσεων ως εισηγητής αντίστοιχης θεματολογίας. Παράλληλα διδάσκει σε ιδιωτικό κολλέγιο. Είναι μέλος διαφόρων επαγγελματικών σωμάτων, εγχώριων και διεθνών, που σχετίζονται με το ευρύ φάσμα της εμπειρίας και των ακαδημαϊκών του προσόντων.

Κρίστια Καρσερά Χαραλάμπους

Η Κρίστια Καρσερά Χαραλάμπους γεννήθηκε στη Λεμεσό τον Ιούλιο του 1983. Κατάγεται από την κατεχόμενη Αμμόχωστο και τον Δορό Λεμεσού. Αποφοίτησε με Άριστα από το Λανίτειο Λύκειο Α’ και ακολούθως απέκτησε πτυχίο Νομικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Κατά τη διάρκεια των σπουδών της διετέλεσε ενεργό μέλος της Φ.Π.Κ. Πρωτοπορία Θεσσαλονίκης. Είναι μέλος του Παγκύπριου Δικηγορικού Συλλόγου και μετά από πολυετή εργασία σε μεγάλους δικηγορικές οίκους της Λεμεσού ασκεί σήμερα τη δικηγορία ως διευθύνουσα σύμβουλος της δικής της δικηγορικής εταιρείας. Εξειδικεύεται στο εμπορικό δίκαιο, δίκαιο εταιρειών, δίκαιο ακίνητης ιδιοκτησίας και στον τομέα παροχής διοικητικών υπηρεσιών. Είναι επίσης νομικός σύμβουλος σε εταιρείες παροχής επενδυτικών υπηρεσιών. Δραστηριοποιείται ακόμη στον τομέα του εμπορίου τροφίμων, μέσω οικογενειακών επιχειρήσεων, καθώς επίσης είναι διευθύνουσα σύμβουλος σε εταιρεία ανάπτυξης αγροτουριστικών μονάδων. Διατηρεί ενεργή δράση στα κοινά με ειδικό ενδιαφέρον στα πολιτιστικά, τις κοινωνικές και φιλανθρωπικές δράσεις.

Λευκωσία, 18 Οκτωβρίου 2018

 

Πεμ, 18 Οκτ 2018

ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝ ΒΟΥΛΗΣ ΤΩΝ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΩΝ

Η εκπρόσωπος της Κοινοβουλευτικής Συνέλευσης του Συμβουλίου της Ευρώπης στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τη Δημοκρατία μέσω του Νόμου, γνωστής ως «Επιτροπή Βενετίας», βουλευτής κα Στέλλα Κυριακίδου αναχωρεί αύριο Πέμπτη, 18 Οκτωβρίου, για την Βενετία όπου θα εκπροσωπήσει την ΚΣΣΕ στην 116η Συνέλευση της Επιτροπής, στις 19 και 20 Οκτωβρίου 2018. Την κα Κυριακίδου θα συνοδεύει ο Πρώτος Λειτουργός Διεθνών Σχέσεων της Βουλής, κ. Πανίκος Πουργουρίδης.

Στο πλαίσιο αυτό, η κα Κυριακίδου θα μιλήσει για το θέμα της συνεργασίας της ΚΣΣΕ με την Επιτροπή Βενετίας και στη συνέχεια θα υπάρξει ανταλλαγή απόψεων με τα μέλη της Επιτροπής.

Μεταξύ άλλων θεμάτων, που θα απασχολήσουν επίσης τη Συνέλευση, είναι η συνεργασία της Επιτροπής με την Επιτροπή Υπουργών του Συμβουλίου της Ευρώπης, καθώς και θέματα που άπτονται θεσμικών, νομοθετικών και δικαστικών ρυθμίσεων σε χώρες – μέλη ή εταίρους του Οργανισμού.

Θα ανταλλαγούν επίσης απόψεις για συνταγματικά θέματα που αφορούν τρίτες χώρες και για πρόσφατες εξελίξεις σε ότι αφορά στη νομολογία του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.

Τη Συνέλευση της Επιτροπής Βενετίας θα προσφωνήσει επίσης ο Ειδικός Αντιπρόσωπος του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών για θέματα γενοκτονίας, κ. Adama Dieng.

Τετάρτη, 17 Οκτωβρίου 2018

 

 

/ΠΠ/Οκτ2018/