H Οικονομία των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών
Τρι, 08 Ιούν 2010
Μαρίας Κυριακού,
Επιτρόπου εργασίας και κοινωνικών ασφαλίσεων

Οικονομία των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών

Διανύουμε μια από τις πιο δύσκολες περιόδους της οικονομίας διεθνώς και είναι ιδιαιτέρα σημαντικό για μια χώρα να επιλέξει προσεκτικά κάθε ευκαιρία και να την αξιοποιήσει ώστε να έχει μακροχρόνια οφέλη στο μέλλον. Πρέπει να επενδύσουμε για την επόμενη γενιά.

Η εκμετάλλευση της δυναμικής της ανάπτυξης της ψηφιακής οικονομίας είναι ουσιαστική για βιώσιμη ανάκαμψη από την οικονομική κρίση και οι επιχειρήσεις πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών είναι φορείς δημιουργίας και στήριξης της οικονομίας.

Η ψηφιακή οικονομία δημιουργεί ευκαιρίες υψηλών εσόδων σε όλους τους τομείς, βοηθά στην αειφόρο ανάπτυξη, δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας και το κράτος θα πρέπει να ενθαρρύνει την ανάπτυξη αυτή μέσα από συντονισμένες πολιτικές και πρακτικές.

Η νέα γενιά, τα άτομα ηλικίας 16 έως 24 ετών είναι οι πλέον συχνοί χρήστες του διαδικτύου, ενώ το 66% του συνόλου του πληθυσμού κάτω των 24 ετών χρησιμοποιεί με επιδεξιότητα το διαδίκτυο καθημερινά και συνολικά το 56% των πολιτών είναι τακτικοί χρήστες του διαδικτύου και πέραν του 80% των επιχειρήσεων είναι συνδεδεμένες με το διαδίκτυο.

Αυτό σημαίνει ότι έχει δημιουργηθεί μια νέα γενιά Κυπρίων που γνωρίζει το διαδίκτυο και είναι η γενιά των νέων που είναι έτοιμη να εφαρμόσει κάθε καινοτομία που έρχεται στο προσκήνιο. Αυτοί οι «ψηφιακά αναθρεμμένοι» μεγάλωσαν με τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, αποτελούν ένα πραγματικό δυναμικό για την οικονομία, αλλά είναι και μια γενιά έτοιμη να δεχτεί το νέο και να δημιουργήσει και η ίδια νέες τεχνολογίες συμβάλλοντας στην πρόοδο και την ανάπτυξη.

Η γενιά των νεαρών αυτών που η χρήση του διαδικτύου είναι η καθημερινότητά τους θα εισέλθει στην αγορά εργασίας και θα διαμορφώσει νέες τάσεις και νέα προϊόντα. Ένα απλό παράδειγμα είναι ότι οι νέοι μας δεν αγοράζουν τις παραδοσιακές εφημερίδες αλλά διαβάζουν τα νέα στο διαδίκτυο. Αυτό μαρτυρεί ότι τα παραδοσιακά επαγγέλματα πρέπει να αλλάξουν τις υπηρεσίες τους για την νέα γενιά.

Με τέτοιους αριθμούς ενημερωμένων ηλεκτρονικά πολιτών και επιχειρήσεων η κυβέρνηση θα πρέπει να επενδύσει στην πληροφορική και στις νέες τεχνολογίες, διότι με τη βοήθειά τους μπορούμε να καταπολεμήσουμε προβλήματα που αποτελούν για δεκαετίες τροχοπέδη για την οικονομία μας, όπως, για. παράδειγμα, φοροδιαφυγή, σπατάλη, αδιαφάνεια και γραφειοκρατία, αφού με την βοήθεια της ηλεκτρονικής τεχνολογίας εξυπηρετείται ο πολίτης χωρίς περίπλοκες διαδικασίες.

Αλλά και το κράτος ακόμη θα μπορεί να παρακολουθεί πολλούς καίριους τομείς της διακυβέρνησης και της οικονομίας του κράτους, όπως τα αποθέματα καυσίμων, τα φάρμακα και τις προμήθειες. Μπορεί επίσης να γίνεται ακόμα και παρακολούθηση του προϋπολογισμού του κράτους, ώστε να διασφαλίζεται η πιστή εφαρμογή τους. Ένα παράδειγμα είναι η ηλεκτρονική διαχείριση των Ολυμπιακών Αγώνων στην Ελλάδα. Χωρίς την ακρίβεια των ηλεκτρονικών προγραμμάτων δεν θα μπορούσε να γίνει το θαύμα της εξαίρετης ομολογούμενης διεκπεραίωσης των Ολυμπιακών Αγώνων όπως, η κυκλοφορία, τα τρόφιμα, τα φάρμακα, οι προμήθειες διακίνησης των αλλοδαπών.

