Με σημαντικά συμπεράσματα ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση του προγράμματος, «Με σύμμαχο την Παιδεία κτίζουμε το Αύριο»

27 Φεβρουαρίου, 2014

Ολοκληρώθηκε την προηγούμενη βδομάδα η πρώτη φάση του Προγράμματος «Με σύμμαχο την Παιδεία κτίζουμε το Αύριο», το οποίο θα αποτελέσει κεντρικό εργαλείο διαμόρφωσης της Πολιτικής μας.

Στα πλαίσια του προγράμματος, αντιπροσωπεία του Δημοκρατικού Συναγερμού με επικεφαλής τον Πρόεδρο κ. Αβέρωφ Νεοφύτου, επισκέφθηκε – μεταξύ άλλων – δημόσια και ιδιωτικά σχολεία, το ειδικό σχολείο «Ευαγγελισμός» για παιδιά με ιδιαίτερες δεξιότητες, το Πανεπιστήμιο Κύπρου, ενώ πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις με εκπαιδευτικές οργανώσεις, τις Συνομοσπονδίες Συνδέσμων Γονέων, μη κυβερνητικές οργανώσεις που προωθούν την καινοτομία και την νεανική επιχειρηματικότητα, φοιτητές και μαθητές. Η πρώτη φάση του Προγράμματος ολοκληρώθηκε το περασμένο Σάββατο με την πραγματοποίηση Ανοικτού Διαλόγου του Προέδρου του Δημοκρατικού Συναγερμού με αντιπροσώπους της Παιδοβουλής. 

Είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε και να ανταλλάξουμε απόψεις μαζί με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, για τις αδυναμίες, τα προβλήματα, αλλά και για τα θετικά στοιχεία και τις μελλοντικές προκλήσεις που διαφαίνονται στον τομέα της Εκπαίδευσης. Ιδιαίτερη σημασία, δίνουμε στις απόψεις των ιδίων των μαθητών και φοιτητών, οι οποίοι εξέφρασαν την ανησυχία ότι αρκετές φορές οι δημόσιες αντιπαραθέσεις μεταξύ εμπλεκόμενων με την Παιδεία φορέων, δεν αγγίζει τα δικά τους προβλήματα και ανησυχίες.   Συμφωνήσαμε, ότι, ο ευρύτερος τομέας της Παιδείας και της Εκπαίδευσης δεν πρέπει να αποτελεί πεδίο κομματικών, συνδικαλιστικών ή άλλων αντιπαραθέσεων, αλλά να μετατραπεί σε κλειδί για έξοδο από τα πολλαπλά οικονομικά, κοινωνικά και θεσμικά αδιέξοδα που αντιμετωπίζει σήμερα ο τόπος μας.

Αντιλαμβανόμαστε όλοι πλέον, ότι το υφιστάμενο μοντέλο κράτους που φτιάξαμε τις προηγούμενες δεκαετίες έχει χρεοκοπήσει οριστικά. Αντιλαμβανόμαστε, επίσης, ότι η Παιδεία πρέπει να υπηρετήσει τον στόχο της οικοδόμησης ενός νέου και βιώσιμου μοντέλου οικονομικής, κοινωνικής και πολιτιστικής ανάπτυξης. Μέσα από την ορθότερη και δικαιότερη κατανομή των διαθέσιμων πόρων, οφείλουμε να άρουμε αδικίες, να επενδύσουμε στην έρευνα, την καινοτομία και την νεανική επιχειρηματικότητα, στον ολοκληρωμένο και επικαιροποιημένο επαγγελματικό προσανατολισμό, αλλά και να αντικρύσουμε τον χώρο της εκπαίδευσης ως μέσο για να προσφέρουμε τα καλύτερα δυνατά εφόδια στους νέους μας και όχι ως μέσο για επαγγελματική αποκατάσταση.  

