Το επαναλαμβάνουμε. Ο θεσμός των τετράμηνών ψηφίστηκε από την πλειοψηφία αυτής της Βουλής ως ο θεσμός ο οποίος θεσμοθετεί για πρώτη φορά στην Κύπρο τη διαμορφωτική αξιολόγηση, ένα αναγκαίο συστατικό, ένα αναγκαίο εργαλείο για την όλη μαθησιακή διαδικασία.
Όποιοι θέλουν την κατάργηση αυτού του θεσμού ας το πουν ξεκάθαρα και να μην παρεμβάλουν εμπόδια με τα όποια πολιτικά γινάτια. Οι τροποποιήσεις του Υπουργείου Παιδείας που ήταν σήμερα ενώπιον μας στην Επιτροπή είναι αποτέλεσμα διαβούλευσης και εισηγήσεων του Υπουργείου Παιδείας με τα κοινοβουλευτικά κόμματα, πλην του ΑΚΕΛ το οποίο επιθυμεί την κατάργηση του θεσμού αυτού.
Οι τροποποιήσεις αυτές ουσιαστικά αποφορτώνουν τον μαθητή και το εκπαιδευτικό σύστημα. Μιλούμε για ένα διαγώνισμα για κάθε τετράωρο μάθημα στη μέση εκπαίδευση για ξεκάθαρες μορφές διαμορφωτικής αξιολόγησης. Δύο μαθήματα εξεταζόμενα στο γυμνάσιο Πρώτη, Δευτέρα και Τρίτη γυμνασίου, τρία στη Β’ Λυκείου και πέντε στη Γ’ Λυκείου.
Όπως είπα και προηγουμένως είναι προς την ορθή κατεύθυνση. Το εκπαιδευτικό σύστημα ως ζωντανός οργανισμός πρέπει και επιβάλλεται να επιδέχεται τις όποιες αλλαγές προς όφελος πάντοτε των παιδιών, των βελτιωμένων μαθησιακών αποτελεσμάτων. Την ίδια στιγμή θέτουμε προς συζήτηση πρόταση την οποία έχουμε πει και στην Επιτροπή για κατάργηση των παγκυπρίων εξετάσεων και τη θέσπιση συστήματος αυξημένης βαρύτητας στον λυκειακό κύκλο για την πρόσβαση των παιδιών στα δημόσια πανεπιστήμια.
Μέσα από διαβούλευση όπως τεκμηριωμένα έχει πει και το Υπουργείο Παιδείας και διάλογο, το έχει πει ευθαρσώς ο Υπουργός, θέλουμε να φέρνουμε στο εκπαιδευτικό σύστημα τις αναγκαίες αλλαγές που είναι επιβαλλόμενες με στόχο την αποτελεσματική διαμορφωτική αξιολόγηση και τη συνεχή βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων.
29.6.2022