Συζητήσαμε σήμερα στην Επιτροπή Παιδείας της Βουλής μετά από πρωτοβουλία του Προέδρου της Επιτροπής το θέμα της εργοθεραπέιας και λογοθεραπείας στα παιδιά μας και κυρίως στην εκπαίδευση, την ένταξη στην εκπαίδευση της εργοθεραπείας αλλά και ενίσχυση της λογοθεραπείας που παρέχεται. Η εργοθεραπεία παρέχεται μόνο στα ειδικά σχολεία ενώ η λογοθεραπεία παρέχεται στη δημοτική εκπαίδευση και καθόλου στη Μέση εκπαίδευση. Θέλω μέσα από την εμπειρία μου και τον πρότερο βίο μου ως εκπαιδευτικός να αναφέρω δυστυχώς ότι και με τον νέο τρόπο ζωής και είναι ένα κοινωνικό φαινόμενο, από τα παιδιά μας απουσιάζουν πολλές δεξιότητες.
Έκανα γυμναστική και ειδικά σε παιδιά πρώτης δημοτικού, αφιερώναμε αρκετό χρόνο στο να αλλάξουν τα ρούχα τους ακόμα και στο να δέσουν τα κορδόνια τους. Είναι θέμα που πρέπει να μας απασχολήσει, πως ενισχύουμε τη λογοθεραπεία που παρέχεται στα παιδιά γιατί μπορεί να ωφελήσει πάρα πολλά παιδιά αν ενισχυθεί. Αυτή τη στιγμή εργοδοτούνται 333 εκπαιδευτικοί λογοθεραπευτές στα δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία αλλά πρέπει ο θεσμός να επεκταθεί και στη Μέση εκπαίδευση.
Παράλληλα στο θέμα της εργοθεραπείας πρέπει να δούμε πως εντάσσεται η εργοθεραπεία στα δημοτικά και στη Μέση εκπαίδευση ούτως ώστε να γίνεται σωστή διάγνωση, ενίσχυση και θεραπεία σε πάρα πολλές περιπτώσεις. Άρα, αναμένουμε και στις επόμενες συνεδρίες και την τοποθέτηση του Υπουργείου Παιδείας για το συγκεκριμένο θέμα ώστε να γίνει εφικτό η εργοθεραπεία, η λογοθεραπεία, να ανταποκριθούν στις ανάγκες των παιδιών.
29.3.2023