Το σχολείο και ο εκπαιδευτικός, βρίσκονται καθημερινά πλέον, αντιμέτωποι με τα αυξημένα κοινωνικά και οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν χιλιάδες μαθητές και καλούνται να διαδραματίσουν ένα επιπρόσθετο κοινωνικό ρόλο. Διαπιστώσαμε με ικανοποίηση, ότι η μεγάλη πλειοψηφία των εκπαιδευτικών δίνει τον καλύτερο της εαυτό για να αντιμετωπίσει τα αυξημένα αυτά προβλήματα. Οφείλουμε ωστόσο να βελτιώσουμε τις υπάρχουσες διαδικασίες πρόσληψης, αξιολόγησης και επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών μας, έτσι ώστε να αντιμετωπίσουμε την παραπαιδεία όπως και άλλα προβλήματα που κατά καιρούς εμφανίζονται.

Παράλληλα, μας προβληματίζει ο αυξημένος αριθμός συμπολιτών μας που αδυνατούν να προσφέρουν στα παιδιά τους τα ελάχιστα εφόδια για να συμμετέχουν με άνεση στην Εκπαίδευση. Θέλουμε να συγχαρούμε την κυβέρνηση, την Εκκλησία, τους συνδέσμους γονέων και τις εθελοντικές οργανώσεις για τις προσπάθειες που καταβάλλουν για να στηρίξουν αυτά τα παιδιά. Μπορούμε να κάνουμε ακόμη περισσότερα.

Πιστεύουμε ακόμη, ότι οφείλουμε το συντομότερο δυνατόν να τερματίσουμε μια χρόνια αδικία που συντηρείται μέχρι σήμερα, ανάμεσα σε μαθητές της Δημόσιας και Ιδιωτικής Εκπαίδευσης – και που εξαιτίας της οικονομικής κρίσης – απειλεί να εγκλωβίσει χιλιάδες μαθητές της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης μακριά από την δυνατότητα εισδοχής τους στην Ανώτερη Εκπαίδευση. Είναι δέσμευση μας προς τις οικογένειες αυτών των μαθητών, ότι σε συνεννόηση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, θα προσπαθήσουμε να θεσπίσουμε μια επιπρόσθετη διαδικασία, η οποία να δίνει την δυνατότητα και σε αυτούς τους μαθητές να διεκδικήσουν την εισδοχή τους στα Δημόσια Πανεπιστήμια της Κύπρου.   

Είχαμε την ευκαιρία ακόμη, να συζητήσουμε σειρά θεμάτων που αφορούν τα Δημόσια Πανεπιστήμια. Συμφωνήσαμε με τις Πρυτανικές Αρχές του Πανεπιστημίου Κύπρου στην αναγκαιότητα να στηριχθεί η ανάπτυξη στα Δημόσια Πανεπιστήμια. Την ίδια ώρα, συμφωνήσαμε στην ανάγκη να θεσμοθετηθούν αντικειμενικές διαδικασίες αξιολόγησης των παραγόμενων αποτελεσμάτων και να διασυνδεθεί η ζητούμενη στήριξη με την παραγωγικότητα, την άντληση ευρωπαϊκών και ερευνητικών κονδυλίων και την ακαδημαϊκή αριστεία. Έχουμε συμφωνήσει να συνεχίσουμε τον διάλογο με στόχο να εξεύρουμε συναινετικές αλλά και κοινωνικά δίκαιες λύσεις.    

Έχουμε καταγράψει και σωρεία άλλων θεμάτων τα οποία επεξεργαζόμαστε και στα οποία θα επανέλθουμε με συγκεκριμένες εισηγήσεις και πρωτοβουλίες.

Το Πρόγραμμα «Με σύμμαχο την Παιδεία κτίζουμε το Αύριο», θα συνεχιστεί με επιπρόσθετες δράσεις που θα ανακοινωθούν στο αμέσως επόμενο διάστημα. Σε αυτή την προσπάθεια, όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς έχουν και ρόλο και λόγο. Εμείς δεσμευόμαστε να είμαστε ωφέλιμοι και παραγωγικοί. 

Δείτε το VIDEO εδώ

 

https://disy.org.cy/wp-content/uploads/2023/09/logo-site-members.disy_.cy_.png
Επικοινωνία
22883000
Πινδάρου 25, Λευκωσία

Χρήση Cookies | Όροι Χρήσης Ιστοσελίδας
© 2025 ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΣ ΣΥΝΑΓΕΡΜΟΣ. All Rights Reserved.