Η ευθύνη είναι όλων μας, αλλά πρωτίστως της κυβέρνησης και όλων των κοινωνικών και οικονομικών εταίρων να γίνουν έγκαιρα οι αλλαγές που θα μας επιτρέψουν να βγούμε πιο γρήγορα και με λιγότερες απώλειες από την κρίση. Στον δημόσιο τομέα χρειαζόμαστε σύγχρονες υποδομές πληροφορικής, όπως το πολυσυζητημένο θέμα είσπραξης φόρων. Η διασύνδεση των βάσεων δεδομένων των κυβερνητικών τμημάτων διασφαλίζει επαρκή έλεγχο και επομένως δίκαιη κατανομή φορολογικών βαρών.

Ακόμη, στη βουλή δεν μπορούμε να ψηφίσουμε ηλεκτρονικά και μετρούμε τα χέρια ένα-ένα. Τα κυβερνητικά τμήματα αλληλογραφούν μεταξύ τους με επιστολές, ενώ θα έπρεπε να αλληλογραφούν με e-mails. Έτσι η διαδικασία θα γίνεται γρηγορότερη και θα εξοικονομείται και τεράστια ποσότητα χαρτιού.

Επίσης, θα πρέπει να στηριχθούν οι επιχειρήσεις ώστε να εισαγάγουν τη νέα τεχνολογία με στόχο την απλοποίηση των διαδικασιών τους, την αύξηση της παραγωγικότητάς τους για να υπάρξει αναθέρμανση της οικονομίας.

Ο στόχος είναι πάντα η εξοικονόμηση πόρων και ο έλεγχος των δαπανών, τόσο στον δημόσιο όσο και τον ιδιωτικό τομέα.

Βασικά σημεία στρατηγικής που θα βοηθήσουν στην ανάκαμψη της οικονομίας είναι η αύξηση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών που προσφέρονται στον πολίτη και η ενίσχυση των επενδύσεων των κυπριακών επιχειρήσεων στην πληροφορική. Παραδείγματος χάριν, η εισαγωγή της ηλεκτρονικής ταυτότητας και της ηλεκτρονικής υπογραφής, θα βοηθήσει τον πολίτη και τις επιχειρήσεις για να συναλλάσσεται με το δημόσιο στο διαδίκτυο εύκολα και γρήγορα. Η τεχνολογία θα βοηθήσει να αντιμετωπίσουμε πολλά από τα προβλήματα της οικονομίας μας που συγκεντρώθηκαν κυρίως στη δημόσια διοίκηση και θα μειώσει το κόστος. Θα αυξήσει την παραγωγή και θα μας οδηγήσει σε μια νέα εποχή ανάπτυξης.

Θα βοηθήσει επίσης στην προώθηση της Κύπρου ως διεθνές επιχειρηματικό κέντρο. Η προβολή της κυπριακής αγοράς και κατ' επέκταση η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων, μέσω υψηλού επιπέδου πληροφορικής, είναι πολύ σημαντικά για την έξοδό μας από την κρίση. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται η απλοποίηση της διαδικασίας ίδρυσης των νέων εταιρειών σε μία ημέρα και την ηλεκτρονική πρόσβαση στο αρχείο εταιρειών, ώστε να γνωρίζουν οι συμβαλλόμενοι τα δεδομένα των εταιρειών αυτών.

Μπορούμε και πρέπει, μέσω της τεχνολογίας και της τεχνολογικής αναβάθμισης, να μετατρέψουμε τα κρίσιμα ζητήματα που προκύπτουν από την οικονομική κρίση σε σημαντικές ευκαιρίες για την ανάπτυξη της ψηφιακής οικονομίας της Κύπρου με την συνεργασία του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα.

Η διαφάνεια που εξασφαλίζει η παροχή ηλεκτρονικών υπηρεσιών της δημόσιας διοίκησης δημιουργεί ένα πιο καθαρό, πιο προγραμματισμένο, αλλά και πιο οικονομικό περιβάλλον που θα βοηθά τον πολίτη να διεκπεραιώνει καλύτερα και πιο γρήγορα τις υποθέσεις του με το κράτος.

