Γραπτή Δήλωση του αντιπροέδρου του Δημοκρατικού Συναγερμού και προέδρου της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής Νίκου Τορναρίτη για την Γιορτή των Γραμμάτων 30.1.11:
H 30ή Ιανουαρίου, έχει καθιερωθεί ως η «Ημέρα των Γραμμάτων», όπου τιμάται η μνήμη των τριών Ιεραρχών, των τριών επιφανών αγίων και θεολόγων, του Ιωάννη του Χρυσοστόμου, του Βασιλείου του Μελάλου και του Γρηγόρίου του Θεολόγου. Η καθιέρωση της ημέρας αυτής, ως εκπαιδευτικής εορτής, έχει τη δική της σημειολογία, αφού αυτή έγινε από τη Σύγκλητο του Πανεπιστημίου Αθηνών. Με την ευκαιρία του εορτασμού της Ημέρας των Γραμμάτων, ο Δημοκρατικός Συναγερμός, εκφράζει – για ακόμη μια φορά – την πεποίθησή του, ότι μέσω μιας ισχυρής και αποτελεσματικής παιδείας, μπορούν να αντιμετωπισθούν οι προκλήσεις, που η σύγχρονη Κύπρος αντιμετωπίζει. Αυτό άλλωστε επιτάσσουν και οι στόχοι, που τίθενται με την Στρατηγική της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ‘Ευρώπη 2020’ και τους οποίους η Κυπριακή Δημοκρατία καλείται να εκπληρώσει.
Όραμα μας, είναι όπως οι επόμενες γενιές θα θωρακιστούν – μέσω της παρεχόμενης παιδείας – με ουσιαστικά εφόδια, που θα συνδράμουν στην περαιτέρω εξέλιξή τους, ώστε να απασχοληθούν σε θέσεις υψηλού επιπέδου, καταστώντας την κυπριακή οικονομία, μια οικονομία βασισμένη στη γνώση. Για να επιτευχθούν, όμως αυτά θα πρέπει να υπάρξουν καθαρές συνεννοήσεις και ξεκάθαρη στρατηγική στον τομέα της παιδείας. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δημόσια παραδοχή, ότι το σχολείο του ενός βιβλίου δεν αρκεί, ότι το σχολείο του μονοθεματικού δασκάλου δεν φτάνει και ότι το σχολείο του μαυροπίνακα έχει – προ πολλού – κλείσει τον κύκλο του.
Η πολιτική πρόταση του ΔΗΣΥ για την παιδεία, βασίζεται στους ακόλουθους δέκα άξονες: στην καλλιέργεια της κριτικής σκέψης, στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού βάσει ποιοτικών κριτηρίων, στον εκσυγχρονισμό του καταλόγου διοριστέων που θα διέπεται από διαφάνεια, στην αυτονόμηση της σχολικής μονάδας, στην ενδυνάμωση της πολυγλωσσίας στο σχολείο, στην προώθηση της κινητικότητας τόσο των μαθητών όσο και των εκπαιδευτικών μέσω των ευρωπαϊκών προγραμμάτων, στην ένταξη των τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας στο περιεχόμενο της μάθησης, στην εναρμόνιση με τις κατευθυντήριες γραμμές της ΕΕ και του Συμβουλίου της Ευρώπης για τα θέματα παιδείας και στην αναδόμηση του υπουργείου Παιδείας, ώστε οι υπηρεσίες και η δομή του να συγκλίνουν με τις νέες εκπαιδευτικές πραγματικότητες.
Άλλωστε, η δική μας αντίληψη για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση έχει σαφές πλαίσιο. Πιστεύουμε σε μια παιδεία ανοικτή στα σύγχρονα ρεύματα. Μια παιδεία που να καλλιεργεί την κριτική σκέψη, που να προσφέρει – μέσω της ελληνικής μας παιδείας – την αυτογνωσία και τις στέρεες βάσεις για το μέλλον.