Η χθεσινή πρόταση της κυβέρνησης για μείωση του βαθμού βαρύτητας της εξέτασης του δευτέρου τετραμήνου, δεν έχει καμία σχέση με το συνολικό θεσμό των τετραμήνων. Ούτε βεβαίως έχει καμία σχέση με την εξέταση και το βαθμό δυσκολίας αυτής, του πρώτου τετραμήνου, για την οποία καλλιεργήθηκαν προσδοκίες.
Απλώς, πολύ πρόχειρα και χωρίς καμία επιστημονική τεκμηρίωση, μειώνεται η βαρύτητα μιας εξέτασης που δεν έγινε ακόμα.
Αυτή η πρόταση προέκυψε μέσα από ένα αλαλούμ με τα όσα λέχθηκαν προεκλογικά και μετεκλογικά, και που σχεδόν όλοι, εισηγούνταν ένα αυθαίρετο ποσοστό. Ο ΔΗΣΥ σ’ ένα τέτοιο αλαλούμ δεν μπορούσε και δεν μπορεί να συμμετάσχει. Τα θέματα παιδείας είναι κεφαλαιώδους σημασίας για να τυγχάνουν πειραματικών εφαρμογών, μεσούσης της χρονιάς.
Θέση μας είναι ότι πολλές βάσιμες ανησυχίες και για την επερχόμενη εξέταση και για τη συνέχεια, λύνονται με:
(α) μείωση της ύλης, και
(β) με ένα λογικό βαθμό δυσκολίας των εξετάσεων.
Αυτά απαιτούμε ως ΔΗΣΥ από το Υπουργείο Παιδείας και την κυβέρνηση να πράξουν.
Την ίδια ώρα, αντί αποσπασματικών κινήσεων, ζητούμε από το Υπουργείο Παιδείας να φέρει ενώπιόν μας συνολικές προτάσεις για το μέλλον, για την ορθή αξιολόγηση των μαθητών που για εμάς είναι και πρέπει να είναι ένας από τους βασικούς πυλώνες του εκπαιδευτικού μας συστήματος.
7.4.2023