Παρά την φανερή πλέον αξία της επένδυσης στην ψηφιακή οικονομία, εν τούτοις παρατηρούμε πως δεν περιλαμβάνεται ένα ξεκάθαρο πρόγραμμα για την αναβάθμιση της τεχνολογίας στη δημόσια υπηρεσία για μείωση του κόστους και αύξηση της παραγωγικότητας στο Πρόγραμμα Σταθερότητας και Ανάπτυξης που έχει ετοιμάσει η Κυπριακή Δημοκρατία.

Πρέπει να καταλάβουμε ότι δεν αποτελεί πολυτέλεια ούτε σπατάλη πόρων η επένδυση στην έρευνα και καινοτομία. Οι επιδόσεις της Κύπρου στην έρευνα και την καινοτομία είναι τόσο χαμηλές με αποτέλεσμα η Κύπρος να καταλαμβάνει την τελευταία θέση στις σχετικές μελέτες επιδόσεων στην Ευρώπη.

Η επένδυση στην γνώση και την αναβάθμιση της τεχνολογίας είναι ο πιο απλός, σύγχρονος και γρήγορος τρόπος ελέγχου της σπατάλης και καλύτερης διαχείρισης στον δημόσιο τομέα, αλλά παράλληλα είναι μέσο για δημιουργία και ανάπτυξη των ιδιωτικών επιχειρήσεων. Θα πρέπει και στην Κύπρο να εκμεταλλευτούμε την επανάσταση που έχει φέρει στην οικονομία η ηλεκτρονική γνώση και τόσο το κράτος όσο και οι επιχειρήσεις να επανασχεδιάσουν τις δραστηριότητές τους, ώστε να καταφέρουν να ξεφύγουν, όσο το δυνατό πιο γρήγορα, από την οικονομική κρίση και να προχωρήσουν μπροστά. Διαφορετικά η κυπριακή οικονομία δεν θα μπορέσει να αντέξει τον ανταγωνισμό στη διεθνή και ευρωπαϊκή κοινότητα και θα συνεχίσει να είναι δυστυχώς πίσω στην έρευνα και στην καινοτομία καθηλώνοντας έτσι την οικονομίας μας με χαμηλή παραγωγικότητα και μηδενικούς αριθμούς ανάπτυξης.

Το ενθαρρυντικό είναι ότι, παρόλο ότι το κράτος υστερεί στην τεχνολογική αναβάθμιση των υπηρεσιών του, ο ιδιωτικός τομέας προπορεύεται σε μια προσπάθεια να εκσυγχρονισθεί και να είναι ανταγωνιστικός στη διεθνή αγορά.

Flickr Feed

Δευ, 27 Μάρ 2017

Δελτίο Τύπου Δημοκρατικού Συναγερμού

Είναι πια ολοφάνερη η μόνη έγνοια που έχει στο νου ο κ. Νικόλας Παπαδόπουλος. Από τώρα και για τις επόμενες 300 μέρες θα κοιμάται και θα ξυπνά με ένα και μόνο στόχο: πώς θα βρεθεί ο ίδιος στην καρέκλα.

Για τον πρόεδρο του ΔΗΚΟ δεν υπάρχει Κυπριακό, αλλά μόνο η επιδίωξή του να κατακτήσει προσωπικά τον προεδρικό θώκο.

Πώς όμως να υπάρχει Κυπριακό για τον κ. Νικόλα Παπαδόπουλο όταν για να διεκδικήσει την καρέκλα έχει συστρατευτεί με τις πιο ακραίες θέσεις που θα ήθελαν να σταματήσει κάθε διαπραγμάτευση; Το πολιτικό συνονθύλευμα του οποίου θέλει να ηγηθεί έχει καθαρό όνομα και στόχο: είναι εκείνοι που δεν θέλουν διαπραγματεύσεις και εκείνοι που με ηχηρά όσο και κενά συνθήματα προσπαθούν να κάνουν τον κόσμο να συνηθίσει την τουρκική κατοχή.

Ο Δημοκρατικός Συναγερμός θεωρεί ότι με την επανέναρξη των διαπραγματεύσεων που μπορεί να ακολουθήσει την κοινωνική συνάντηση που έχει εξαγγελθεί, πρέπει να φέρουμε ξανά την Τουρκία στη θέση εκείνη όπου θα οφείλει να πάρει αποφάσεις και για την απόσυρση των στρατευμάτων και για τον τερματισμό της κατοχής, αλλά και των εγγυήσεων.

