Στον Δημοκρατικό Συναγερμό έχουμε ήδη πει πως θα θέλαμε μια διαφορετική προτεραιότητα στην αξιοποίηση των αυξημένων κρατικών πόρων.
Μεταξύ άλλων, αντί των αστόχευτων μέτρων της κυβέρνησης και τη διόγκωση των ανελαστικών δαπανών, πιστεύουμε σε πολύ περισσότερα έργα ανάπτυξης.
Με περισσότερες επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση και την απόσυρση παλαιών οχημάτων. Για να μειώσουμε τους ρύπους καθώς και του κόστους καυσίμων για τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις. Με περισσότερα κίνητρα για τις οικογένειες με παιδιά και φοιτητές και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
Ο προϋπολογισμός του Υπουργείου Μεταφορών περιλαμβάνει έργα εκατομμυρίων ευρώ που ξεκίνησαν από τη διακυβέρνηση του ΔΗΣΥ. Στόχος όμως πρέπει να είναι να προχωρούν χωρίς καθυστερήσεις οι οποίες κοστίζουν τόσο σε χρήμα, όσο και σε ποιότητα ζωής των φορολογούμενων πολιτών αλλά και να σχεδιάσει καινούργια.
Συγκεκριμένα ως ΔΗΣΥ θίξαμε τα ακόλουθα:
- A. Αναφορικά με το κυκλοφοριακό τονίσαμε ότι η καθημερινή μετακίνηση έχει μετατραπεί σε ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι πολίτες στην καθημερινότητά τους, πέρα από την ακρίβεια και τη στέγαση. Η κυκλοφοριακή συμφόρηση σε πόλεις όπως η Λεμεσός και η Λευκωσία -αλλά και στον αυτοκινητόδρομο που τις συνδέει- έχει φτάσει σε σημείο κρίσης. Κάθε μέρα που περνά, χάνουμε αμέτρητες ώρες στους δρόμους, σπαταλώντας ανθρωποώρες και εργατοώρες που θα μπορούσαν να διατεθούν πιο παραγωγικά. Για το λόγο αυτό τονίσαμε στον υπουργό μεταφορών ότι,
– είναι απαραίτητο να επεκτείνουμε το σύστημα των σχολικών λεωφορείων σε όλη την Κύπρο
– χρειαζόμαστε σωστά μέσα μαζικής μεταφοράς και ολοκληρωμένες πρωτοβουλίες βιώσιμης κινητικότητας, όπως μικρότερα πιο ευέλικτα λεωφορεία με περισσότερες διαδρομές με μεγαλύτερη συνδεσιμότητα αλλά και συχνότητα.
– το πρόγραμμα «park and ride» που προώθησε η κυβέρνηση ΔΗΣΥ θα πρέπει να επεκταθεί με ορθό σχεδιασμό και στην πόλη της Λεμεσού
– πρέπει να δοθεί σημασία στην βελτίωση, ανάπτυξη ποδηλατόδρομων και ευρύτερα ενός δικτύου ευρείας συνδεσιμότητας για ποδηλάτες και πεζούς εντός των αστικών κέντρων
–είναι ανάγκη να διευρυνθεί το κλιμακωτό ωραρίου στη δημόσια υπηρεσία θα έχει τη δική του συμβολή στην απάμβλυνση του προβλήματος στο να μην γεμίζουν οι οδικές αρτηρίες την ίδια ώρα.
– να βρεθεί ο βέλτιστος τρόπος για να λύνονται τα (καθημερινά) μικροατυχήματα ή εκείνα τα ατυχήματα που αχρείαστα παραμένουν καθηλωμένα τα εμπλεκόμενα οχήματα προκαλώντας κυκλοφοριακό χάος. στο οδόστρωμα
Β. Σε σχέση με το Σύστημα φωτοεπισήμανσης, τα πρόστιμα και οι ποινές για τροχαίες παραβάσεις πρέπει να είναι δίκαια και αναλογικά. Γι’ αυτό και ζητήσαμε από τον Υπουργό να στηρίξει τις προτάσεις που ο ΔΗΣΥ κατέθεσε και θα υπερψηφιστούν από την ολομέλεια το επόμενο διάστημα, όπως η αύξηση του χρόνου αποπληρωμής από 15 ημέρες σε 90 μέρες και η μείωση του προστίμου αν πληρώσει κάποιος εντός προθεσμίας. Έτσι και το κράτος εισπράττει έγκαιρα και ο κόσμος αποκτά κουλτούρα πληρωμών, αλλά και η δημόσια διοίκηση δεν επιβαρύνεται με επιπλέον γραφειοκρατία.
Ζητάμε επίσης από την κυβέρνηση , παράλληλα:
-να βελτιώσει την κατάσταση στους δρόμους με καλύτερη σήμανση σε πινακίδες και οδόστρωμα.
-να προβεί σε εκστρατείες ενημέρωση του κοινού για το σύστημα φωτοεπισήμανσης και την οδική ασφάλεια.
Γ. Αεροδρόμια
Να τονίσουμε ότι από τον προϋπολογισμό μας ικανοποιεί ιδιαίτερα ότι χωρίς το κράτος να πληρώσει ούτε ένα σεντ για να έχουμε σύγχρονα αεροδρόμια, από το 2006 έχουμε εισπράξει 950 εκατ., ευρώ, πολιτικές που υλοποίησε ο ΔΗΣΥ. Ζητήσαμε όμως την εξεύρεση τρόπων για βελτίωση της συνδεσιμότητας της Κύπρου με τις υπόλοιπες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τρίτες χώρες.
Δ. Λιμάνια
Σε σχέση με το λιμάνι Λεμεσού μας ικανοποιεί ότι από τη μεγάλη μεταρρύθμιση της εμπορικοποίησης του λιμανιού Λεμεσού από το 2017 μέχρι και το 2024 έχουμε εισπράξει ως κράτος €€420,7εκ ευρώ και βλέπουμε πολύ θετικά την παραδοχή της κυβέρνησης ότι οι ιδιώτες διαχειρίζονται το λιμάνι με υψηλούς ρυθμούς απόδοσης, ενώ έχουν ήδη προβεί σε διάφορες επενδύσεις, είτε αυτές αφορούν εξοπλισμό, ηλεκτρονικά συστήματα αλλά και ανθρώπινο δυναμικό. Ωστόσο, για να μεγιστοποιήσουμε τα οφέλη της μεταρρύθμισης αυτής, αναμένουμε από την κυβέρνηση να εξεύρει τον τρόπο να πετύχουμε την έναρξη του διαμετακομιστικού εμπορίου λαμβανομένου υπόψη και ότι οι υποδομές εκ μέρους του διαχειριστή είναι έτοιμες. Το ζήτημα επείγει για το καλό της οικονομίας. Για το λιμάνι Λάρνακας εκφράσαμε τη μεγάλη μας ανησυχία για το ναυάγιο και την καθυστέρηση για τα επόμενα βήματα.
Ε. Τέλος εκφράσαμε τις ανησυχίες μας για καθυστερήσεις έργων και υποδομών όπως είναι αυτοκινητόδρομοι και οδικά δίκτυα προς ορεινές περιοχές όπως ο δρόμος Λεμεσού Σαϊτά.
25.10.2024