Ο Sener και η «διαχρονικότητα» των θέσεών μας.*

11 Φεβρουαρίου, 2014
Ξένιας Κωνσταντίνου
Μέλους Πολιτικού Γραφείου ΝΕΔΗΣΥ

 

Ο Sener και η «διαχρονικότητα» των θέσεών μας.*

«Τουρκοκύπριος τους άρπαξε την εκπροσώπηση» ήταν πρωτοσέλιδος τίτλος καθημερινής εφημερίδας την περασμένη Τετάρτη. Το δημοσίευμα αναφερόταν στην εκλογή του τ/κ εκπαιδευτικού Sener Hassan Elcil ως εθνικού εκπροσώπου στην ευρωπαϊκή πλατφόρμα εκπαιδευτικών (καθηγητών και δασκάλων) ETUCE.

Στην ETUCE, με βάση την ιστοσελίδα της, συμμετέχουν από την Κύπρο 6 οργανώσεις οι KTOEOS, KTOS, ΟΕΛΜΕΚ, ΠΟΕΔ, ΟΛΤΕΚ και DAU-SEN δηλαδή 3 Ε/Κς και 3 Τ/Κς. Στις 25 Νοεμβρίου στη Τακτική Γενική Συνέλευση υποψήφιος από την Κύπρο ήταν ο Γ.Γ. της KTOS Sener ELCIL όπου και εκλέγηκε ως εθνικός εκπρόσωπος.

Τη συνέχεια λίγο πολύ τη γνωρίζετε, αντέδρασαν οι Ε/Κς συντεχνίες στη βάση του επιχειρήματος ότι λέει δε τους ενημέρωσε από πριν για τις προθέσεις του να κατέλθει ως υποψήφιος (να πιστέψουμε τώρα ότι οι Ε/Κ ρωτούν τους Τ/Κς πριν αποφασίσουν για οτιδήποτε), άλλοι έφεραν το επιχείρημα ότι δε μπορεί ένας Τουρκοκύπριος να εκπροσωπεί την Κυπριακή Δημοκρατία (τάδε έφη Πρώην Υπουργός Π.Π. Άκης Κλεάνθους) και άλλοι ότι τίθεται ζήτημα έμμεσης αναγνώρισης του ψευδοκράτους.

Νομίζω ότι κανένας δεν άγγιξε την ουσία του πολιτικού ζητήματος που είναι ότι πλέον τα πράγματα στο Κυπριακό δεν είναι άσπρο-μαύρο. Τα ζητήματα είναι εξαιρετικά περίπλοκα και το κυπριακό δεν είναι απλά καλοί-κακοί, κατοχή-απελευθερωση κλπ. Το Κυπριακό δε μπορεί πλέον να στηρίζεται σε συνθήματα και ρητορείες του ’80 επειδή έκτοτε τα πράγματα έχουν αλλάξει άρδην. Τα οδοφράγματα άνοιξαν, μπήκαμε στην Ε.Ε., ο Ντενκτάς αποτελεί πλέον παρελθόν και ο χρόνος δημιουργεί συνεχώς νέα τετελεσμένα. Η εμμονή σε δήθεν διαχρονικές θέσεις απλά μας εγκλωβίζει σε μια ρητορική πολιτικής υποκρισίας την οποία ο κάθε συνομιλητής μας αντιλαμβάνεται αμέσως.

Όταν για παράδειγμα η άλλη πλευρά αναφέρεται σε δύο λαούς στην Κύπρο εμείς τι απαντάμε; Ότι στην Κύπρο υπάρχει ένας λαός. Και πως αυτό συμβαδίζει με την άποψη του κ. Κλεάνθους ότι δε μπορεί ένας τουρκοκύπριος να εκπροσωπεί την Κυπριακή Δημοκρατία; Η Κ.Δ. μπορεί όμως να εκπροσωπεί τον «έναν λαό»; Πως ακριβώς; Με μόνιμους ελληνοκύπριους εκπροσώπους;

Ο Σενέρ ο οποίος κατέθεσε εκ μέρους της Οργάνωσής του ψήφισμα κατά της πολιτικής της Τουρκίας στο βόρειο μέρος της Κύπρου τι είναι; Καλός Τουρκοκύπριος; Ο Σενέρ έχει ταυτότητα και διαβατήριο της Κυπριακής Δημοκρατίας. Γιατί δε μπορεί να την εκπροσωπεί; Επειδή εργάζεται για το παράνομο υπουργείο των κατεχομένων; Και αν επιθυμεί να εργαστεί στο νόμιμο υπουργείο Παιδείας της Δημοκρατίας μπορεί; Του το επιτρέπουμε;

Εάν ο Σενέρ δηλώσει σεβασμό στους νόμους και στο Σύνταγμα της Δημοκρατίας μπορεί να εργαστεί ως δάσκαλος; Που; Στην Κοινοτική συνέλευση που μετατράπηκε με βάση το «δίκαιο της ανάγκης» σε Ελληνορθόδοξο Υπουργείο;

Τελικά αγαπητοί μου συμπατριώτες μήπως τα πράγματα όσο και να το θέλουμε δεν είναι απλά; Και όταν ο Νίκος Αναστασιάδης επιμένει πως βρισκόμαστε εγκλωβισμένοι στη δική μας ρητορεία έχει δίκαιο; Πως θα αρνηθείς σε 80 τόσες χιλιάδες Τουρκοκύπριους να διεκδικήσουν αύριο τη δική τους εκπαιδευτική κοινοτική συνέλευση; Το δικό τους μερίδιο βουλευτών, υπουργών και να ψηφίσουν τον Αντιπρόεδρο που δικαιούνται με βάση το Σύνταγμα της Κ.Δ.;

Δε πιστεύω στην κινδυνολογία, πιστεύω όμως στον ορθολογισμό και στην πειστική πολιτική ανάλυση. Εάν επιθυμούμε να συνεχίσουμε να καθόμαστε σαν τον χότζα ανάποδα στον γάιδαρο και να νομίζουμε ότι προχωράμε καλά τότε θα πέσουμε στον γκρεμό χωρίς καν να το προσέξουμε, θα το νιώσουμε μόνο. Νομίζω είναι καιρός να καθίσουμε κοιτάζοντας μπροστά και να λύσουμε το κυπριακό με όραμα και αποφασιστικότητα σήμερα.

https://disy.org.cy/wp-content/uploads/2023/09/logo-site-members.disy_.cy_.png
Επικοινωνία
22883000
Πινδάρου 25, Λευκωσία

Χρήση Cookies | Όροι Χρήσης Ιστοσελίδας
© 2025 ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΣ ΣΥΝΑΓΕΡΜΟΣ. All Rights Reserved.