Αντίθετα ο κ. Νικόλας Παπαδόπουλος και οι ακραίες δυνάμεις που μπορεί να τον ακολουθήσουν δεν χάνουν ευκαιρία να «πυροβολούν» τη διαδικασία διαπραγμάτευσης, ελπίζοντας ότι η στασιμότητα θα τους δώσει την καρέκλα και την εξουσία. 

Κυρ, 26 Μάρ 2017

Δήλωση του Εκπροσώπου Τύπου του ΔΗΣΥ κ. Πρόδρομου Προδρόμου.

Ο Πρόεδρος Αναστασιάδης ξέρει πολύ καλά πώς θα χειριστεί το θέμα για την επανέναρξη των διαπραγματεύσεων και η παράταξή μας ξέρει πώς να στηρίζει απόλυτα τις προσπάθειές του

Βλέπουμε διάφορα δημοσιεύματα. Με διάφορες εκτιμήσεις και ισχυρισμούς σχετικά με το κενό διάστημα των διαπραγματεύσεων και τη συνέχεια.

Για μας ένα πράγμα είναι σίγουρο: ο Δημοκρατικός Συναγερμός τάσσεται υπέρ της συνέχισης των διαπραγματεύσεων. Θεωρούμε ότι υπάρχει ανάγκη να ξαναρχίσουν οι συνομιλίες γιατί είναι προς το συμφέρον του κυπριακού ελληνισμού και της Κύπρου ολόκληρης.

Είναι όμως άλλο ένα πράγμα που είναι σίγουρο: την αρμοδιότητα για τη διαπραγμάτευση την έχει ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας. Η παράταξή μας στηρίζει απολύτως τον Πρόεδρο Αναστασιάδη στις επιλογές που κάνει και στους χειρισμούς που κρίνει ωφέλιμους για το σκοπό αυτό. Διότι ξέρουμε ότι ο Πρόεδρος βασίζεται σε θέσεις αρχών και διεκδικεί εκείνα που χρειάζεται η Κύπρος και ο κυπριακός ελληνισμός.

Βλέπουμε τα δημοσιεύματα… Είναι βέβαια δικαίωμα του καθενός να προβάλλει εκτιμήσεις και να γράφει ό,τι θέλει και ό,τι κρίνει σωστό. Ένθεν και ένθεν.

Εμείς υπογραμμίζουμε ότι ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας ξέρει πολύ καλά πώς θα χειριστεί το θέμα και η παράταξή μας ξέρει πώς θα στηρίξει τις προσπάθειές του.

Λέμε ότι οι διαπραγματεύσεις πρέπει να συνεχιστούν από εκεί που σταμάτησαν όταν αποχώρησε ο Τουρκοκύπριος ηγέτης. Ελπίζουμε ότι ο κ. Ακκιντζί θα επιστρέψει και θα επιβεβαιώσει και εκείνο που είπε ο εκπρόσωπός του, ότι δηλαδή δεν επηρεάζεται από το δημοψήφισμα του Απριλίου στην Τουρκία.

Μπορεί να φαίνεται λογικά δύσκολο να υπάρξει πρόοδος πριν το περιβόητο δημοψήφισμα του Ταγίπ Ερντογάν. Μπορεί ακόμα να φαίνεται αμφίβολο αν γενικά η Άγκυρα θα λογικευτεί. Εξάλλου ποτέ δεν κρύψαμε ότι παρά την πρόοδο που καταγράφηκε στο τελευταίο διάστημα, παραμένουν δυσκολίες και διάσταση σε κάποια σημαντικά θέματα.

Έχουμε όμως κάθε λόγο να θέλουμε να συνεχιστεί η διαπραγμάτευση από την ώρα που ξέρουμε και όλοι ομολογούμε πως μόνο με μια πολιτική συμφωνία μπορεί να τερματίσουμε την κατοχή και την ανωμαλία στον τόπο μας.

Πρέπει η διαπραγμάτευση να συνεχιστεί από εκεί που είχαμε μείνει, με τη Διάσκεψη της Γενεύης, περιμένοντας να δεχτεί η Τουρκία ότι δεν μπορεί να κατέχει εδάφη ούτε να διατηρεί στρατεύματα στην Κύπρο, αλλά ούτε να αξιώνει δικαιώματα εγγυήσεων, δηλαδή επέμβασης και ανάμιξης. Να συνεχιστεί και να καταλήξει αυτή η διαδικασία με την οποία καθιερώθηκε και η ενεργός παρουσία της Ε.Ε. Αλλά και να αντιμετωπιστούν με λογική και καλή θέληση και τα υπόλοιπα ανοιχτά θέματα.

Κυρ, 26 Μάρ 2017

Δελτίο Τύπου Δημοκρατικού Συναγερμού

Μιλά ο Ν. Παπαδόπουλος που μήνες τώρα ασχολείται μόνο με την προεδρία!

-και προτείνει «κοινή στρατηγική» για κόμματα που δεν έχουν κάν κοινό στόχο

Διαμαρτύρεται το ΔΗΚΟ και επικρίνει τον Πρόεδρο του κόμματός μας κ. Αβέρωφ Νεοφύτου ότι «επιτίθεται στον ενδιάμεσο χώρο». Κάτι τέτοιο όμως δεν μπορεί να συμβαίνει, διότι όπως δήλωνε στο ΡΙΚ, στις 9 Μαρτίου,  ο Πρόεδρος της ΕΔΕΚ κ. Μαρίνος Σιζόπυολος « Αυτή την στιγμή η ΕΔΕΚ έχει ξεκαθαρίσει με απόφαση Κεντρικής Επιτροπής ότι για εμάς δεν υπάρχει Ενδιάμεσος Χώρος». Υπενθυμίζουμε ακόμα στο ΔΗΚΟ ότι και η πρόεδρος της «Αλληλεγγύης» είχε δημόσια εξηγήσει ότι για εκείνη «δεν έχει νόημα να μιλάμε για ενδιάμεσο χώρο».

Πώς μπορεί λοιπόν ο κ. Νεοφύτου να επιτίθεται σε κάτι που δεν υπάρχει;

Επισημαίνει ακόμα το ΔΗΚΟ ότι «αντί να ασχολούνται με την τουρκική αδιαλλαξία, με τις απειλές της Τουρκίας και τους εκβιασμούς του Ακκιντζί, αναλώνονται να κατηγορούν τον ενδιάμεσο χώρο». Την ίδια ώρα όλη η Κύπρος βλέπει ότι είναι ο κ. Νικόλας Παπαδόπουλος που εδώ και μερικούς μήνες, περισσότερο από ένα χρόνο πριν τις προεδρικές εκλογές, δεν ασχολείται με ο,τιδήποτε άλλο παρά με την επιθυμία του να διεκδικήσει την προεδρία.

Όσον αφορά τις χτεσινές προκλητικές δηλώσεις του Νικόλα Παπαδόπουλου σχετικά με το τι θα συμβεί στη Βουλή, του υπενθυμίζουμε την αιτιολογία της δικής μας πρότασης νόμου, όπως αυτή είχε κατατεθεί ήδη από τις 10 Φεβρουαρίου και προτού ασχοληθεί κάν με το θέμα η τουρκοκυπριακή πλευρά. Εάν του συμφέρει να κάνει ότι δεν ακούει, αυτό δεν είναι πρόβλημα των θεσμών, αλλά του ιδίου προσωπικά.

Εξάλλου, φαίνεται ότι εκείνο που πραγματικά ενοχλεί τον ίδιο, το κόμμα του και τους συνοδοιπόρους τους, είναι ότι μπορεί να ξεκινήσει και πάλι η διαπραγμάτευση για το Κυπριακό.

Ο Δημοκρατικός Συναγερμός δεν προχωρεί σε «επικρίσεις κατά των κομμάτων του ενδιάμεσου χώρου». Απλώς, στο άκουσμα της προεκλογικής διαφήμισης για «νέα στρατηγική του Νικόλα Παπαδόπουλου», διερωτόμαστε: πώς μπορεί να υπάρχει πρόταση κοινής στρατηγικής για κόμματα που έχουν διαφορετικό στρατηγικό στόχο; Ποιά μπορεί να είναι κοινή στρατηγική για κόμματα που δεν μπορεί να αποφασίσουν ποια λύση του Κυπριακού επιδιώκουν, αλλά το ένα λέει «επιδιώκεται λύση διζωνικής-δικοινοτικής ομοσπονδίας», το άλλο λέει «η διζωνική είναι ρατσιστική και απορρίπτεται» και κάποιο τρίτο εξαπολύει μύδρους και κατά της ιδέας της «δικοινοτικότητας»;

Δεν πρόκειται για «επικρίσεις», αλλά για αποκάλυψη ότι η «άλλη στρατηγική» είναι απλώς ένα άλλο... πυροτέχνημα.